Gen Z haat X & Y.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Vroeger heette dit nog een sexystoring
ftfyquote:Op dinsdag 15 september 2026 09:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso de boeren, of het FNV of extincion rebbel (of hoe die kut terroristen zich ook noemen)
5 cent op de rails leggen en alles springt op rood?quote:Op dinsdag 15 september 2026 10:11 schreef b2py het volgende:
Ze hebben buizen vastgemaakt, wat een werk. Muntje is genoeg
Eens. Opeenvolgende kabinetten hebben de problemen voor zich uit geschoven en de boeren wisten er van dat er wat aan zat te komen, maar ja, rupsje-nooit-genoeg ...quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:04 schreef Duvel het volgende:
Nul medelijden met boeren die meedoen aan terreur. De term 'gezond boerenverstand' was nooit een grotere belediging dan nu. En ja, ze zijn jaren aan het lijntje gehouden, opgefokt door big agro en de Rabobank, en de overheid heeft de boel teveel op zijn beloop gelaten, maar pak je verlies, ga in overleg en krijgt een regeling met een gouden randje. Maar nee, blokkeren, bedreigen, flikker op. Tuig.
Via assentellers meestal.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Hoorde gisteren wel dat het op ERTMS-baanvakken waarschijnlijk lastiger te detecteren als zijn omdat daar geen spoorstroomlopen zijn, maar detectie via bakens, lussen en pedalen loopt.
Hmm, ik vraag me eigenlijk af waarom het niet te eisen is dat alle bakken rollend materieel zoals ze op z'n kortst individueel een eigen bakentje krijgen zodat het uitgelezen kan worden. Zodat je een trein kan programmeren als "eerste bak=loc XYZ, id#=1234567890123 en de staart is id#=9876543219876". Misschien de hele volgorde van alle IDs er ook wel in in de extended info.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Hoorde gisteren wel dat het op ERTMS-baanvakken waarschijnlijk lastiger te detecteren als zijn omdat daar geen spoorstroomlopen zijn, maar detectie via bakens, lussen en pedalen loopt.
Zou allemaal prima mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 16 september 2026 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hmm, ik vraag me eigenlijk af waarom het niet te eisen is dat alle bakken rollend materieel zoals ze op z'n kortst individueel een eigen bakentje krijgen zodat het uitgelezen kan worden. Zodat je een trein kan programmeren als "eerste bak=loc XYZ, id#=1234567890123 en de staart is id#=9876543219876". Misschien de hele volgorde van alle IDs er ook wel in in de extended info.
Het wordt ook triviaal om de snelheid te verifiëren, exacte positie, wat handig kan zijn op emplacementen om rijwegen mogelijk sneller om te kunnen gooien. Iedere trein wordt vanzelf een bewegend blok. Als je maar genoeg bakens hebt.
Eigenlijk zouden dingen als de fyseke infrastructuur van LZB ook 'gewoon' ERTMS-bakens moeten kunnen vervangen. Dan zou je op veel materieel dat ERTMS-gecertificeerd is alleen LZB opname-apparatuur moeten installeren, maar je hoeft de infra niet grootschalig aan te pakken.
Ik snap dat dit gezegd wordt maar tegelijkertijd kost een RFID chip ongeveer 0,01 cent als je er zulke hoeveelheden aanschaft. Daar moet iets mee te doen zijn. Het kan best een miljard kosten om het systeem te ontwikkelen maar als de kosten daarna drie euro per wagon zijn is dat alleszins acceptabel.quote:Op donderdag 17 september 2026 08:10 schreef MTL het volgende:
omdat de eigenaren van alle tienduizenden goederenwagons geen geld hebben om die allemaal te voorzien van de benodigde 'train integrity'-apparatuur.
Dit en iets van een communicatiesysteempje opzetten zou niet al te lastig moeten zijn toch?quote:Op donderdag 17 september 2026 11:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik snap dat dit gezegd wordt maar tegelijkertijd kost een RFID chip ongeveer 0,01 cent als je er zulke hoeveelheden aanschaft. Daar moet iets mee te doen zijn. Het kan best een miljard kosten om het systeem te ontwikkelen maar als de kosten daarna drie euro per wagon zijn is dat alleszins acceptabel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |