quote:Honderden toeristen vermist na overstroming in Nepal, zeker één Nederlander
Bij zware overstromingen in Nepal zijn zeker zeventien mensen om het leven gekomen. Volgens het Nepalese toerismebureau worden in het gebied 384 toeristen vermist, onder wie 291 buitenlanders. Eén van hen zou een Nederlander zijn.
Het water steeg plotseling en heeft hele dorpen in het Himalayagebergte weggevaagd. Ook zijn wegen, bruggen en energieprojecten in het gebied vlak bij Tibet beschadigd, melden de autoriteiten. Op foto's is te zien dat de ravage enorm is en dat grote delen van het gebied zijn bedekt met een laag modder.
Volgens de Nepalese minister van Buitenlandse Zaken is de overstroming waarschijnlijk veroorzaakt door een aardbeving in het gebied die lawines veroorzaakte. Vorig jaar werd een plotselinge dodelijke overstroming in dezelfde rivier toegeschreven aan het leeglopen van een gletsjermeer.
Water te hoog voor hulpverleners
Er zijn helikopters ingezet voor reddingsacties, maar in de getroffen gebieden staat het water op veel plekken te hoog om te landen. De autoriteiten waarschuwen dat het dodental verder kan oplopen.
Ook net over de grens in Tibet zijn waarschijnlijk doden gevallen. Een grote aardverschuiving trof daar een grensovergang. De Bhote Koshi-rivier, die plotseling overstroomde, ontspringt in Tibet en mondt uit in de Trishuli-rivier in Nepal.
Idd, dit ziet er niet best uit. bah.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oef, als er alleen al zoveel toeristen vermist zijn zal het dodental ook nog wel flink oplopen.
The fuck, die video. Is er niet ergens een dam doorgebroken? Dit ziet eruit alsof Michael Bay het bedacht heeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ x ]
Oef, als er alleen al zoveel toeristen vermist zijn zal het dodental ook nog wel flink oplopen.
edit: video toegevoegd.
Sterven meer toeristen in de Amsterdamse grachten dan in Nepal gok ik zo.quote:
Nope.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die worden toch nooit meer teruggevonden?
Kan idd, maar kunnen ook kleine natuurlijke barrieres zijn die dan vollopen en doorbreken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:55 schreef silverhill het volgende:
[..]
The fuck, die video. Is er niet ergens een dam doorgebroken? Dit ziet eruit alsof Michael Bay het bedacht heeft.
Mwoah..... er sterven nogal wat klimmers daar hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterven meer toeristen in de Amsterdamse grachten dan in Nepal gok ik zo.
Hoewel als je de Mt everest trekkingen meetelt misschien niet.
Best een heftig filmpje inderdaad. Koude rillingen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
Al die rennende mensen op die video
Ze rennen wel, maar ze weten dat ze gaan sterven
Lijkt wel uit een film te komen inderdaad. De tering.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:55 schreef silverhill het volgende:
[..]
The fuck, die video. Is er niet ergens een dam doorgebroken? Dit ziet eruit alsof Michael Bay het bedacht heeft.
De naam zegt het alquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan idd, maar kunnen ook kleine natuurlijke barrieres zijn die dan vollopen en doorbreken.
Flashfloods kunnen bizar snel aankomen en echt als een golf.
Verschrikkelijk! Doet denken aan die tsunami uit 2004.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
Al die rennende mensen op die video
Ze rennen wel, maar ze weten dat ze gaan sterven
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk! Doet denken aan die tsunami uit 2004.
quote:The source of the flood in Nepal is a collapsed glacier
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mty5haduvk2j
Stukje beelden van het einde der tijden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:13 schreef BeriBeri het volgende:
Vrij heftig als je die filmpjes ziet
Dat lijkt goed te passen bij wat je op de video's ziet.quote:
Klopt, vermoedelijk ingestort na een aardbeving van 4.4quote:
Ja een paar hadden geluk.quote:
Daar waren er ook een stel niet op tijd weg.quote:
Afschuwelijk, je ziet die filmer eerst nog stoer door filmen totdat ie zag dat het water nog hoger kwam.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar waren er ook een stel niet op tijd weg.
Hij heeft iig de beelden nog. Misschien beter niet filmen en levens redden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Afschuwelijk, je ziet die filmer eerst nog stoer door filmen totdat ie zag dat het water nog hoger kwam.
Nou, wat kon ie doen verder? Hier valt niets tegen te doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heeft iig de beelden nog. Misschien beter niet filmen en levens redden.
In de tijd dat ie filmde had ie misschien de traagste kunnen helpen (eerder al) maar idd.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, wat kon ie doen verder? Hier valt niets tegen te doen.
Kan me nog herinneren van Nepal dat je overal kinderen zag die over de landweggetjes in de bergen van een naar school liepen.quote:
Hoe werden mensen verrast tijdens de tsunami?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:51 schreef TigerXtrm het volgende:
Holy shit, ik verwachte een golfje water door de straten in dat filmpje, niet een tsunami die hoger is dan het gebouw![]()
Hoe wordt je verrast door zoiets groots?
Dat was ook vreemd, ja, hooguit konden mensen toen nog het verschijnsel van de zee die zich terugtrok als voorbode zien op het strand.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:20 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe werden mensen verrast tijdens de tsunami?
Dat moest je ook maar net weten dan.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat was ook vreemd, ja, hooguit konden mensen toen nog het verschijnsel van de zee die zich terugtrok als voorbode zien op het strand.
Ik ook, hoor, vond de film The Impossible indrukwekkend.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat moest je ook maar net weten dan.
Tegenwoordig kun je even je mobiel pakken en heb je zo je info, dat was toen nog niet.
Als ik daar toen was geweest, was ik verwonderd op het strand blijven staan denk ik.
Je hoeft geen genius te zijn om te weten als zo'n enorme bak water als de zee ineens terugtrekt dat er iets heel erg NIET in de haak is.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat moest je ook maar net weten dan.
Tegenwoordig kun je even je mobiel pakken en heb je zo je info, dat was toen nog niet.
Als ik daar toen was geweest, was ik verwonderd op het strand blijven staan denk ik.
Dat.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hoeft geen genius te zijn om te weten als zo'n enorme bak water als de zee ineens terugtrekt dat er iets heel erg NIET in de haak is.
Blijven staan is voor de dommen zou ik zeggen. Nofi.
Nee, dat was helemaal niet algemeen bekend.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Ook voor die beruchte tsunami was al algemeen bekend dat een terugtrekkende zee een teken is voor een tsunami.
Maar ook al wist je dat niet, dan is het duidelijk dat er iets gaande is.
Of je moet denken dat Poseidon (wat een baas) de stop eruit getrokken heeft.
Ik was voor 2004 ook niet zo bekend met de term tsunami.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat was helemaal niet algemeen bekend.
Hoe kom je daar bij? Na 2004 werd het pas ‘algemeen’ bekend.
Misschien wisten de locals het wel, maar wij hier, echt niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |