Omdat ze dom/goedgelovig zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:59 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe bestaat het dat mensen nog steeds in dit soort dingen trappen..
Nee, hier in het dorp zijn ook veel mensen opgelicht door een nep-politie agent. Die mensen doen ook gewoon voor iedereen de deur open. Ik ben van nature gelukkkig al super argwanend.quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af.
Blijkbaar niet. (Banken waarschuwen wel om de haverklap... per email...)
Ouderen zijn vaak ook ECHT alleen.
Snap het ook wel, als je echt oud wordt dan ben je ook niet helemaal meer scherp. Je bent al blij dat je weer opgestaan bent, kleren aan en gegeten in de stoel zit.
De leeftijd vaak ook. (Ouderen)quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat ze dom/goedgelovig zijn.
Onbegrijpelijk. Deze ouderen doen ook aan internet bankieren. Dus ze zien toch ook regelmatig die waarschuwingen?quote:
Ik vind het onbegrijpelijker dat er kakkerlakken zijn die geld aftroggelen van oudere mensen, ik wens niemand zelfmoord toe maar bij deze een uitzondering voor die luiquote:Op vrijdag 25 september 2026 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Deze ouderen doen ook aan internet bankieren. Dus ze zien toch ook regelmatig die waarschuwingen?
Zou je wel denken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Deze ouderen doen ook aan internet bankieren. Dus ze zien toch ook regelmatig die waarschuwingen?
Ja, een echte Habsburg bakkes.quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Met z'n 17-eeuws schilderijhoofd.
Eigenlijk moet je iemand hun laten opbellen (waar een van de kinderen bij is) en dan zulke vragen laten stellen. "Er wordt veel ingebroken bij u in de buurt en we komen zo uw sieraden en bankpas ophalen en veiligstellen."quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou je wel denken.
Maar kan ook de zoon/dochter/schoondochter/schoonzoon zijn die het regelen en 'denken' daar trapt ons mams of paps niet in.
Je kunt inderdaad blijven hameren erop en veiligheid inbouwen en eigenlijk niet zo gauw meer de deur open doen en rare telefoontjes neerleggen.
Maar dit kan tegen dovemansoren zijn!
Je zou briefjes neer kunnen leggen bij de sieraden of bij de deur: Pasop! Oplichters! Wat doe je? (Als ze die briefjes lezen hoop je dat ze gaan nadenken.)
Ook briefjes ophangen in het appartementencomplex waar ze wonen. Echt heel veel. In de lift in de hal, overal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou je wel denken.
Maar kan ook de zoon/dochter/schoondochter/schoonzoon zijn die het regelen en 'denken' daar trapt ons mams of paps niet in.
Je kunt inderdaad blijven hameren erop en veiligheid inbouwen en eigenlijk niet zo gauw meer de deur open doen en rare telefoontjes neerleggen.
Je zou briefjes neer kunnen leggen bij de sieraden of bij de deur: Pasop! Oplichters! Wat doe je? (Als ze die briefjes lezen hoop je dat ze gaan nadenken.)
Net nog, nog geen kwartier geleden werd ik gebeld. Ene Niels die mij vertelde dat ze een melding kregen van een verdachte transactie naar of van mijn bankrekening. Ik heb hem dus even op mijn eigen charmante manier verteld wat ik van hem vond.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je dat gesprek opgenomen? ((voor trainingsdoeleinden))quote:Op vrijdag 25 september 2026 15:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Net nog, nog geen kwartier geleden werd ik gebeld. Ene Niels die mij vertelde dat ze een melding kregen van een verdachte transactie naar of van mijn bankrekening. Ik heb hem dus even op mijn eigen charmante manier verteld wat ik van hem vond.
Ik doe dus nooit open als ik niemand verwacht. Als het belangrijk is, gooien ze maar een kaartje in de brievenbus.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou je wel denken.
Maak je een grapje? Ik heb nog steeds een telefoon uit de jaren 80. Geen nummermelder, niks van dat soort moderniteiten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 15:46 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je dat gesprek opgenomen? ((voor trainingsdoeleinden))
Allemaal het type koppen waar ik sowieso niet voor open zou doen zonder een honkbalknuppel in m'n andere hand.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:05 schreef Cruzinats het volgende:
Deze collage noem ik: 'het noordelijk gezicht'![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:44 schreef Mubassie het volgende:
Hier kan ik dus zo slecht tegen. Met je gare zwerverkop oude mensen van hun geld beroven.
Echt veel lager ga je ze niet vinden.
Ga godverdomme werken voor je geld.
Als ze dit bij mijn moeder zouden flikken dan zou ik alles op alles zetten om zo'n gast zelf te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |