abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221893999
Als ik iets wil bevestigen of gelijk krijg, zeg ik regelmatig ‘Precíeeees’ met een soort Surinaamse/Antilliaanse tongval (of een sneue poging tot in elk geval). Nu weet ik 1000% zeker dat dit komt uit een tekenfilm van Disney/Pixar ofzo, waarin een personage dat op een bepaald moment zegt. Volgens mij op een moment dat iemand hem gelijk geeft. Hij zegt het een beetje slepend en op zo’n toon alsof ‘ie erg tevreden is met zichzelf.

Ik kan het niet uitstaan dat ik er niet meer op kan komen welke film en/of welk personage dat is. Ik denk steeds aan Sebastiaan de krab uit de Kleine Zeemeermin, maar dat voelt nog niet als een Eureka-moment.

Wie herkent mijn beroerde omschrijving? Degene die een fragment kan opleveren wint de Nobelprijs voor Mijn Mentale Gezondheid. _O_

Edit: het topic is niet bedoeld om mijn talige levenskeuzes in twijfel te trekken dan wel te verketteren. Ik ben me terdege bewust van de tragiek van deze gewoonte.
pi_221894104
Dat wordt de Kleine Zeemeermin kijken vanavond ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_221897590
Haha, ik voel je pijn. Bij mij blijft het ook steeds hangen, maar ik kom er ook niet uit. Sebastiaan de krab voelt voor mij ook niet goed - daarvoor klinkt dat "Preciíees" te menselijk, zeg maar. Misschien zit het in een Nederlandse nasynchronisatie? Daar geven ze personages soms expres zo'n accent mee.
pi_221900471
Een karakter uit Vaiana/Moana wellicht?
pi_221901872
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2026 19:56 schreef TommyL0204 het volgende:
Een karakter uit Vaiana/Moana wellicht?
Die films heb ik nooit gezien, dus dat kunnen ze niet zijn.
pi_221901881
Omg. Net viel dankzij een gedachtekronkel die plaatsvond na het lezen van de post van @TommyL0204, na máánden, ineens het kwartje. En het is te erg voor woorden maar:
- het komt niet uit een Disneyfilm
- ook niet van Pixar
- überhaupt niet uit een film :@
- het is geen Surinaams/Antilliaans :@
- het klinkt ook nog eens anders dan ik me herinnerde :@

Maar ik heb het.

Het is een Marokkaans ( :X ) schaap ( :X ) in een cabaretshow van 1000 jaar geleden van het al lang opgeheven cabarettrio Rooyackers, Kamps en Kamps.

Bekijk deze YouTube-video

Precíes ):O
pi_221901890
Rollercoaster.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')