Ik heb week smoothies gemaakt met 3 soorten fruit en viel niet af, dus durf het niet meer aanquote:Op maandag 21 september 2026 17:51 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Sinds ik bijna dagelijks een smoothie maak en daar eiwitpoeder doorheen gooi, kom ik makkelijker aan eiwitten.
Ja ok, maar dit is dus zonder doktersrecept. Ik was benieuwd of zij nou goedkoper zouden zijn dan zo'n echt commerciële partij als Wellis en dat is dus niet zo.quote:Op maandag 21 september 2026 20:11 schreef tanteklara het volgende:
Mounjaro 2,5 mg en 5 mg kosten met een doktersrecept 240 euro. bij Benu.
Ik denk zelfs dat Benu de echte commerciële partij is. Net als al die obesitasklinieken, die nu ook naast maagverkleiningen de medicijnen aanbieden. (ze moeten wat nu hopelijk de maagverkleiningen sterk verminderd zijn.) En die klinieken kosten ook heel wat meer dan de andere aanbieders.quote:Op maandag 21 september 2026 20:25 schreef BE het volgende:
[..]
Ja ok, maar dit is dus zonder doktersrecept. Ik was benieuwd of zij nou goedkoper zouden zijn dan zo'n echt commerciële partij als Wellis en dat is dus niet zo.
Wellis is 359 en Benu 389.
De prijs van de 5 pennen Saxenda die daar staan zijn absoluut niet de prijs die ze decareren bij mijn zorgverzeraar.quote:Op maandag 21 september 2026 20:06 schreef BE het volgende:
Ik weet niet of ik de enige ben die het niet eerder zag, maar mocht er iemand willen weten wat het kost:
https://i.imgur.com/Y3JlGog.png
(Saxenda, Mounjaro en Wegovy)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:25 schreef BE het volgende:
Ik heb inmiddels antwoord en ze nemen het niet over.
Beetje vreemd antwoord, maar ik zal het ermee moeten doen.Bijzonder..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus geen algemene richtlijn nog maar per praktijk verschillend?And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Misschien wel interessant om die richtlijn eens op te zoeken.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bijzonder..
Dus geen algemene richtlijn nog maar per praktijk verschillend?
Ze hebben in ieder geval binnen de praktijk nog afspraken gemaakt hoe zij omgaan met mensen die elders al begonnen zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bijzonder..
Is facultatief inderdaad. Zie de richtlijn: https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/obesitasquote:Op dinsdag 22 september 2026 12:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bijzonder..
Nou dat.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:58 schreef tanteklara het volgende:
Richtlijn opgezocht en gevonden:
25 oktober 2025:
In de NHG-Standaard is het aanbieden van behandeling met GLP‑1‑medicatie voor obesitas expliciet als extra aanbod opgenomen en alleen voor patiënten met (zeer) ernstige obesitas met specifieke comorbiditeit. Het is aan de huisarts zelf om te bepalen of zij deze zorg kunnen aanbieden.
De richtlijn verplicht de huisarts niet tot het voorschrijven van deze medicatie en maakt het niet tot een standaardonderdeel van de basiszorg.
https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/obesitas
Je kunt nog een verwijzing vragen naar een internist. Die schrijft dan voor, maar kosten blijven voor jezelf.quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:56 schreef BE het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval binnen de praktijk nog afspraken gemaakt hoe zij omgaan met mensen die elders al begonnen zijn.
Maar de vraag is of ik anders binnen de NH G richtlijn was gevallen, hoor.
Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat je niet een X aantal kilo’s op eigen kracht afgevallen mag zijn om überhaupt een aanmerking te komen. En ik ben natuurlijk vorig jaar juist zoveel afgevallen.
Nou ja goed, het was een kwestie van nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben allang blij dat ik er niet heen gegaan ben, maar dat ik het online gedaan heb.
Je kunt je smaak ook echt wel trainen heb ik geleerd. Sommige dingen zullen nooit je fave worden, maar kun je echt wel prima eten als je jezelf er aan laat wennen.quote:Op maandag 21 september 2026 10:57 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik ben zo slechte eter
Lust heel weinig.
Maar dan toch maar kwark proberen. Ik doe esn flavour powder er doorheen. Dus misschien krijg ik het dan wel weg
quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:25 schreef BE het volgende:
Ik heb inmiddels antwoord en ze nemen het niet over.
Beetje vreemd antwoord, maar ik zal het ermee moeten doen.Jammer en bizar eigenlijk. Ene huisarts wel en de andere huisarts niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat er zo snel een algemene richtlijn komt in nederland. Want dit slaat natuurlijk nergens op.
Voor welke dosering is dit?quote:Op maandag 21 september 2026 20:25 schreef BE het volgende:
[..]
Ja ok, maar dit is dus zonder doktersrecept. Ik was benieuwd of zij nou goedkoper zouden zijn dan zo'n echt commerciële partij als Wellis en dat is dus niet zo.
Wellis is 359 en Benu 389.
Ja dat is wel waar. Vroeger luste ik geen pizza en nu welquote:Op dinsdag 22 september 2026 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt je smaak ook echt wel trainen heb ik geleerd. Sommige dingen zullen nooit je fave worden, maar kun je echt wel prima eten als je jezelf er aan laat wennen.
Ik weet nog wel dat 300 jaar geleden ik begon met gewoon magere yoghurt of kwark, allebei even viesquote:Op dinsdag 22 september 2026 13:07 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Vroeger luste ik geen pizza en nu wel
Heb nu eiwit limonade besteld, 4 proefzakjes. Dat maar proberen, die van de ah is niet te nassen.
Dit is echt heel erg waar iddquote:Op dinsdag 22 september 2026 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt je smaak ook echt wel trainen heb ik geleerd. Sommige dingen zullen nooit je fave worden, maar kun je echt wel prima eten als je jezelf er aan laat wennen.
Is het niet veel slimmer om neutrale eiwitpoeder te kopen en dat in je flavour yoghurt er bij te doen? Nu ga je met je eten er weer een nieuw smaakje aan toevoegen met die limonade. En dat terwijl je moeite hebt met smaakjes.quote:Op dinsdag 22 september 2026 13:07 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Vroeger luste ik geen pizza en nu wel
Heb nu eiwit limonade besteld, 4 proefzakjes. Dat maar proberen, die van de ah is niet te nassen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |