abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221729802
Nee, dit is geen KLB-topic om bewust ff te schoppen tegen de verislamisering van Nederland, maar het is een oprechte vraag.

Zelf ben ik een voorstander van dichtere grenzen voor mensen uit islamitische landen, maar als je uit een echte oorlogssituatie komt, moet er natuurlijk wel gekeken worden of het thuis veilig genoeg voor je is, of dat we je tijdelijk onderdak zouden moeten bieden.
Echter, het valt veel mensen op dat veel asielzoekers met een iPhone op zak deze kant op komen.

Dat wordt als velen dan gezien als bewijs voor dat men niet uit een oorlogssituatie gevlucht zou zijn en puur voor economische redenen hier naar toe gekomen zou zijn.
Ik begrijp echter niet dat het bezitten van een bepaald duur merk telefoon automatisch zou moeten betekenen dat je dus niet voor een oorlog gevlucht bent en hier alleen voor het geld naar toe zou komen.
Sterker nog, ondanks dat ik fel tegen de verislamisering van dit continent ben, zie ik het bezitten van zo'n dure telefoon juist meer als bewijs dat je WÉL gevlucht bent voor een oorlog: thuis had je blijkbaar zo'n goed inkomen dat je zo'n overdreven duur speeltje kunt kopen, en dat leven laat je achter je om met dat kleine draagbare bezit hier naar toe te komen om hier een nieuw, onzeker bestaan op te bouwen.
Uiteraard zullen de leugens van mensensmokkelaars ook wel meegeholpen hebben om deze beslissing te nemen, en aangezien mensensmokkelaars veel geld vragen voor hun geboden diensten, zullen het ook wel rijkere mensen zijn die van hun diensten gebruik maken.
Als je puur en alleen daar naar zou kijken zou je idd de conclusie kunnen trekken dat het bezig van zo'n telefoon betekent dat je rijk bent, en DUS dat je veel geld betaald moet hebben om hier naar toe te kunnen komen.
Maar bewijst dat dan dat je een economische vluchteling bent?
Kan een rijk persoon er niet ook voor kiezen zijn huis en haard achter zich te laten om via deze wegen naar ons toe te komen?
Sommigen zeggen dat als je rijk bent je met het vliegtuig hier naar toe gekomen zou zijn en als je er voor kiest om via mensensmokkelaars hier naar toe te komen, dat er iets niet in de haak zou zijn en dat je DUS niet uit een oorlog gevlucht bent.

Kan iemand me uitleggen hoe dit precies zit? Wat bewijst het hebben van een iPhone exact als je een land uit gevlucht bent nou tegen jouw beweegredenen? Misschien dat ze daar aardig verdiend hebben en verwachten hier NOG meer te gaan verdienen? Mocht dat zo zijn, dan zou het juist ook kunnen betekenen dat iPhone-bezitters juist WÉL die hersenchirurgen en raketgeleerden zijn waar we op zitten te wachten; die mensen zijn gemotiveerd om hier te komen werken.

Nogmaals; ik zit echt niet op extra islam in dit continent te wachten, maar ik ben puur op zoek naar logica achter de gedachtegangen van sommige mensen hier.
pi_221729821
Heerlijk. Jezelf rot voelen omdat anderen het beter hebben dan jij. En als dat dan ook nog eens asielzoekers zijn.... Smullen.

Ik wil dat ook. Ik wil ook boos zijn als een asielzoeker een fatbike heeft en ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221729842
De islam er ook nog bij betrekken. Jezus Christus, het zit diep bij TS
pi_221729859
Echter, het valt veel mensen op dat veel asielzoekers met een iPhone op zak deze kant op komen.

Bron?
  zaterdag 5 september 2026 @ 13:09:07 #5
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221729885
Men denkt dat mensen met een Iphone of een dure auto immuun zijn voor bommen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221729952
Mensen met iPhone zijn domme mensen, voortaan alleen nog maar asielzoekers met Android binnenlaten.
pindazakje
pi_221729978
In sha Allah gaat je nageslacht moslim worden.
pi_221729995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

Bron?
Ik woon in Twente. ik zie ze allemaal op de bekende fatbikes rondrijden nabij de winkelcentra. Waar halen ze dat geld vandaan? Ze krijgen maar 15-25 zakgeld per week.

Fatbikes kosten tussen 950 en 1400 euro. Zelfs niet elke blanke jongere heeft een fatbike wegens de aanschafkosten.
pi_221730334
Het is eenvoudig.

Een asielzoeker heeft in Nederland een (gemiddeld) economische waarde van ¤800.000. Voor asielzoekers uit bijvoorbeeld Somalië is dat zelfs ¤1.000.000.

Dit zijn bedragen die dr. Jan van de Beek heeft uitgerekend op basis van CBS gegevens. Die ¤800.000 (gemiddeld) is wat de Nederlandse staat uitgeeft aan die asielzoeker, de rest van zijn leven.

In het vaderland hebben deze mensen een economische waarde van vrijwel nul. Dus alleen door het verplaatsten van één lichaam naar Ter Apel wordt 8 ton verdiend.

Daar kan dus wel een iPhone vanaf.
  zaterdag 5 september 2026 @ 15:54:47 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221730854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 13:26 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Ik woon in Twente. ik zie ze allemaal op de bekende fatbikes rondrijden nabij de winkelcentra. Waar halen ze dat geld vandaan? Ze krijgen maar 15-25 zakgeld per week.

Fatbikes kosten tussen 950 en 1400 euro. Zelfs niet elke blanke jongere heeft een fatbike wegens de aanschafkosten.
Hoe weet jij hoeveel zakgeld ze krijgen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221731302
De gedachtegang van de OP is behoorlijk warrig.

Asielzoekers komen op dezelfde manier aan een iPhone als niet-asielzoekers. Kopen, je een dom abonnement aan laten praten, tweedehands, refurbished, 5+ jaar met dezelfde telefoon doen, de oude van een familielid gebruiken, en wat er dan ook nog meer aan opties bestaan. De meeste asielzoekers die ik ken hebben overigens een Android-telefoon.
Spoilers!
pi_221731484
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De gedachtegang van de OP is behoorlijk warrig.

Asielzoekers komen op dezelfde manier aan een iPhone als niet-asielzoekers. Kopen, je een dom abonnement aan laten praten, tweedehands, refurbished, 5+ jaar met dezelfde telefoon doen, de oude van een familielid gebruiken, en wat er dan ook nog meer aan opties bestaan. De meeste asielzoekers die ik ken hebben overigens een Android-telefoon.
Het gaat er om dat ze met iPhones Europa binnen komen. Ik snap echt niet waarom dat voor sommigen zou betekenen dat ze DUS niet voor ene oorlog gevlucht zouden zijn.
Als ze met niks zouden komen en hier ineens een iPhone zouden komen, zou het wel wat vreemd zijn, maar wie weet hebben ze een rijke familie die hen wat toestuurt. (Gebeurt ook wel eens.)

Het gaat mij meer om dat mensen roepen: "Ze komen hier met iPhones en dure merkkleding an, en dan zouden ze zogenaamd voor de oorlog gevlucht zijn."
Dus rijke mensen kunnen niet in gevaar zijn voor oorlog? Of gaat men er van uit dat je alles achter moet laten als je gaat vluchten? Wat is er mis met een telefoontje in je broekzak als je moet vluchten voor bombardementen?
Een telefoon op zak lijkt me juist hartstikke verstandig als je je land uit vlucht, maar het gaat er blijkbaar om dat alles wat binnen komt arm moet zijn.
Bezittingen betekenen niets als de bommen om je oren naar beneden komen donderen.
pi_221731553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Het gaat er om dat ze met iPhones Europa binnen komen. Ik snap echt niet waarom dat voor sommigen zou betekenen dat ze DUS niet voor ene oorlog gevlucht zouden zijn.
Als ze met niks zouden komen en hier ineens een iPhone zouden komen, zou het wel wat vreemd zijn, maar wie weet hebben ze een rijke familie die hen wat toestuurt. (Gebeurt ook wel eens.)

Het gaat mij meer om dat mensen roepen: "Ze komen hier met iPhones en dure merkkleding an, en dan zouden ze zogenaamd voor de oorlog gevlucht zijn."
Dus rijke mensen kunnen niet in gevaar zijn voor oorlog? Of gaat men er van uit dat je alles achter moet laten als je gaat vluchten? Wat is er mis met een telefoontje in je broekzak als je moet vluchten voor bombardementen?
Een telefoon op zak lijkt me juist hartstikke verstandig als je je land uit vlucht, maar het gaat er blijkbaar om dat alles wat binnen komt arm moet zijn.
Bezittingen betekenen niets als de bommen om je oren naar beneden komen donderen.
Ik begrijp nu beter wat je zegt. Ik weet niet wie 'ze' zijn die dat zeggen. Ik vraag me wel af hoe ze weten van welk merk iemands telefoon is. En inderdaad, geen idee wat dat zou moeten zeggen over die mensen. Ongetwijfeld iets slechts.

Ik ben onlangs op bezoek geweest bij een hulpgoederenorganisatie die o.a. kleding uitdeelt in vluchtelingenkampen. Ik zag containers vol met merkkleding die zij gedoneerd hebben gekregen.

Daarnaast vluchten o.a. Syriers vaak eerst naar Turkije, daar is niet alleen voor de Europse toerist een levendige handel in namaakartikelen.
Spoilers!
pi_221731617
Wat als een asielzoeker een knappe vriendin heeft. Wat voor topic maak je dan aan op fokforum?
pi_221731619
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik begrijp nu beter wat je zegt. Ik weet niet wie 'ze' zijn die dat zeggen. Ik vraag me wel af hoe ze weten van welk merk iemands telefoon is. En inderdaad, geen idee wat dat zou moeten zeggen over die mensen. Ongetwijfeld iets slechts.

Ik ben onlangs op bezoek geweest bij een hulpgoederenorganisatie die o.a. kleding uitdeelt in vluchtelingenkampen. Ik zag containers vol met merkkleding die zij gedoneerd hebben gekregen.

Daarnaast vluchten o.a. Syriers vaak eerst naar Turkije, daar is niet alleen voor de Europse toerist een levendige handel in namaakartikelen.
Het viel me op toen de eerste Syrische vluchtelingen deze kant op kwamen, en het kwam regelmatig terug als argument, ook op andere sites en onder Youtube video's e.d.
Toen ik het gisteren weer ergens zag, begon ik er over te denken om er hier maar een topic over te maken.
Ik vind het behoorlijk vreemd en kortzichtig dat het bezitten van iets duurs in eigen land zou betekenen dat je niet vanwege de oorlog hier naar toe gekomen zou zijn, en ik heb hier ook in het verleden mensen zien zeggen van dat die rijkere mensen maar via officiële kanalen met het vliegtuig hier naartoe hadden moeten komen.
Zelf zou ik denken dat je ongeacht je eigendommen of inkomen gewoon zo snel mogelijk weg wil gaan uit een onveilig gebied.
pi_221731725
90% van die tjapies die hier komen hebben gewoon geld of een relatief rijke familie of crimineel geld. De echte armoedzaaiers hebben geen geld voor een illegale oversteek.
  zaterdag 5 september 2026 @ 19:40:12 #17
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221732713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:31 schreef Sjemmert het volgende:
90% van die tjapies die hier komen hebben gewoon geld of een relatief rijke familie of crimineel geld. De echte armoedzaaiers hebben geen geld voor een illegale oversteek.
Klopt. Dat zie je ook bij de vluchtelingen uit Oekraïne. De mensen met geld zijn het land ontvlucht en de armere mensen zitten nog in Oekraïne.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  zaterdag 5 september 2026 @ 19:42:51 #18
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_221732732
Geen goed argument. Het argument dat je moet voeren is waarom ze eerst 15 andere landen doorkruisen om in Nederland asiel aan te vragen. Ze kunnen veilig genoeg zijn in hun buurlanden. Speelt er misschien (vooral) een economisch motief?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_221733925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Het viel me op toen de eerste Syrische vluchtelingen deze kant op kwamen, en het kwam regelmatig terug als argument, ook op andere sites en onder Youtube video's e.d.
Toen ik het gisteren weer ergens zag, begon ik er over te denken om er hier maar een topic over te maken.
Ik vind het behoorlijk vreemd en kortzichtig dat het bezitten van iets duurs in eigen land zou betekenen dat je niet vanwege de oorlog hier naar toe gekomen zou zijn, en ik heb hier ook in het verleden mensen zien zeggen van dat die rijkere mensen maar via officiële kanalen met het vliegtuig hier naartoe hadden moeten komen.
Zelf zou ik denken dat je ongeacht je eigendommen of inkomen gewoon zo snel mogelijk weg wil gaan uit een onveilig gebied.
Dat vooral ja.

En er komen ook genoeg mensen gewoon met het vliegtuig aan. Je kunt gewoon uit het vliegtuig stappen en zeggen dat je asiel wilt. Er is een aanmeldcentrum op Schiphol.
Spoilers!
pi_221734397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:42 schreef VeX- het volgende:
Geen goed argument. Het argument dat je moet voeren is waarom ze eerst 15 andere landen doorkruisen om in Nederland asiel aan te vragen. Ze kunnen veilig genoeg zijn in hun buurlanden. Speelt er misschien (vooral) een economisch motief?
Kijk, dat is een heel ander punt! Volkomen mee eens, gewoon aanmelden bij het eerste het beste land en niet helemaal hier naar toe komen. Maar dat staat los van de iPhone discussie.
pi_221734427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:31 schreef Sjemmert het volgende:
Dat lijkt me absoluut het geval, maar ook rijke patjakkers en criminelen kunnen voor oorlog willen vluchten.
Als zelfs criminele masterminds hier naar toe zouden komen, zou het aantonen dat het echt fucking erg moet zijn.
pi_221751389
Sowieso iPhone :')

Geen android hebben :')
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221764750
Wat is nou eigenlijk gewoon je vraag TS? Of ben je met je warrige OP op zoek naar sensatie over de ruggen van vluchtelingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')