abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221702925
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
Bestek koop je voor de rest van je leven. Goedkoop is duurkoop. Ik heb met mazzel Kempen & Begeer
rest van je leven? langer

ik heb het bestek van mn ouders, en die kregen hrt als huwelijkscadeau _O_
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221702931
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 15:50 schreef Ama het volgende:

[..]
:')
nou.. ik gebruik geen steakmessen, niet alleen omdat ik geen steak eet, heb ze gewoon niet nodig?
pi_221702943
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:54 schreef mschol het volgende:

[..]
rest van je leven? langer

ik heb het bestek van mn ouders, en die kregen hrt als huwelijkscadeau _O_
Hopelijk zo'n heerlijk achterlijk groot zilver bestek met daarnaast in de kast een speciaal serviesset wat alleen bij speciale gelegenheden op tafel komt :9~
pi_221703140
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hopelijk zo'n heerlijk achterlijk groot zilver bestek met daarnaast in de kast een speciaal serviesset wat alleen bij speciale gelegenheden op tafel komt :9~
nee, dat allang niet meer

het zilverbestek is daar 1 van mn broers/zussen gegaan, idem voor het speciale serviesset.

het set dat ik heb ligt voor mij dus danig lekker in de hand dat ik het blijf gebruiken tot het weggeroest is of op is van metaalmoeheid ofzo _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door mschol op 01-09-2026 06:51:48 ]
pi_221703146
Wij hebben een vrij dure set ooit gekregen. Echt veel te duur wat ik zelf überhaupt zou uitgeven.

Dan denk je dat dit ook wel echt kwaliteit moet zijn. Maar dat valt vies tegen.

In de vaatwasser zitten er alsnog roestplekken op en de messen hebben na verloop van jaren allemaal putjes in het snijvlak.

Als ik zou moeten kopen dan wordt het gewoon hema of ikea en na 4/5 jaar gewoon een nieuw goedkoop setje
pi_221713911
Je kan wel bestek bij de azetiejon of de ikea kopen, maar bestek moet je wel ' smaken'..

Ik heb ooit zo'm triljoendelig bestek, zware RVS, op de zwarte markt gekocht, prima bestek, maar dat ik 4 jaar geleden een setje van WMF kocht, pak ik die nu toch nog altijd, eet gewoon lekkerder..
Helaas is dat WMF setje overal uitverkocht, dus, als de vaatwasser niet op tijd draait, was ik het met de hand af.

Ik heb zoiets ook met servies, ik vind het lekkerste eten&drinken van porselein.. Zal heus wel tussen mijn oren zitten, maar ik geef er dan maar wat meer aan uit ( Alhoewel mijn huidige servies van de xenos komt)
pi_221714370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:44 schreef Nielojram75 het volgende:
Je kan wel bestek bij de azetiejon of de ikea kopen, maar bestek moet je wel ' smaken'..

Ik heb ooit zo'm triljoendelig bestek, zware RVS, op de zwarte markt gekocht, prima bestek, maar dat ik 4 jaar geleden een setje van WMF kocht, pak ik die nu toch nog altijd, eet gewoon lekkerder..
Helaas is dat WMF setje overal uitverkocht, dus, als de vaatwasser niet op tijd draait, was ik het met de hand af.

Ik heb zoiets ook met servies, ik vind het lekkerste eten&drinken van porselein.. Zal heus wel tussen mijn oren zitten, maar ik geef er dan maar wat meer aan uit ( Alhoewel mijn huidige servies van de xenos komt)
Qua servies heb ik Rosenthal, maar bestek wilde ik misschien ook voor WMF of Zwilling gaan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221715419
Wij hebben een vrij basic IKEA-bestekset (Fornuft), die heb ik al sinds mijn studententijd en is nog steeds prima. Een paar jaar geleden een tweede set bijgekocht omdat het toch wel een voorkwam dat alle lepels, vorken of messen tegelijk in de vaatwasser zaten. Die is voor dagelijks gebruik.

En nog een keer een echt mooie en complete bestekset van Amefa op Marktplaats gekocht. Die is voor het wat betere werk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221738766
Het hoeft niet duur te zijn maar je moet wel een beetje opletten. Ik had een prima set bij de Hema gekocht, zag er ook leuk uit, maar ik raak altijd bestek kwijt dus dan was het weer tijd voor een nieuwe set. Weer Hema maar een ander design: Veel te grof en lomp, ligt niet lekker in de hand en gewoon een naar stuk ijzer om in je mond te steken.

Bestek moet een beetje fijntjes zijn en een goed mondgevoel hebben Zijn we lekker aan het eten of industrieel aan het inladen? Van die lepels waar het halve toetje op past, vorken met van die dikke tanden alsof je met een visnet die andere gladiator te lijf moet. Met goed kijken naar het bestek kom je een heel eind.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221738890
Ik heb nog het Gero Zilmeta bestek uit het jaar kruik van mijn (overleden) ouders. Onverwoestbaar en tijdloos.
pi_221739117
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 14:42 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb nog het Gero Zilmeta bestek uit het jaar kruik van mijn (overleden) ouders. Onverwoestbaar en tijdloos.
Ik had het van mijn opa en oma, nadat ik eerst zelf als student gewoon zo’n bistro besteksetje aan een rekje kocht. Uiteindelijk een mooie set van mijn overleden schoonmoeder in gebruik genomen en de hele bups van opa en oma en nog een paar losse bestekdelen weggegeven. Onverwoestbaar, ik denk dat de ontvangers het tzt ook weer aan een van hun kinderen of kleinkinderen door kunnen geven.
pi_221739245
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 15:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik had het van mijn opa en oma, nadat ik eerst zelf als student gewoon zo’n bistro besteksetje aan een rekje kocht. Uiteindelijk een mooie set van mijn overleden schoonmoeder in gebruik genomen en de hele bups van opa en oma en nog een paar losse bestekdelen weggegeven. Onverwoestbaar, ik denk dat de ontvangers het tzt ook weer aan een van hun kinderen of kleinkinderen door kunnen geven.
Haha, ja, zelf had ik ook nog een bij elkaar geraapt sooitje van de Hema ofso. Kan mij nog vaag herinneren dat mijn moeder een dressoir had met daarin een la gevoerd met groen vilt waar de hele set in lag.
pi_221739851
Was even zoeken, maar dit model.

https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5568047.html

Leuke site btw!
  maandag 7 september 2026 @ 13:39:07 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221746136
Als het uiterlijk er niet al teveel toe doet (mits nog gaaf), en je geen problemen hebt met verschillende stijlen in je bak, graai je gewoon wat in de kringloop bij elkaar.

Ziet het er nog o.k. uit, en zijn de tandjes van de messen nog steeds scherp genoeg, dan is de kans groot dat het vrij degelijk is.

Ik heb ook ooit wat gekocht toen er een restaurant in de regio sloot, en de inboedel verkocht. Die zullen niet het meest beroerde spul gebruikt hebben. Zes jaar later gebruik ik het nog steeds met plezier. Stel dat er in je omgeving ooit de gelegenheid is, dan is het te proberen.
pi_221746245
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 15:59 schreef Firuze60 het volgende:
Was even zoeken, maar dit model.

https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5568047.html

Leuke site btw!
Ik had van opa en oma model 512, Forli. Heb destijds nog wat aanvulling via Marktplaats gekocht.
pi_221746283
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 13:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik had van opa en oma model 512, Forli. Heb destijds nog wat aanvulling via Marktplaats gekocht.
Dat bestek doet al veel moderner aan dan die ik heb. Is ook niet meer te krijgen, volgens mij hebben ze het bij hun trouwen gekregen in 1955.
pi_221746297
Ik heb van alles door elkaar, komt uit verschillende huizen (ouders, vriendin en broer).

Koop wat je nodig hebt, denk dat je tweedehands betere kwaliteit krijgt voor een lagere prijs.

[ Bericht 37% gewijzigd door Managarm op 07-09-2026 14:11:16 ]
pi_221746325
Oh ja, ik heb ook nog een paar setjes Zwilling Nova bestek dat je destijds bij de C1000 kon sparen, dat is mijn favoriete bestek voor het avondeten. De messen snijden heel goed en de vorken houden erg prettig vast. De hele familie spaarde de zegeltjes voor mij en zo kon ik 3 setjes kopen. Later bij een kringloop vond ik nog 2 setjes nieuw in doosjes. De lepels daarvan vind ik dan weer te groot. Gelukkig zitten er bij de bestekset van WMF van mijn schoonmoeder ook wat kleinere lepels (alle messen, vorken en lepels zijn er in 2 formaten) en ook heel prettige gebaksvorkjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')