quote:14 15 executives who left OpenAI in 2026
OpenAI's revolving door is still spinning.
The ChatGPT maker has lost a string of senior leaders in 2026, including former operating chief Brad Lightcap, applications CEO Fidji Simo, chief revenue officer Denise Dresser, and executives overseeing marketing, enterprise products, science, safety, and ethics. Some left to start new ventures, while some stepped back for health reasons.
The departures follow another year of turnover in 2025, when OpenAI lost its chief people and communications officers, a top researcher who went on to launch an AI-science startup, and at least seven researchers recruited by Meta.
Een 'kenner' gaat dan zeggen: Time in the market beats timing the marketquote:Op zondag 30 augustus 2026 19:38 schreef vosss het volgende:
Ik ben geen kenner, maar ik denk dat de beurzen hard onderuit gaan zodra de AI bubbel knapt.
Dus dat bietje spaargeld wat ik heb durf ik nu niet te stallen bij bv een Meesman ofzo.
Misschien dat een kenner hier verstand van heeft?
In China doet men er alles aan om dat te bewerkstelligen door het verdienmodel van A.I. structureel te ondermijnen door gratis of zeer goedkope toegang tot geavanceerde A.I. Men doet echt aan Open A.I. in China wat voorheen eigenlijk het doel was van deze voormalige non-profit.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:38 schreef vosss het volgende:
Ik ben geen kenner, maar ik denk dat de beurzen hard onderuit gaan zodra de AI bubbel knapt.
Het kan allebei optreden zowel de bubble kan klappen en er kan daaruit een monster opstaan. Denk aan Amazon dat oprees uit de scherven van de internet(dot.com)-bubble.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:
Er zijn eigenlijk maar twee smaken. Of ze zijn bang voor het monster wat is geschapen. Of de façade dondert in elkaar.
Wordt allebei interessant.
Dat OpenAI geen enkel levensvatbaar plan heeft om op welke termijn dan ook winstgevend te worden. Mensen hebben niet zoveel geld voor ChatGPT over als het OpenAI kost om het te aan te bieden. En alle andere dingen die OpenAI heeft geprobeerd slaan niet aan. Er zit totaal geen toekomst in dat bedrijf, dus je kunt beter weg nu dat nog niet voor iedereen duidelijk is. Hoe langer je blijft hangen, hoe meer het straks aan je gaat kleven wanneer de hele boel in elkaar stort.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:09 schreef Perrin het volgende:
Wat weten de mensen binnen OpenAI dat eventuele toekomstige aandeelhouders nog niet weten?
Bingo.quote:Op zondag 30 augustus 2026 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat OpenAI geen enkel levensvatbaar plan heeft om op welke termijn dan ook winstgevend te worden. Mensen hebben niet zoveel geld voor ChatGPT over als het OpenAI kost om het te aan te bieden. En alle andere dingen die OpenAI heeft geprobeerd slaan niet aan. Er zit totaal geen toekomst in dat bedrijf, dus je kunt beter weg nu dat nog niet voor iedereen duidelijk is. Hoe lang je blijft hangen, hoe meer het straks aan je gaat kleven wanneer de hele boel in elkaar stort.
Ik gebruik dat regelmatig en gratis, dat is een probleem voor Open AI, naast de chinese aanbieders.quote:
Ik vind ChatGPT beter in zijn antwoorden.quote:
Uiteindelijk trekken ze binnen wat er nog binnen te trekken valt en worden de grootste verliezen op de samenlevingen gedumpt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:31 schreef Uitkeringsontvanger het volgende:
Zijn allemaal verliezers. Gebakken lucht is het
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |