abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221833718
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 17:51 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Sinds ik bijna dagelijks een smoothie maak en daar eiwitpoeder doorheen gooi, kom ik makkelijker aan eiwitten.
Ik heb week smoothies gemaakt met 3 soorten fruit en viel niet af, dus durf het niet meer aan :@
  maandag 21 september 2026 @ 19:45:15 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221834268
Een kwartier voor mijn belafspraak met de Benu arts vind ik ineens op de site de prijzen. :')
Is echt een soort van niet handig verstopt.
Ze zijn dus duurder dan Wellis, dus wmb hoeft die belafspraak ook niet meer, maar een knop om te annuleren is ook niet te vinden. :+

Zeg nou eerlijk, zou een van jullie op de groene tekst geklikt hebben als eronder heel duidelijk 'lees meer' staat. 8)7
(En na de lees meer kom je op een pagina met allerlei info over Mounjaro, niet over prijzen).

Oh wacht, er staat als je eenmaal ingelogd ben ook een kopje 'kosten'. :@ Goooooeeed... ik kruip even onder een steen. :o
  maandag 21 september 2026 @ 20:06:15 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221834433
Ik weet niet of ik de enige ben die het niet eerder zag, maar mocht er iemand willen weten wat het kost:
https://i.imgur.com/Y3JlGog.png

(Saxenda, Mounjaro en Wegovy)
pi_221834480
Mounjaro 2,5 mg en 5 mg kosten met een doktersrecept 240 euro. bij Benu.
  maandag 21 september 2026 @ 20:12:25 #80
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221834487
Ik kreeg een aanbieding: 10% korting. Ik ben aan het nadenken of ik een tweede pen ga kopen. Ben nu op de helft van pen 1 en op 2/3 van wat ik aan gewicht kwijt wil. Onderhoud daarna is misschien wel slim, ook gezien het effect op mijn alcoholinname. Advies en ideeën welkom.
Prrrrr
  maandag 21 september 2026 @ 20:25:37 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221834602
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:11 schreef tanteklara het volgende:
Mounjaro 2,5 mg en 5 mg kosten met een doktersrecept 240 euro. bij Benu.
Ja ok, maar dit is dus zonder doktersrecept. Ik was benieuwd of zij nou goedkoper zouden zijn dan zo'n echt commerciële partij als Wellis en dat is dus niet zo.
Wellis is 359 en Benu 389.
pi_221834967
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:25 schreef BE het volgende:

[..]
Ja ok, maar dit is dus zonder doktersrecept. Ik was benieuwd of zij nou goedkoper zouden zijn dan zo'n echt commerciële partij als Wellis en dat is dus niet zo.
Ik denk zelfs dat Benu de echte commerciële partij is. Net als al die obesitasklinieken, die nu ook naast maagverkleiningen de medicijnen aanbieden. (ze moeten wat nu hopelijk de maagverkleiningen sterk verminderd zijn.) En die klinieken kosten ook heel wat meer dan de andere aanbieders.
  maandag 21 september 2026 @ 23:09:42 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221835316
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:06 schreef BE het volgende:
Ik weet niet of ik de enige ben die het niet eerder zag, maar mocht er iemand willen weten wat het kost:
https://i.imgur.com/Y3JlGog.png

(Saxenda, Mounjaro en Wegovy)
De prijs van de 5 pennen Saxenda die daar staan zijn absoluut niet de prijs die ze decareren bij mijn zorgverzeraar.

Benuprijs incl BTW ¤ 340
Benu declareert ¤ 188,60
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221835677
@BE heb je al antwoord van je huisarts?
  dinsdag 22 september 2026 @ 07:21:06 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221835726
Nee, het bericht op MijnGezondheid zei dat de ha probeert binnen 2-3 dagen te reageren.
  dinsdag 22 september 2026 @ 12:25:35 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221837674
Ik heb inmiddels antwoord en ze nemen het niet over.
Beetje vreemd antwoord, maar ik zal het ermee moeten doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221837695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 12:25 schreef BE het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder..
Dus geen algemene richtlijn nog maar per praktijk verschillend?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_221837825
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 12:29 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Bijzonder..
Misschien wel interessant om die richtlijn eens op te zoeken.
  dinsdag 22 september 2026 @ 12:55:07 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221837835
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 september 2026 @ 12:56:40 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221837844
quote:

[..]
Bijzonder..
Ze hebben in ieder geval binnen de praktijk nog afspraken gemaakt hoe zij omgaan met mensen die elders al begonnen zijn.

Maar de vraag is of ik anders binnen de NH G richtlijn was gevallen, hoor.

Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat je niet een X aantal kilo’s op eigen kracht afgevallen mag zijn om überhaupt een aanmerking te komen. En ik ben natuurlijk vorig jaar juist zoveel afgevallen.

Nou ja goed, het was een kwestie van nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben allang blij dat ik er niet heen gegaan ben, maar dat ik het online gedaan heb.
pi_221837850
Richtlijn opgezocht en gevonden:

25 oktober 2025:
In de NHG-Standaard is het aanbieden van behandeling met GLP‑1‑medicatie voor obesitas expliciet als extra aanbod opgenomen en alleen voor patiënten met (zeer) ernstige obesitas met specifieke comorbiditeit. Het is aan de huisarts zelf om te bepalen of zij deze zorg kunnen aanbieden.

De richtlijn verplicht de huisarts niet tot het voorschrijven van deze medicatie en maakt het niet tot een standaardonderdeel van de basiszorg.

https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/obesitas

Aanvulling: je kunt een verwijzing naar een internist vragen. Daar is de kans groter dat het voor geschreven wordt.
Een obesitaskliniek kan ook, maar die vallen in de groep heel erg duur.

[ Bericht 10% gewijzigd door tanteklara op 22-09-2026 13:06:41 ]
  dinsdag 22 september 2026 @ 13:02:52 #92
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221837873
quote:

[..]
Bijzonder..
Is facultatief inderdaad. Zie de richtlijn: https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/obesitas
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 12:58 schreef tanteklara het volgende:
Richtlijn opgezocht en gevonden:

25 oktober 2025:
In de NHG-Standaard is het aanbieden van behandeling met GLP‑1‑medicatie voor obesitas expliciet als extra aanbod opgenomen en alleen voor patiënten met (zeer) ernstige obesitas met specifieke comorbiditeit. Het is aan de huisarts zelf om te bepalen of zij deze zorg kunnen aanbieden.

De richtlijn verplicht de huisarts niet tot het voorschrijven van deze medicatie en maakt het niet tot een standaardonderdeel van de basiszorg.

https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/obesitas
Nou dat.
Prrrrr
pi_221837876
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2026 12:56 schreef BE het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval binnen de praktijk nog afspraken gemaakt hoe zij omgaan met mensen die elders al begonnen zijn.

Maar de vraag is of ik anders binnen de NH G richtlijn was gevallen, hoor.

Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat je niet een X aantal kilo’s op eigen kracht afgevallen mag zijn om überhaupt een aanmerking te komen. En ik ben natuurlijk vorig jaar juist zoveel afgevallen.

Nou ja goed, het was een kwestie van nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben allang blij dat ik er niet heen gegaan ben, maar dat ik het online gedaan heb.
Je kunt nog een verwijzing vragen naar een internist. Die schrijft dan voor, maar kosten blijven voor jezelf.
pi_221837877
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:57 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik ben zo slechte eter _O-
Lust heel weinig.

Maar dan toch maar kwark proberen. Ik doe esn flavour powder er doorheen. Dus misschien krijg ik het dan wel weg
Je kunt je smaak ook echt wel trainen heb ik geleerd. Sommige dingen zullen nooit je fave worden, maar kun je echt wel prima eten als je jezelf er aan laat wennen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221837891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 12:25 schreef BE het volgende:
SPOILER
Jammer en bizar eigenlijk. Ene huisarts wel en de andere huisarts niet.

Hoop dat er zo snel een algemene richtlijn komt in nederland. Want dit slaat natuurlijk nergens op.
pi_221837893
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:25 schreef BE het volgende:

[..]
Voor welke dosering is dit?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_221837896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je kunt je smaak ook echt wel trainen heb ik geleerd. Sommige dingen zullen nooit je fave worden, maar kun je echt wel prima eten als je jezelf er aan laat wennen.
Ja dat is wel waar. Vroeger luste ik geen pizza en nu wel :D

Heb nu eiwit limonade besteld, 4 proefzakjes. Dat maar proberen, die van de ah is niet te nassen.
pi_221837898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 13:07 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]

Heb nu eiwit limonade besteld, 4 proefzakjes. Dat maar proberen, die van de ah is niet te nassen.
Ik weet nog wel dat 300 jaar geleden ik begon met gewoon magere yoghurt of kwark, allebei even vies :r En nu heb ik er soms gewoon trek in :D
pi_221837943
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit is echt heel erg waar idd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 22 september 2026 @ 13:29:25 #100
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_221837987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 13:07 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]

Is het niet veel slimmer om neutrale eiwitpoeder te kopen en dat in je flavour yoghurt er bij te doen? Nu ga je met je eten er weer een nieuw smaakje aan toevoegen met die limonade. En dat terwijl je moeite hebt met smaakjes.
(Dit is vriendelijk bedoelt en ik ben nieuwsgierig.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')