De onderbuik is onverslagen.quote:Toch lopen de verklaringen van de in Syrië geboren S.
Komen altijd beetje nare lui op af. Hooligans, neo-nazi's enz.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:12 schreef havanagila het volgende:
Organiseer een protest voor zwaardere straffen dan. Alsof klagen op fok iets gaat veranderen.
Erger dan dat kan niet natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:09 schreef Regilio_ het volgende:
Waarom niet?
Dat speelt extreem-rechts in de kaart natuurlijk!
Vergeleken met Syriers zijn Marrokanen lieverds. Hoor wel eens verhalen van een kameraad die lesgeeft aan ze.quote:
Kom eens met voorbeelden dan met je "horror".quote:Op donderdag 24 september 2026 18:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Vergeleken met Syriers zijn Marrokanen lieverds. Hoor wel eens verhalen van een kameraad die lesgeeft aan ze.
Een grote horror. En die ouders zijn nog erger.
quote:Hij wil de rest van de strafzaak in vrijheid afwachten. "Ik wil mijn toekomst niet verpesten. Als ik vast blijf zitten, beland ik alleen maar in de schulden."
Heeft geen zin, wordt gekaapt door extreem links/rechts.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:12 schreef havanagila het volgende:
Organiseer een protest voor zwaardere straffen dan. Alsof klagen op fok iets gaat veranderen.
Ah ja, dan vraag je erom natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Ik ben bang dat dit ook weer zo'n geval gaat worden waarbij de eisen en uiteindelijke straffen niet eens de helft zijn van de maximumstraf (12 jaar?). Dat je bijna denkt van, hoe erg moet het dan wel zijn om aan 12 te komen?quote:Op donderdag 24 september 2026 08:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je bij een zaak als deze, waar jarenlang gewerkt wordt om een hele familie de vernieling in te helpen en waarvan je zegt nog geen stalkingszaak tegengekomen te zijn van dit kaliber, geen maximale straf weet te eisen wat is dan je leidraad?
Ik ken ook wat goeie, bij de snackbar genot.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden dan met je "horror".
Ik heb wat Syriers ontmoet. Niets mis mee.
Dat heb ik nergens gezegd.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ah ja, dan vraag je erom natuurlijk.
Dat hoor ik ook wel. Gelukkig maar dat Nederland niet te zuinig is geweest met het binnenhalen van die lui.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Vergeleken met Syriers zijn Marrokanen lieverds. Hoor wel eens verhalen van een kameraad die lesgeeft aan ze.
Een grote horror. En die ouders zijn nog erger.
Ja, ik zal wel weer beschuldigd worden van victim blaming, maar in het donker instappen bij een aantal Syrische boys... what could possibly go wrong...quote:Op donderdag 24 september 2026 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Zoals ik als zei, ik beperk me alleen tot de opmerking dat ik vanaf dat punt het hele artikel wel kon raden.quote:Op donderdag 24 september 2026 18:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik zal wel weer beschuldigd worden van victim blaming, maar in het donker instappen bij een aantal Syrische boys... what could possibly go wrong...
Kutvolkquote:"Het betreft een zeer ernstig strafbaar feit waarbij alle grenzen zijn overschreden en er zeer respectloos met het slachtoffer is omgegaan. Alsof zij een voorwerp was waar iedereen gebruik van kon maken."
https://www.rijnmond.nl/n(...)ebruik-van-kon-makenquote:Een 18-jarige vrouw is vorig jaar door meerdere mannen verkracht op een parkeerplaats in Sliedrecht. Zes verdachten zijn opgepakt, het Openbaar Ministerie (OM) wil hen vervolgen voor opzetverkrachting waarbij dwang is toegepast en geweld tegen haar is gebruikt.
Dat blijkt woensdag tijdens een inleidende zitting in de Dordtse rechtbank. Alleen S.S. (23) uit Sliedrecht, die volgens de officier van justitie een leidende rol heeft gespeeld, moest in die zitting voorkomen. Dat meldt RTV Dordrecht.
De andere vijf aangehouden verdachten zijn tussen de 20 en 23 jaar en komen uit Sliedrecht en Dordrecht. Twee van hen zijn woensdag aangehouden. Het gaat om het broertje en de neef van S.
Woongroep
Het kwetsbare slachtoffer woont in een woongroep. Ze stapte in mei vorig jaar in een auto met meerdere jongens. Zij zouden haar naar het station brengen, maar daar kwam ze die avond niet aan. Ze werd meegenomen naar een parkeerplaats, waar ze seks met S. had.
Daarna werd ze naar een andere parkeerplaats gebracht, waar volgens het OM ook andere mannen haar hebben misbruikt. Hoewel er zes verdachten zijn aangehouden, heeft ze volgens de officier met tien jongens seks tegen haar wil gehad.
Bij de verkrachting, die ook is gefilmd en via Snapchat verspreid, werd de vrouw onder meer vernederd en mishandeld, aldus het OM. "Een bloeduitstorting op de wang, een tand door de lip en een zwelling op de knie", somt de officier op. "Het betreft een zeer ernstig strafbaar feit waarbij alle grenzen zijn overschreden en er zeer respectloos met het slachtoffer is omgegaan. Alsof zij een voorwerp was waar iedereen gebruik van kon maken."
Verklaringen besproken
Het OM merkt op dat de verdachten hun verklaringen 'uitvoerig met elkaar hebben besproken en afgestemd'. Toch lopen de verklaringen van de in Syrië geboren S. uiteen, volgens zijn advocaat omdat hij zijn broertje en neef niet wilde verlinken.
S. zelf zegt dat de vrouw vrijwillig in de auto is ingestapt. "Wij hebben haar niet gedwongen om iets te doen", houdt hij de rechters voor." Hij wil de rest van de strafzaak in vrijheid afwachten. "Ik wil mijn toekomst niet verpesten. Als ik vast blijf zitten, beland ik alleen maar in de schulden."
Verdachte blijft vast
De rechtbank gaat niet mee in zijn verzoek. De beelden, verklaringen en door de politie afgeluisterde gesprekken zijn voor de rechters reden genoeg om S. voorlopig in de cel te houden.
Begin december komt S. opnieuw voor de rechtbank. Ook dan gaat het nog om een inleidende zitting.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |