quote:Bij een 39-jarige vrouw in Amstelveen is het westnijlvirus vastgesteld. Ze heeft hierdoor een hersenvliesontsteking opgelopen, iets wat bij 1 procent van de besmettingen voorkomt. De vrouw liep het virus in Nederland op. De GGD bevestigt dat er een besmetting is gemeld in de regio Amsterdam. Het westnijlvirus komt voor bij vogels en kan via muggen worden overgedragen op mensen. Besmettingen zijn zeldzaam en mensen kunnen elkaar niet besmetten.
https://www.at5.nl/artike(...)s-in-regio-amsterdam
Ik heb mijn pak al aanquote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:22 schreef Tengano het volgende:
Het valt wel mee mensen![]()
En het heeft ook helemaal niets met 'vluchtelingen' te maken die vanuit daar, deze kant opkomen
[ afbeelding ]
Had je dat artikel eronder ook gezien?quote:Op donderdag 24 september 2026 12:51 schreef Momo het volgende:
Vijfde persoon met westnijlvirus overleden, RIVM meldt zestien nieuwe gevallen in een week
Ondertussen zitten we op 5 doden al....
Je zal maar een zwakke patiënt zijn na een operatie en zo aan je einde komen door besmet donorbloed...quote:Op donderdag 24 september 2026 13:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Had je dat artikel eronder ook gezien?
"Nadat patiënt die besmet donorbloed kreeg overleed, checkt bloedbank nu extra op het westnijlvirus"
I see (quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Das goed kut, mijn broer heeft glaucoom (en inmiddels ook abneu) aan een oog, drie keer geopereerd ook, twee stents erin (om de hoge oogdruk naar beneden te krijgen) en ziet met een oog nauwelijks nog wat. Heb inmiddels niet zo'n hoge pet op van oogartsen en hun behandelingen, ik heb tien maandelijkse injecties gehad en het deed niets, begon de oogarts over een nieuwe behandeling, toedeledokie, kon geen garantie geven, mij zie je er niet meer.
Lekker of-topic even..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |