Een Afrikaanse migrant viel in het centraal station van Freiburg een 14-jarige Duitse jongen willekeurig aan en probeerde hem een oog uit te steken.
De vader van het slachtoffer, Roland H., denkt ook dat de aanvaller mogelijk heeft geprobeerd een hakenkruis in de wang van de jongen te kerven.
De verdachte is inmiddels door de politie vrijgelaten.
Leon was net uit de trein gestapt die op 9 september vanuit Heilbronn was aangekomen en stond op een trap te wachten op zijn vader, de 54-jarige Roland H., toen een Ethiopische man hem zonder waarschuwing in het gezicht sloeg. Door de klap stootte Leons hoofd tegen een stenen trede en raakte hij even van de wereld.
De aanvaller boog zich vervolgens over hem heen, greep naar zijn oog en schreeuwde: "Ik maak je dood!"
De 46-jarige café-eigenaar Pino R. verklaarde dat hij de aanval had gezien en tussenbeide was gekomen.
"Ik zag de jongen bij de trap zitten. Op dat moment zag en hoorde ik de dader naar de jongen rennen en roepen: 'Ik maak je dood'," vertelde Pino R. aan de krant Bild.
Hij voegde eraan toe: "Toen greep de man naar het oog van de jongen en dreigde zijn oogbal eruit te rukken. Daarop sprong ik op de aanvaller en trok hem naar beneden."
Pas toen, zei Pino R., zag hij dat de man een tapijtmes vasthield. Hij riep personeel om hulp en waarschuwde de politie.
Roland H. arriveerde kort daarna en trof zijn gewonde zoon op de trap aan. Leon werd met verwondingen aan zijn gezicht en oog naar het ziekenhuis gebracht.
De vader zei dat de verwonding op Leons wang opvallend veel op een hakenkruis lijkt, wat vragen oproept over de vraag of de Ethiopische migrant heeft geprobeerd het symbool in het gezicht van de jongen te kerven.
"Godzijdank miste hij het oog toen hij het probeerde te grijpen," zei Roland H. "Ik ben Pino zo dankbaar. Hij heeft het leven van mijn zoon gered."
Agenten vonden pepperspray en een stanleymes in de broekzak van de verdachte. De verdachte verklaarde naar verluidt tegenover de politie dat hij de jongen voor iemand anders had aangezien.
Leon heeft nog steeds pijn en gebruikt pijnstillers. Hij krijgt ook psychiatrische behandeling na de willekeurige aanval.
"Hij is nu erg introvert en heeft gezegd dat hij nooit meer met de trein zal reizen," zei zijn vader. "Sinds de aanval wordt hij elke nacht gillend wakker."
https://www.bild.de/regio(...)b8d0181cb962d488e032