Dat ook nog ja.quote:Op zondag 6 september 2026 19:02 schreef Filosoofert het volgende:
Ik denk zelfs dat jij recht hebt op die overige 50%
Daar kan hij helaas naar fluitenquote:Op zondag 6 september 2026 19:02 schreef Filosoofert het volgende:
Ik denk zelfs dat jij recht hebt op die overige 50%
Onzin.quote:Op maandag 7 september 2026 08:04 schreef incel het volgende:
Indien zij akkoord heeft gegaan met de aanbetaling van 50% moet zij alsnog ook nog de resterende 50% naar jou overmaken tenzij ze kan aantonen dat het om overmacht ging. Dus de bal ligt nu bij haar.
Deze mag je effe uitleggen .... de overeenkomst is al schriftelijk (=bewijs) hequote:Op zondag 6 september 2026 19:14 schreef Bloem75 het volgende:
Het feit dat koper al 50% heeft betaald als "reservering" maakt dat er bewijs ligt van de schriftelijke overeenkomst.
Als er een aanbod en aanvaarding heeft plaatsgevonden en dat is er. Ga ik ervanuit dat ze via de marktplaats-chat hierover gesproken hebben. Al helemaal over de 50% 'reservering"quote:Op maandag 7 september 2026 11:40 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Deze mag je effe uitleggen .... de overeenkomst is al schriftelijk (=bewijs) he
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Het probleem was dat veel mensen op marktplaats niet een ''groot'' geld bedrag wouden overmaken. Dus ik dacht, als iemand eerst de helft stuurt, dan zal die persoon ook serieus genoeg zijn om de rest te betalen, maar dat was inderdaad mijn fout. Les geleerd.quote:Op zondag 6 september 2026 19:20 schreef Viesdik het volgende:
De grootste fout maak je toch echt zelf, door akkoord te gaan met 50%. Je had het in 1 keer moeten verkopen.
Op marktplaats neem ik verkochte spullen nooit terug, dat is gewoon het risico wat je als koper draagt.
Totaal bedrag was 700 euro. Maar uiteraard heb ik slechts 350 ontvangen. Want het ging om meerdere tickets.quote:Op maandag 7 september 2026 13:43 schreef Viesdik het volgende:
Ben wel benieuwd naar het bedrag van de ticket
Of het nieuw of tweedehands is, is geen criterium voor het wettelijke herroepingsrechtquote:Op maandag 7 september 2026 12:36 schreef Viesdik het volgende:
Het is een interessante kwestie. De wettelijke bedenktijd geldt sowieso niet voor tweedehands producten dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Nou, precies, dát.quote:Op maandag 7 september 2026 12:39 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Als er een aanbod en aanvaarding heeft plaatsgevonden en dat is er. Ga ik ervanuit dat ze via de marktplaats-chat hierover gesproken hebben. Al helemaal over de 50% 'reservering"
Je kan het ook uitleggen als, er is een overeenkomst tot standgekomen en dit is vast te stellen door de conversatie in de marktplaatsapp.
Een schriftelijke overeenkomst is vormvrij, 'schriftelijk' is geen vereiste (tenzij onroerend goed)quote:Ook een mondelinge overeenkomst is juridisch gelding maar moeilijk aannemelijk te maken (bewijs). Al kun je twisten of het echt mondeling is want ik ga ervan uit dat koper de "biedknop" heeft gebruikt op marktplaats en dat de verkoper dit heeft bevestigd door een chat aan te maken. Een schriftelijke overeenkomst is vormvrij en kan dus ook digitaal ontstaan. Door het gesprek op de chat kun je ook bewijzen dat er een overeenkomst is gesloten.
Goed argument.quote:
Afspraak is afspraak.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:51 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er valt weinig aan te beargumenteren.
Ja maar jij zei dat dat vervalt als de koper kan aantonen dat er overmacht is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |