abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8760674
De laatste weken kreeg ik de kriebels. De relatie duurt al 3 jaar voort en het is al wat keren uit geweest. Nu hebben we afgesproken dat we "er voor gaan", voor 100%. Helaas blijkt de praktijk dat we die 100% niet halen. Sterker nog, het "wijzertje" met positieve en negatieve aanduiding blijft maar schommelen. Het enige wat we overwonnen hebben is dat we het niet bij de eerste de beste ruzie uitmaken en dat we er nu meer (maar helaas vooral ook langer) over praten. We praten en praten en het gaat altijd over ons meningsverschil. En toch blijven we bij elkaar, alsof het erbij hoort.
En nog steeds ben ik volgens haar stom, eigenwijs, luister ik nooit goed, gebruik ik mijn hersens niet, vertel ik niet dat wat ze graag wil horen en begrijp ik haar niet. Vooral die laatste twee krijg ik vaak te horen.
En ik? Ik verwijt haar dat ze s ochtens chagrijnig is, me soms totaal negeert, het niet fijn vind om te knuffelen, te weinig zin in sex heeft en al het bovenstaande wat ze over mij vind.

En de laatste week wilde ik iets doen wat niet logisch is ik wil samen met haar een huis kopen. Ons eigen huis. We wonen namelijk apart. Zij in een flat waar ze het naar haar zin heeft en ik in een appartement waar ik graag uit zou willen (maar niet naar die van haar).
Ik dacht opeens, alles of niets. We verlaten beide ons huis en kopen saampjes een leuk huisje, met tuin, hobbykamer, zolder en een mooie keuken.whatever.
Voorzichtig liet ik haar wat zien via e-mail, maar al snel kreeg ik te horen dat 350 m3 toch echt te klein was. Die fase had ze al gehad zij ze, ze wilde in één keer goed. Wel een leuk huisje vond ze.
Dan maar proberen bij een leuk etentje dacht ik..NOP. Samen wat kopen was geen optie en samen iets anders huren ook niet. Uiteindelijk kon ik wel bij haar intrekken en mijn huis verlaten. Als tussenweg, om te kijken of het goed gaat. Tja, dacht ik, ze heeft wel een beetje gelijk maar we kennen elkaar al drie jaar en ik moet mijn woning opgeven? Of ze bij mij kwam wonen heb ik maar niet gevraagd. Dat wil ik namelijk niet want ik wil wat nieuws en mijn huis juist uit. Ik had gehoopt dat ze zei; het wordt s tijd dat je me dat s vraagt!! Afijn, we gaan dus niet samenwonen. Niet op mijn voorwaarden zoals ze het noemt en niet op haar redelijke-tussenweg-maar-je-gaat-er-niet-op-in-dus-je-houd-niet-van-me voorstel.

Op weg naar de autos vroeg ze wat ik ging doen. nog even naar haar huis of die van mij? Nee, ik ga naar huis, lekker op tijd naar bed riep ik. En stilletjes droomde ik van de vrouw die graag een huisje met mij wilde kopen. Wat niet groter hoefde te zijn dan 350 m3, als we maar samen waren en elkaar begrepen (niet perse door elkaar alleen aan te kijken)

En nu zit ik met een biertje vanuit mijn appartement te typenwat maar in mij op komt en voor wie het maar wil lezen.

pi_8760732
350m2 is toch best veel of ben ik nou zo gek ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_8760786
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:06 schreef Joene het volgende:
Jij bent gek , maar 350m² zou ik heel blij mee zijn.
pi_8760825
Mag misschien veel zijn maar is het te klein voor hun als ik het zo lees . Wel een moeilijke situatie , garanties heb je nooit trouwens ofzoiets werkt .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8760854
Ehmm, als ik zo vrij mag zijn.
Ik ken jou en je vriendin natuurlijk niet, maar dit lijkt me niet echt een solide en betrouwbare relatie.
Zij lijkt geen respect voor je te hebben en het ontbreekt jou schijnbaar ook aan het nodige zelfrespect.
Waarom laat je zo over je heen lopen en waarom overweeg je überhaupt om met haar te gaan samenwonen?
Geloof mij, als je zo'n relatie hebt wordt het alleen maar erger als je gaat samenwonen.
Als je toch je appartement uit wilt, ga dan lekker voor jezelf een huisje zoeken, zonder haar. En stel jezelf eens open voor de rest van de wereld. Zij is echt niet de enige geschikte vrouw op de wereld, al denk je dat misschien wel. Man, ze is volgens mij niet eens geschikt voor jou!
  donderdag 27 februari 2003 @ 22:12:19 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_8760863
Hmmm.. dit klinkt niet echt als een relatie die nog erg veel kans heeft om te slagen. Ik vind namelijk dat jullie nogal afstandelijk overkomen als ik het zo lees. Maar... misschien moet je gewoon s proberen om bij haar te komen wonen, om het idd ff uit te proberen. Desnoods houd je je eigen appartementje of onderverhuur je het gewoon.

Maar... houd je nog wel echt van dr of... ben je toe aan wat anders... zoals je in het laatste deel van je tekstje zei?

Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_8760874
Kut voor je.

Ze voelt zich te goed voor je.. lijkt het wel.

Vraag haar eens of ze van je houdt.. en kijk haar aan in haar ogen.. en vraag haar dan of ze met je verder wil.

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8760879
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:09 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij bent gek , maar 350m² zou ik heel blij mee zijn.

, ik ook wel!

Psst : Hilde hebt een kamer

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_8760894
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:10 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Mag misschien veel zijn maar is het te klein voor hun als ik het zo lees . Wel een moeilijke situatie , garanties heb je nooit trouwens ofzoiets werkt .
Wij hebben dat alles en zijn zeer tevreden met minder m².
Maar oke mensen en wensen verschillen.
pi_8760901
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:06 schreef Joene het volgende:
Ik heb 105 m2 en dat is al behoorlijk...
B Red Ten
pi_8760926
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:13 schreef Joene het volgende:

[..]

, ik ook wel!

Psst : Hilde hebt een kamer

Gefeliciteerd.
pi_8761008
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

[afbeelding]
Gefeliciteerd.

Dankje wel
Zijn erg blij

Zie net dat we dit topic verkeer lezen het is 350m3

pi_8761065
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:18 schreef Joene het volgende:
Zie net dat we dit topic verkeer lezen het is 350m3
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8761169
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:21 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Kubieke meter ipv vierkante meter?

het is een toren, van 3 bij 3, van 40 meter hoog..

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8761205
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:21 schreef Qarinx het volgende:

[..]

ik heb geen idee
maaar het staat er wel
pi_8761245
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:25 schreef JoostW het volgende:
Kubieke meter ipv vierkante meter?
Jah ik snap wel waar de drie voor staat...
Alleen kubieke meter is niet echt de meest gangbare eenheid om de grootte van een huis aan te geven... of wel?
pi_8761283
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:27 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jah ik snap wel waar de drie voor staat...
Alleen kubieke meter is niet echt de meest gangbare eenheid om de grootte van een huis aan te geven... of wel?

ik ben m2 gewend , ik zou ook niet de inhoud van mn huis weergeven in liters zegmaar
pi_8761309
Welke makelaar gaat huizen nu in m3 aanbieden?

Maar even snel rekenen leert mij dat 350 m3 is wat wij ongeveer hebben, grote woonkamer, grote badkamer, grote keuken en 1 slaapkamer en een halletje. Wij hebben dan wel een hoog plafond (3 meter), dat scheelt natuurlijk als je in kubeke meters gaat rekenen.

Maar om ontopic te gaan: ik zou geen huis kopen als de relatie niet 100% is. Samenwonen eerst, maar dat lijkt mij nu ook geen optie. Kijk het gewoon aan en neem na de zomer een beslissing.

quote:
En nog steeds ben ik volgens haar stom, eigenwijs, luister ik nooit goed, gebruik ik mijn hersens niet, vertel ik niet dat wat ze graag wil horen en begrijp ik haar niet. Vooral die laatste twee krijg ik vaak te horen.
Pffffff... jij liever dan ik
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_8761588
Dat is nu precies wat ik bedoel. Ze vraagt aan mij de inhoud in m3. Dat zegt mij dus ook niets. Op www.funda.nl staat het overigens wel aangegeven en dus: zij vraagt, ik draai. Ze heeft vroeger in een vroeger in een twee-onder-een-kap gewoont en................ ach, ik ga ondanks onze afspraken er 100% voor te gaan, en ondanks dat ze een klein, rood, lekker ding is toch maar overwegen dit niet langer aan te houden.
Ik voel me gelukkig omdat ik niet alleen ben, maar of ik nu gelukkig ben?
pi_8761882
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:40 schreef mimike het volgende:
Dat is nu precies wat ik bedoel. Ze vraagt aan mij de inhoud in m3. Dat zegt mij dus ook niets. Op www.funda.nl staat het overigens wel aangegeven en dus: zij vraagt, ik draai. Ze heeft vroeger in een vroeger in een twee-onder-een-kap gewoont en................
Vreemd meisje.....
Als m'n vriend aan zou komen met een huis in m3, dan zou ik niet eens weten over wat voor huis hij het heeft..!
quote:
ach, ik ga ondanks onze afspraken er 100% voor te gaan, en ondanks dat ze een klein, rood, lekker ding is toch maar overwegen dit niet langer aan te houden.
Ik heb een beetje het idee dat je in jouw vriendin een persoon probeert te zien, die zij niet is.. en waarschijnlijk ook nooit zal worden..waardoor het keer op keer een teleurstelling is..
pi_8762322
Allereerst m'n complimenten over je schrijfstijl. Het leest erg lekker en je kan je goed duidelijk maken, maar dat dus terzijde

Je kunt ook je eigen appartement een tijdje aanhouden en gewoon een maandje bij haar intrekken om te kijken hoe het gaat. Dan is het niet gelijk zo definitief. Die spulletjes e.d. daar gaat het niet zo om. Je ervaart vooral hoe het is om elkaar elke dag te zien, samen huishoudelijke taken te doen (wie kookt er vanavond?) enz...

Elke relatie heeft z'n voors en tegens. Nobody's perfect. Toch is het lastig als je allebei andere verwachtingen hebt; jij vindt dat huis groot genoeg, zij wil meer. Misschien voor jullie toch het Poldermodel: allebei een beetje schikken.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:12:15 #22
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8762432
Als je het mij vraagt moet jij gewoon lekker opzoek gaan naar een andere vriendin!!!
Want dit gaat niet werken...
De lente komt eraan, nieuwe rondes nieuwe kansen!!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_8762653
Huisgrootte wordt bijna altijd in kuub weergegeven. Als je op je studentenkamer zit, heb je het natuurlijk over vierkante meter. Dat is nl. ook veel kleiner. Maar da's offtopic.

Mimike, ik ken jou/jullie niet, maar ik weet wel wat voor tijd en moeite het kost om samen een huis te kopen. Daar gaat veel energie en stress in zitten. Als je al niet zonder ruzie of grote meningsverschillen met elkaar kunt leven als je allebei je eigen plekje hebt, dan moet je je afvragen of het verstandig is om samen een huis te gaan kopen.
Vooropgesteld dat je een huis kunt kopen zonder ruzie en dat je er samen in komt te wonen, dan kan het nog mis gaan. Als je relatie niet stabiel is, dan zou ik het risico niet willen lopen om het huis binnen een of een paar jaar weer te moeten verkopen, met misschien wel 10-20% verlies.

Tot slot heb ik het idee dat je haar aan je wilt binden dmv een huis. Als je nou zekerheid koopt, dan blijft de relatie ook wel sudderen. Ik ben van mening dat dat de omgekeerde wereld is, maar daar zul je zelf achter moeten komen.

Veel wijsheid toegewenst.

pi_8762877
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:04 schreef mimike het volgende:
De relatie duurt al 3 jaar voort
Je woordkeuze zegt al genoeg...
Diep in je hart weet jij volgens mij allang dat deze vrouw niet de ware voor je is.
Ben niet bang alleen te zijn!
Succes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8763048
Heb ff op je naam gesearched .
Djeez, in november zat je nog helemaal vol van een zeer volwassen meisje van 23, en nu wil je een huis kopen als een of andere noodgreep...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8763179
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:40 schreef mimike het volgende:
En dat is de kern van het verhaal, niet? Maakt zij jou nou echt gelukkig of niet? Of moet je eerst proberen gelukkig te zijn met jezelf voordat je dat met haar kan zijn?

Gezanik of die kubieke meters: dat doet er allemaal niet toe. Het is een symptoom van jullie confliect. Het geeft aan dat zij zich waarschijnlijk niet (nu) wil binden door een huis te kopen.

Misschien is het tijd om eens echt te gaan praten met elkaar. Geef haar om te beginnen maar eens de tekst die je hierboven hebt gepost, lijkt me een prima begin van een goed gesprek.

pi_8763252
quote:
En nu zit ik met een biertje vanuit mijn appartement te typenwat maar in mij op komt en voor wie het maar wil lezen.
Dude!! Alsnog proost!!
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:48:49 #28
48643 MikeDJ
Leegte is het vasten vd geest
pi_8763357
Volgens mij ben je beter af zonder je huidige vriendin, als ze niet 100% samen verder met je wil gaan, dan heeft het toch niet veel nut, om het op deze manier verder te laten gaan. Ik zie dat op het moment in mijn vrienden kring ook gebeuren en het is niks, als je toch samen wil gaan wonen dan moet je ervoor zorgen dat het hele huis op jouw naam staat. Dan dek je jezelf mooi in voor als het niet goed loopt.
Wie anderen overwint, is sterk; wie zichzelf overwint machtig. [Lao-tse]
pi_8767095
quote:
De laatste weken kreeg ik de kriebels. De relatie duurt al 3 jaar voort en het is al wat keren uit geweest. Nu hebben we afgesproken dat we "er voor gaan", voor 100%. Helaas blijkt de praktijk dat we die 100% niet halen. Sterker nog, het "wijzertje" met positieve en negatieve aanduiding blijft maar schommelen. Het enige wat we overwonnen hebben is dat we het niet bij de eerste de beste ruzie uitmaken en dat we er nu meer (maar helaas vooral ook langer) over praten. We praten en praten en het gaat altijd over ons meningsverschil. En toch blijven we bij elkaar, alsof het erbij hoort.
En ik? Ik verwijt haar dat ze s ochtens chagrijnig is, me soms totaal negeert, het niet fijn vind om te knuffelen, te weinig zin in sex heeft en al het bovenstaande wat ze over mij vind.

En de laatste week wilde ik iets doen wat niet logisch is ik wil samen met haar een huis kopen. Ons eigen huis. We wonen namelijk apart. Zij in een flat waar ze het naar haar zin heeft en ik in een appartement waar ik graag uit zou willen (maar niet naar die van haar).
Ik dacht opeens, alles of niets. We verlaten beide ons huis en kopen saampjes een leuk huisje, met tuin, hobbykamer, zolder en een mooie keuken.whatever.
Voorzichtig liet ik haar wat zien via e-mail, maar al snel kreeg ik te horen dat 350 m3 toch echt te klein was. Die fase had ze al gehad zij ze, ze wilde in één keer goed. Wel een leuk huisje vond ze.
Dan maar proberen bij een leuk etentje dacht ik..NOP. Samen wat kopen was geen optie en samen iets anders huren ook niet. Uiteindelijk kon ik wel bij haar intrekken en mijn huis verlaten. Als tussenweg, om te kijken of het goed gaat. Tja, dacht ik, ze heeft wel een beetje gelijk maar we kennen elkaar al drie jaar en ik moet mijn woning opgeven? Of ze bij mij kwam wonen heb ik maar niet gevraagd. Dat wil ik namelijk niet want ik wil wat nieuws en mijn huis juist uit. Ik had gehoopt dat ze zei; het wordt s tijd dat je me dat s vraagt!! Afijn, we gaan dus niet samenwonen. Niet op mijn voorwaarden zoals ze het noemt en niet op haar redelijke-tussenweg-maar-je-gaat-er-niet-op-in-dus-je-houd-niet-van-me voorstel.

Op weg naar de autos vroeg ze wat ik ging doen. nog even naar haar huis of die van mij? Nee, ik ga naar huis, lekker op tijd naar bed riep ik. En stilletjes droomde ik van de vrouw die graag een huisje met mij wilde kopen. Wat niet groter hoefde te zijn dan 350 m3, als we maar samen waren en elkaar begrepen (niet perse door elkaar alleen aan te kijken)

dit is de manier om je relatie eens even van een afstandje te gekijken.

in de huidige relatie zou IK persoonlijn niet samen een huis kopen. jij kunt kopen en zij kan bij je in trekken... maar....... moeilijk... en let op!

Ik heb ook 3.5 jaar een relatie gehad, veel ruzie slechts 1 keer braken we tussendoor, na een heftige ruzie.

Uiteindelijk zijn we beide jankend uitelkaar gegaan. we hielden toen(misschien zelf nu nog) van elkaar. toch is dat het beste! erg moeilijk. een harde muur... maar je moet erdoorheen.
jezelf overwinnen, pas als je de vrijheid achter die muur zit weet je dat het nuttig was. Nog steeds mis ik haar.

wat jij moet doen kan ik niet zeggen.
Een relatie is geven en nemen. dus eens een stukje toegeven is niet erg. Waak er echter wel over dat je niet in een situatie terecht komt waar je niet in wilt/kunt zitten. Want bij een serieuze relatie zul je misschien niet meer uit die positie komen.

Wil je deze ruzies je hele leven houden ?

als je dit een half jaar geleden aan mij gevraagd had (toen zat ik ook nog in mijn relatie) had ik geantwoord.. "mwoah, misschien als het moet.... ja misschien wel! "

oftewel ik was er al niet van overtuigd dat het over zou gaan...

ga dit bij jezelf ook goed na! heb je ruzie over erg tijdelijke dingen ?

Voelt zij zich ook zo rot ? of is iets wat zij een meningsverschil noemt al een ruzie voor jou ?

het antwoord ben jezelf. maar volg niet alleen gevoel maar ook verstand!

succes!

ieder probleem is een nieuwe kans, een nieuwe uitdaging
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:39:45 #30
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_8767182
Ik zou het uitmaken

Heb je verder geen vrienden ofzo om op terug te valle als ze weg is? Of heb je dat allemaal lopen verkwisten door die gare relatie die je nu hebt?

Je leeft maar één keer...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:45:59 #31
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8767260
Koop voor jezelf een leuk huis. Vraag haar om bij jou in te trekken, als ze dat niet wil dan is ze het echt niet waard om nog aan te houden.
This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_8767490
3 jaar een relatie tik je en in dat andere topic van je komt het op mij over dat je haar eind 2002 pas hebt leren kennen????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')