abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221842601
twitter

twitter

Misschien hoort het nu nog niet in NWS, maar over enkele weken komt het vanzelf wel.

Ik vraag me af, moet iedereen wel mee mogen doen in het Nederlandse politieke debat, of heeft iedere persoon het recht om zijn mening in de Nederlandse samenleving een plekje te geven.

Snap best dat sommige mensen Geert Wilders of Jesse Klaver de mond willen snoeren, maar dat we ook denken, tsja democratie, vrije woord etc etc.

Maar deze gast heeft zelfs zijn eigen hond op twitch elektrische schokken gegeven, en in een Mao Zedong kostuum gepresenteerd.

En ondertussen doet "onze" Tim Hofman op 9/11 een tweet posten van een interview met iemand die daar een hele uitgesproken mening over heeft.
pi_221842602
Per ongeluk dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door Opnaarutrecht op 23-09-2026 12:42:58 ]
pi_221842836
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:23 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Per ongeluk dubbel.
Ik wou al zeggen.
Één topic over Tim Hoffman vind ik al meer dan genoeg.
pi_221842868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 07:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Marokkanen zijn prima geïntegreerd. Je zal net zoveel verschil blijven zien als tussen een Tukker en een Brabander. Dat is normaal.

Ik hoor je niet klagen over mensen uit Staphorst want dat zijn als je die vergelijkt met allochtonen echt bende eenden in de bijt. Zijn die dan niet geïntegreerd? Wanneer ben je het wel volgens jou?
Hmm.

Hmm.

'Marokkanen zijn prima geïntegreerd'

Ik zou zeggen begin is met die hoofddoek af te doen, stop met Arabisch praten, leer normaal Nederlands praten, laat dat tribaal Arabische/Ummah gedoe los en geef de Marokkaanse nationaliteit op als kinderen hier worden geboren. Dan kunnen we eens praten over goed integreren. Die gaat juist bij Marokkanen (en veel groepen uit andere Islamitische landen) op een hele problematische en gebrekkige manier, juist omdat men de manier van leven en de cultuur uit het thuisland in stand wil houden, het liefst ook in de publieke ruimte.
pi_221842903
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen begin is met die hoofddoek af te doen, stop met Arabisch praten, leer normaal Nederlands praten, laat dat tribaal Arabische/Ummah gedoe los en geef de Marokkaanse nationaliteit op als kinderen hier worden geboren. Dan kunnen we eens praten over goed integreren. Die gaat juist bij Marokkanen (en veel groepen uit andere Islamitische landen) op een hele problematische en gebrekkige manier, juist omdat men de manier van leven en de cultuur uit het thuisland in stand wil houden, het liefst ook in de publieke ruimte.
Ik snap je punt, maar dat heeft de witte 'beschaafde' mens ook niet gedaan toen hij andermans landen afpikte.
pi_221843027
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar dat heeft de witte 'beschaafde' mens ook niet gedaan toen hij andermans landen afpikte.
Ik zie wel een verschil tussen de Westerse koloniale periode en de migratie van moslims naar het Westen. Jij niet?

Tenzij je wilt zeggen dat we gekoloniseerd worden door zulke mensen, want dat zou ook grootschalige deportatie terug naar het herkomstland rechtvaardigen.
pi_221843048
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zie wel een verschil tussen de Westerse koloniale periode en de migratie van moslims naar het Westen. Jij niet?

Tenzij je wilt zeggen dat we gekoloniseerd worden door zulke mensen, want dat zou ook grootschalige deportatie terug naar het herkomstland rechtvaardigen.
Ik niet. De Europeaan heeft hele continenten uitgeroeid. Want het waren toch maar 'wilde heidenen'.
Nu krijgen we een soortement koekje van eigen deeg. Voelen we ook eens hoe dat voelt.
Leuk is anders. Maar goed. Kunnen we het leven ook eens vanuit dit perspectief bezien.
pi_221843097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. De Europeaan heeft hele continenten uitgeroeid. Want het waren toch maar 'wilde heidenen'.
Nu krijgen we een soortement koekje van eigen deeg. Voelen we ook eens hoe dat voelt.
Leuk is anders. Maar goed. Kunnen we het leven ook eens vanuit dit perspectief bezien.

Denk je dat die continenten beter af waren zonder kolonisatie, globaal gezien?
pi_221843177
quote:

[..]

Dit is wel een hele bijzondere post moet ik zeggen.

Jij ziet de toestroom van migranten dus inderdaad als kolonisatie. Hmm. Tja, dan wordt het dus tijd voor nog veel drastische maatregelen als wat jij zou kloppen zegt. Ik zie het zelf niet zo, maar goed.

Welke continenten heeft Europa trouwens uitgeroeid? En is dit uniek voor Europa?
pi_221843188
quote:
De Europeaan heeft hele continenten uitgeroeid. Want het waren toch maar 'wilde heidenen'.
Nu krijgen we een soortement koekje van eigen deeg.
Knettergek.

Je vindt het 'terecht' dat mensen die nú leven en niks hebben misdaan een 'koekje van eigen deeg' krijgen wat niet bestaat. Wij Blanken zijn niemand iets verschuldigd, laat staan dat we een schuldgevoel zouden moeten hebben.
pi_221843190
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is wel een hele bijzondere post moet ik zeggen.

Jij ziet de toestroom van migranten dus inderdaad als kolonisatie. Hmm. Tja, dan wordt het dus tijd voor nog veel drastische maatregelen als wat jij zou kloppen zegt. Ik zie het zelf niet zo, maar goed.

Welke continenten heeft Europa trouwens uitgeroeid? En is dit uniek voor Europa?
Absoluut niet.
En ja. Dit is uniek voor Europa. Omdat Europa destijds zichzelf als het neusje van de zalm beschouwde.
En alle andere beschavingen als primitief en achterlijk beschouwde.
Amerika en Australie. Dit zijn nu blanke 'beschavingen'.
  woensdag 23 september 2026 @ 14:44:46 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221843199
quote:

[..]

Ik krijg het idee dat je denkt dat je een of andere schuld in moet lossen en dat migratie de boetedoening moet zijn voor het gedrag van mensen die er niet meer zijn?
pi_221843203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Knettergek.

Je vindt het 'terecht' dat mensen die nú leven en niks hebben misdaan een 'koekje van eigen deeg' krijgen wat niet bestaat. Wij Blanken zijn niemand iets verschuldigd, laat staan dat we een schuldgevoel zouden moeten hebben.
Klopt. Wij zijn niemand wat verschuldigt. Maar wij moeten dan ook geen veren in onze blanke bibjes steken door te stellen dat 'wij' hun beschaving hebben bijgebracht.
Want dat hebben 'wij' dus ook niet gedaan.
pi_221843210
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik krijg het idee dat je denkt dat je een of andere schuld in moet lossen?
Ik heb niks te maken met jouw ideeën of van wie jij denkt ze te krijgen.
  woensdag 23 september 2026 @ 14:48:04 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221843214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb niks te maken met jouw ideeën of van wie jij denkt ze te krijgen.
Het gaat helemaal niet over wat ik denk te krijgen. Ik vraag het nog een keer; Zie je migratie als een terechte boetedoening van ons voor het koloniale gedrag van mensen die allang niet meer leven?
pi_221843218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Wij zijn niemand wat verschuldigt. Maar wij moeten dan ook geen veren in onze blanke bibjes steken door te stellen dat 'wij' hun beschaving hebben bijgebracht.
Want dat hebben 'wij' dus ook niet gedaan.
Over dat laatste verschillen we dus van mening.
pi_221843229
quote:

[..]

ZUid-Afrika was veel beter af toen ze nog onder ons bewind vielen, no joke. Die landen willen vaak gewoon niet beter helaas. Noem nou eens een land in Afrika/ het midden oosten wat zich ontwikkeld? Japan kon zich na WW2 sneller ontwikkelen dan die continenten bij elkaar. En deels is de USA schuldig voor het midden oosten. Maar Afrika?
pi_221843237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet over wat ik denk te krijgen. Ik vraag het nog een keer; Zie je migratie als een terechte boetedoening van ons voor het koloniale gedrag van mensen die allang niet meer leven?
Ja, in feite wel. Niet als gods oordeel, maar meer als een soort natuurwet.
Het zijn golfbewegingen. Rijken komen en gaan.

Zie het Romeinse Rijk. Zie de oude farao's.
Inca's. Maya's. Azteken.

Wie herinnert zich hun roemrijke verleden?
Slechts een voetnoot in onze geprinte papiertjes.
pi_221843247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, in feite wel. Niet als gods oordeel, maar meer als een soort natuurwet.
Het zijn golfbewegingen. Rijken komen en gaan.

Zie het Romeinse Rijk. Zie de oude farao's.
Inca's. Maya's. Azteken.

Wie herinnert zich hun roemrijke verleden?
Slechts een voetnoot in onze geprinte papiertjes.
En nu zijn de gouden jaren van de Islam aangebroken?
pi_221843253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Absoluut niet.
En ja. Dit is uniek voor Europa.
Hmm, not even close. Ik zou je eens afvragen hoe het komt dat men van nu in Noord-Afrika, Arabisch spreekt terwijl die taal van het Arabische Schiereiland komt. Daar lag toch echt de nodige gebiedsverovering en oorlogsvoering aan ten grondslag. Volledige beschavingen zijn verdwenen bij die veroveringen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Omdat Europa destijds zichzelf als het neusje van de zalm beschouwde.
En alle andere beschavingen als primitief en achterlijk beschouwde.
Amerika en Australie. Dit zijn nu blanke 'beschavingen'.
Daarnaast was Europa ook het neusje van de zalm, als je ziet dat zij in gebieden kwamen waar het merendeel van de mensen in een zelfgemaakte hutje woonde met een botje in het haar en met amateuristisch gemaakte pijl en boog als wapen werkte, dan kun je inderdaad objectief spreken van een nogal onderontwikkelde cultuur. Kortom, survival of the fittest.

Soms worden er zelfs tegenwoordig nog van die stammen ontdekt die dan nog niet in contact zijn geweest met de beschaving. Het eerste wat die mensen doen is met pijl en boog op een helikopter of drone richten en zodra er contact wordt gemaakt moet er alles aan worden gedaan om te zorgen dat die mensen niet meteen tot dodelijk geweld overgaan.

Dat benadrukt ook in de kern dat het gewoon achterlijke en primitieve culturen met wie je in feite alleen maar medelijden moet hebben. Toen European op ontdekkingsreizen gingen, zag zo ongeveer de hele wereld er nog uit. En zodra die mensen dus overgingen tot geweld, wat meer dan eens het geval was, dan ging men ten onder.
pi_221843268
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En nu zijn de gouden jaren van de Islam aangebroken?
Geen idee. Misschien.
De gouden jaren van de industrie waren ook niet zo goud. Voor de fabrieksarbeiders dan.
Werken en zweten en gevaarlijke stoffen inademen, werken met levensgevaarlijke machines.
Maar de bazen zaten heerlijk te nippen aan hun Franse cognakkies en te trekken van hun geïmporteerde Havana sigaren, terwijl ze het geld telden dat hoofdzakelijk in hun zakken rolden.
pi_221843271
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, not even close. Ik zou je eens afvragen hoe het komt dat men van nu in Noord-Afrika, Arabisch spreekt terwijl die taal van het Arabische Schiereiland komt. Daar lag toch echt de nodige gebiedsverovering en oorlogsvoering aan ten grondslag. Volledige beschavingen zijn verdwenen bij die veroveringen.
[..]
Daarnaast was Europa ook het neusje van de zalm, als je ziet dat zij in gebieden kwamen waar het merendeel van de mensen in een zelfgemaakte hutje woonde met een botje in het haar en met amateuristisch gemaakte pijl en boog als wapen werkte, dan kun je inderdaad objectief spreken van een nogal onderontwikkelde cultuur. Kortom, survival of the fittest.

Soms worden er zelfs tegenwoordig nog van die stammen ontdekt die dan nog niet in contact zijn geweest met de beschaving. Het eerste wat die mensen doen is met pijl en boog op een helikopter of drone richten en zodra er contact wordt gemaakt moet er alles aan worden gedaan om te zorgen dat die mensen niet meteen tot dodelijk geweld overgaan.

Dat benadrukt ook in de kern dat het gewoon achterlijke en primitieve culturen met wie je in feite alleen maar medelijden moet hebben. Toen European op ontdekkingsreizen gingen, zag zo ongeveer de hele wereld er nog uit. En zodra die mensen dus overgingen tot geweld, wat meer dan eens het geval was, dan ging men ten onder.
Nee alleen Europa en de witte man is slecht volgens de linkse deugmens. Dat de Islam pas in de jaren 700 N.C. is ontstaan vergeten ze even. En die zijn in 2050 het grootste geloof ter wereld, en dat is niet gebeurd met alleen maar een lieve discussie. Maar Europa is de grote boosdoener voor alle ellende in deze wereld.
pi_221843273
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

[ afbeelding ]

Wat jij omschrijft is assimileren i.p.v. integreren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221843284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geen idee. Misschien.
De gouden jaren van de industrie waren ook niet zo goud. Voor de fabrieksarbeiders dan.
Werken en zweten en gevaarlijke stoffen inademen, werken met levensgevaarlijke machines.
Maar de bazen zaten heerlijk te nippen aan hun Franse cognakkies en te trekken van hun geïmporteerde Havana sigaren, terwijl ze het geld telden dat hoofdzakelijk in hun zakken rolden.
Dat is toch overal zo. Noem eens een land waar dat niet zo is? De meeste rijken geven geen fuck om de minderen. Hoe armer het land, hoe corrupter vaak. In Afrika/Azie/Zuid-Amerika is het echt nog veel erger dan hier hoor. En zelfs hier in Nederland nog genoeg corruptie of mensen die er alleen voor zichzelf zitten. Politiek tegenwoordig is er ook een prima voorbeeld van. Feit is dat we op veel gebieden weer terug de tijd in gaan, en dat is niet gek. De jeugd is tegenwoordig FVD-Rusland fan en de andere kant komt uit 3e werellanden en leeft volgens een achterhaald boekje. Hoezee.

[ Bericht 4% gewijzigd door DobbyDobby op 23-09-2026 15:11:28 ]
  woensdag 23 september 2026 @ 15:12:03 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221843321
Gaat Tim ook naar zijn hond vragen?
  woensdag 23 september 2026 @ 15:12:53 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221843325
Bovendien is Hasan een typisch voorbeeld van "Iedereen is gelijk maar ik ben iets meer gelijk dan jij"
pi_221843367
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee alleen Europa en de witte man is slecht volgens de linkse deugmens. Dat de Islam pas in de jaren 700 N.C. is ontstaan vergeten ze even. En die zijn in 2050 het grootste geloof ter wereld, en dat is niet gebeurd met alleen maar een lieve discussie. Maar Europa is de grote boosdoener voor alle ellende in deze wereld.
Hier gaat het inderdaad mis, maar daar komt dit type mens zelf ook nog wel eens achter. De vraag is hoeveel schade dit zelfdestructieve wereldbeeld dan heeft kunnen aanrichten en in hoeverre het Westen nog te redden is. Een ding is zeker, in de (verre) toekomst zullen deze mensen als een van de grootste 'Quislings' van het Westen de geschiedenisboeken ingaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat jij omschrijft is assimileren i.p.v. integreren.
Integreren zou betekenen dat je thuis misschien bepaalde dingen in stand houdt, niet in het dagelijks leven of de publieke ruimte. Zoals we weten willen migranten uit Islamitische landen dit helaas vaak wel.
  Moderator woensdag 23 september 2026 @ 15:48:52 #28
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221843502
dubbel
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')