Overgang van ING naar Rabo kost fiscus 4,3 miljoenBeste lezers,
Omdat bancaire zaken inherent zijn binnen
ons systeem van werken op de Zuid-as

en Haarlem

, voelt
men zich op deze wervelende zakenlocatie immers ook betrokken tot deze update aangaande het overstappen van de fiscus van ING naar de Rabobank. En de fiscus is immers ook een organisatie waarmee sinds jaar en dag goed overleg bestaat!

Vandaar ook ongeacht weinig tijd naar aanleiding van 'n heerlijk etentje straks te Haarlem

,
mijn melding hiervan (voor u) hier op FOK!.nl
Hiermede wordt er belangrijk op gewezen dat 't gros van alle belastingplichtigen (onder u) kennelijk niet goed opgelet heeft de laatste tijd

, terwijl redelijkerwijs voldoende info over deze belangrijke wijziging de revue passeerde!

~
Maar goed, het komt als het ware er op neer dat slecht- tot niet oplettende burgers helaas toch verantwoordelijk zijn voor de torenhoge kosten in kwestie die hieruit voortvloeien.
In het vorige bericht had
ik reeds aangegeven

dat hogere kosten voor publieke diensten, maandelijkse huurpenningen et cetera niet zelden fors bijdragen tot verbeteringen welke hieruit gemakkelijker worden gefinancieerd.
Wat kan
ik hier verder nog over zeggen?

Bovendien klagen veel mensen steen en been over hogere kosten en prijziger wordende boodschappen e.d., maar soms kan een hand in eigen boezem wonderen doen en leiden tot andere inzichten die merkbaar worden in de portemonnee!
En hoogstpersoonlijk help
ik (u) daartoe gaarne 'n handje

, want het ligt ook aan de burger zelf beter op te letten om kosten voor bepaalde zaken/diensten niet hoger te laten worden.
Daarvan is dit ook zo'n voorbeeld doordat een overgang van ING naar de Rabobank meerdere belastingplichtige burgers is ontgaan!

En zoals u hier kunt lezen gaat het om maar liefst 4,5 mln euro.
Niet dat dit weinig winstgevende feit
ons in het bijzonder per se deert

, maar in gulden samenwerking met banken (zoals u eerder heeft gelezen van
mijn hand) is het best ook van belang dat een bepaalde 'balans' op gebied van onkosten gewaarborgd blijft,
mij dunkt!

~
Groet,
Scjvbquote:
Michaël Niewold·44 minuten geleden·Aangepast: 1 minuut geledenDe overstap van de Belastingdienst van ING naar Rabobank is nog niet bij iedereen doorgekomen. Een op de tien belastingplichtigen maakt hun belasting nog over naar het oude ING-rekeningnummer. En dat terwijl er voor 1,8 miljoen euro aan budget is vrijgemaakt om iedereen op de hoogte te stellen.
Het hoofdkantoor van de Belastingdienst in Den Haag.Het meeste geld uit dit budget is dit jaar gestoken in een reclamecampagne om zowel burgers als bedrijven te vertellen over het nieuwe rekeningnummer. Verder was er 'veel aandacht' in regionale kranten, meldde staatssecretaris Eelco Eerenburg deze week aan de Tweede Kamer. Dat was vooral in aanloop naar de overstap, die vanaf 1 mei dit jaar in fases plaatsvond bij de Belastingdienst en de Dienst Toeslagen.
Oude rekeningnummerToch weet nog niet iedereen van de overstap, blijkt uit de cijfers van de fiscus. Op 1 juli maakte meer dan 1 op de 10 burgers of bedrijven nog geld over naar het oude rekeningnummer van ING. Vermoedelijk gaat het om mensen die niet via automatische incasso hun zaken met de fiscus regelen.
Handmatig ingestelde betalingsopdrachten, bijvoorbeeld de wegenbelasting per kwartaal, moet zelf het rekeningnummer aanpassen. Dat heeft dus nog lang niet iedereen gedaan. De overgang heeft - voorzover bekend - niet tot storingen geleid, schrijft Eerenberg.
Honderden miljoenen transactiesHet gaat om een forse hoeveelheid transacties, blijkt uit de documenten van de aanbesteding. Op jaarbasis gaat het om ongeveer 320 miljoen aan toeslagen, voorlopige teruggaven en binnenkomende belastingen.
Rabobank krijgt 56 miljoen euro voor het vijf jaar lang verwerken van al deze transacties. Het is niet duidelijk hoeveel ING kreeg in de jaren dat die bank het betalingsverkeer regelde. Het ministerie van Financiën kon niet direct inhoudelijk reageren op de vraag.
Naast het voorlichtingsbudget van 1,8 miljoen euro kost de overgang verder nog eens 2,5 miljoen euro aan ICT-aanpassingen.
ING doet overigens nog altijd zaken met het ministerie van Financiën. Het betalingsverkeer van de douane wordt nog steeds door de bank uitgevoerd. Ook dit contract kost de staat 56 miljoen, uitgespreid over vijf jaar en vier maanden.
©
https://www.rtl.nl/nieuws(...)og-mensen-verwarring