Nee, ik plan en heb de zelf-discipline om het te doen en voltooien.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:44 schreef Chandler het volgende:
Het meest simpele zoals een telefoontje plegen met een bedrijf gewoon niet gaat gebeuren.
Of een taak die maar blijft liggen ongeacht het maar een minuut kost..
Herken je dat? ik heb er momenteel verdomd veel last van
Dit moet je bij mij echt niet doen. Heb ook wel eens een collega gehad die zo deed.quote:
Vond ik vroeger lastig, intussen pak ik liever de telefoon dan eindeloos te appen, mailen of whatever. Een beller is sneller.quote:
Gaat hierin natuurlijk niet specifiek alleen om het belletje, gewoon zaken die simpel zijn maar je gewoon niet aan kunt beginnen. Iets houd je tegen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ik herken dit wel, ik vind bellen naar instanties vreselijk, voordat je iemand te spreken hebt ben je vaak al een kwartier verder en dan moet je geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die je niet in 2 miniuten afwimpeld
Nee, maar dit blokkeert mij ook, waardoor ik het uitstel of het aan de ambulante hulp vraagquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Gaat hierin natuurlijk niet specifiek alleen om het belletje, gewoon zaken die simpel zijn maar je gewoon niet aan kunt beginnen. Iets houd je tegen.
Weird mind
Dat laatste is het minste waar ik last van hebquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:27 schreef Cupfighter het volgende:
Nee, maar dit blokkeert mij ook, waardoor ik het uitstel of het aan de ambulante hulp vraag
Klantvriendelijkheid is ver gezocht vaak
Idem, al weet ik wel deels waar het weg komt. Zelf heb ik nog een weg te gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:32 schreef marcb1974 het volgende:
In fases herkenbaar,
al duurt deze fase wel lang .......
Goud is goedquote:
Ik denk dat je lichaam je probeert te beschermen tegen wat voelt als zinloos ervaren uitgave van energie en tijd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ik herken dit wel, ik vind bellen naar instanties vreselijk, voordat je iemand te spreken hebt ben je vaak al een kwartier verder en dan moet je geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die je niet in 2 miniuten afwimpeld
Klopt, zoals we in het mooie hoge Noorden zeggen!quote:
Ja vet ruk man. Ga nu energie maken om te koken.....quote:Op woensdag 2 september 2026 07:39 schreef FrequentieHouder het volgende:
Erg herkenbaar. Ik heb er erg veel last van op het moment en loop door teer heen ofzo. Verschillende klusjes, bellen, opruimen, schoonmaken. Maar vooral bellen…….
heb ik ook, ietsje pietsje jonger maar wat in het vat zit verzuurt nietquote:Op woensdag 2 september 2026 08:39 schreef Horzula het volgende:
Het enige wat bij mij hiertegen werkt
is routine, maar ik bèn er op mijn 49-ste nog niet.
Dat is in mijn geval niet het probleem, gewoon het ondernemen van de actie. En dus niet alleen op het front van bellen, maar ook andere zaken die ik gewoon laat liggen terwijl het een peuleschil is. Ik maak er geen tijd voor en lukt mij niet om de energie bij elkaar te rapen en het te doen..quote:Op woensdag 2 september 2026 09:13 schreef junkiesietze het volgende:
Mwah, ik heb niet zo'n zin om te bellen, maar waarom ik niet bel is meer omdat ik ook geen zin heb om afspraken te maken en dan van die klusmannetjes in mn huis te laten.
Zo moeten de leidingen van mn boiler opnieuw worden aangelegd omdat ik waterslag in de leidingen heb omdat hij een vorige keer niet goed is aangelegd.
Maar dat moet al een jaar of 2, ik word gek van het geluid, maar heb ook geen zin in gedoe en mensen in mn huis.
Hetzelfde hier. Alleen heb ik er de gewoonte van gemaakt om zoveel mogelijk zelf te doen en te leren. Dat scheelt het meeste tijd en ergernis. Bijvoorbeeld afgelopen zomer, ik was toe aan een nieuwe cv ketel. Het kostte mij een ochtend sleutelen maar dan is het ook klaar. Afgezien dat het een stuk goedkoper is scheelt het ook weer ergernis dat je een installatiebedrijf moet zoeken, afspraak moet maken en toch thuis moet zijn op een moment dat het misschien niet uitkomt.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:13 schreef junkiesietze het volgende:
Mwah, ik heb niet zo'n zin om te bellen, maar waarom ik niet bel is meer omdat ik ook geen zin heb om afspraken te maken en dan van die klusmannetjes in mn huis te laten.
Zo moeten de leidingen van mn boiler opnieuw worden aangelegd omdat ik waterslag in de leidingen heb omdat hij een vorige keer niet goed is aangelegd.
Maar dat moet al een jaar of 2, ik word gek van het geluid, maar heb ook geen zin in gedoe en mensen in mn huis.
Procrastinatie is het chronisch of irrationeel uitstellen van taken die je eigenlijk moet of wilt doen, ondanks de negatieve gevolgen zoals stress. Het is geen luiheid, maar een vorm van emotionele vermijding waarbij je brein kiest voor directe opluchting in plaats van het ongemak van een taak.quote:
Wat heerlijk (stiekem), bij mij blijft het steken.....quote:Op woensdag 2 september 2026 19:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb dat nonstop. En het ergste is dat ik het daarna vergeet te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |