Ik woon in Twente. ik zie ze allemaal op de bekende fatbikes rondrijden nabij de winkelcentra. Waar halen ze dat geld vandaan? Ze krijgen maar 15-25 zakgeld per week.quote:Op zaterdag 5 september 2026 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echter, het valt veel mensen op dat veel asielzoekers met een iPhone op zak deze kant op komen.
Bron?
Hoe weet jij hoeveel zakgeld ze krijgen?quote:Op zaterdag 5 september 2026 13:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik woon in Twente. ik zie ze allemaal op de bekende fatbikes rondrijden nabij de winkelcentra. Waar halen ze dat geld vandaan? Ze krijgen maar 15-25 zakgeld per week.
Fatbikes kosten tussen 950 en 1400 euro. Zelfs niet elke blanke jongere heeft een fatbike wegens de aanschafkosten.
Het gaat er om dat ze met iPhones Europa binnen komen. Ik snap echt niet waarom dat voor sommigen zou betekenen dat ze DUS niet voor ene oorlog gevlucht zouden zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2026 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De gedachtegang van de OP is behoorlijk warrig.
Asielzoekers komen op dezelfde manier aan een iPhone als niet-asielzoekers. Kopen, je een dom abonnement aan laten praten, tweedehands, refurbished, 5+ jaar met dezelfde telefoon doen, de oude van een familielid gebruiken, en wat er dan ook nog meer aan opties bestaan. De meeste asielzoekers die ik ken hebben overigens een Android-telefoon.
Ik begrijp nu beter wat je zegt. Ik weet niet wie 'ze' zijn die dat zeggen. Ik vraag me wel af hoe ze weten van welk merk iemands telefoon is. En inderdaad, geen idee wat dat zou moeten zeggen over die mensen. Ongetwijfeld iets slechts.quote:Op zaterdag 5 september 2026 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Het gaat er om dat ze met iPhones Europa binnen komen. Ik snap echt niet waarom dat voor sommigen zou betekenen dat ze DUS niet voor ene oorlog gevlucht zouden zijn.
Als ze met niks zouden komen en hier ineens een iPhone zouden komen, zou het wel wat vreemd zijn, maar wie weet hebben ze een rijke familie die hen wat toestuurt. (Gebeurt ook wel eens.)
Het gaat mij meer om dat mensen roepen: "Ze komen hier met iPhones en dure merkkleding an, en dan zouden ze zogenaamd voor de oorlog gevlucht zijn."
Dus rijke mensen kunnen niet in gevaar zijn voor oorlog? Of gaat men er van uit dat je alles achter moet laten als je gaat vluchten? Wat is er mis met een telefoontje in je broekzak als je moet vluchten voor bombardementen?
Een telefoon op zak lijkt me juist hartstikke verstandig als je je land uit vlucht, maar het gaat er blijkbaar om dat alles wat binnen komt arm moet zijn.
Bezittingen betekenen niets als de bommen om je oren naar beneden komen donderen.
Het viel me op toen de eerste Syrische vluchtelingen deze kant op kwamen, en het kwam regelmatig terug als argument, ook op andere sites en onder Youtube video's e.d.quote:Op zaterdag 5 september 2026 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik begrijp nu beter wat je zegt. Ik weet niet wie 'ze' zijn die dat zeggen. Ik vraag me wel af hoe ze weten van welk merk iemands telefoon is. En inderdaad, geen idee wat dat zou moeten zeggen over die mensen. Ongetwijfeld iets slechts.
Ik ben onlangs op bezoek geweest bij een hulpgoederenorganisatie die o.a. kleding uitdeelt in vluchtelingenkampen. Ik zag containers vol met merkkleding die zij gedoneerd hebben gekregen.
Daarnaast vluchten o.a. Syriers vaak eerst naar Turkije, daar is niet alleen voor de Europse toerist een levendige handel in namaakartikelen.
Klopt. Dat zie je ook bij de vluchtelingen uit Oekraïne. De mensen met geld zijn het land ontvlucht en de armere mensen zitten nog in Oekraïne.quote:Op zaterdag 5 september 2026 17:31 schreef Sjemmert het volgende:
90% van die tjapies die hier komen hebben gewoon geld of een relatief rijke familie of crimineel geld. De echte armoedzaaiers hebben geen geld voor een illegale oversteek.
Dat vooral ja.quote:Op zaterdag 5 september 2026 17:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Het viel me op toen de eerste Syrische vluchtelingen deze kant op kwamen, en het kwam regelmatig terug als argument, ook op andere sites en onder Youtube video's e.d.
Toen ik het gisteren weer ergens zag, begon ik er over te denken om er hier maar een topic over te maken.
Ik vind het behoorlijk vreemd en kortzichtig dat het bezitten van iets duurs in eigen land zou betekenen dat je niet vanwege de oorlog hier naar toe gekomen zou zijn, en ik heb hier ook in het verleden mensen zien zeggen van dat die rijkere mensen maar via officiële kanalen met het vliegtuig hier naartoe hadden moeten komen.
Zelf zou ik denken dat je ongeacht je eigendommen of inkomen gewoon zo snel mogelijk weg wil gaan uit een onveilig gebied.
Kijk, dat is een heel ander punt! Volkomen mee eens, gewoon aanmelden bij het eerste het beste land en niet helemaal hier naar toe komen. Maar dat staat los van de iPhone discussie.quote:Op zaterdag 5 september 2026 19:42 schreef VeX- het volgende:
Geen goed argument. Het argument dat je moet voeren is waarom ze eerst 15 andere landen doorkruisen om in Nederland asiel aan te vragen. Ze kunnen veilig genoeg zijn in hun buurlanden. Speelt er misschien (vooral) een economisch motief?
Dat lijkt me absoluut het geval, maar ook rijke patjakkers en criminelen kunnen voor oorlog willen vluchten.quote:Op zaterdag 5 september 2026 17:31 schreef Sjemmert het volgende:
90% van die tjapies die hier komen hebben gewoon geld of een relatief rijke familie of crimineel geld. De echte armoedzaaiers hebben geen geld voor een illegale oversteek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |