abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221650537
Ik zat hier laatst over na te denken.

Dieren corrigeren elkaar vaak heel direct: gedrag → reactie → klaar. Een grens wordt overschreden, er komt een duidelijke consequentie en het dier leert daarvan.

Wij mensen hebben taal. Hartstikke handig, maar soms gebruiken we die juist om elkaar eindeloos verbaal te straffen.

quote:
"Dat doe je altijd."

"Dat heb ik je al honderd keer gezegd."

"Jij luistert nooit."
Maar leert iemand daar echt van? Of leert diegene vooral hoe hij de volgende keer kan voorkomen dat hij betrapt wordt?

Dus mijn vraag:

Zijn dieren hierin misschien slimmer dan mensen?
Zij corrigeren gedrag, terwijl wij elkaar soms vooral met woorden blijven afstraffen.

Of slaat mijn vergelijking nergens op?
Vertel eens hoe jij hier over denkt?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221651325
Mensen zijn ook dieren.
pi_221651489
Vroeger sloeg men ook elkaar. Alleen mag het nu niet meer, want het doet pijn en is zielig.
Dus we doen het nu ff alleen met woorden.
Helaas helpt het soms niet, dan worden we gefrustreerd en gaat gezellig los. (vaak in combinatie met alcohol)

Eind resultaat... blauwe plekken.. en trots gekrent.

Mensen zijn ook dieren, alleen maken ze zichzelf graag moeilijk.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:30:31 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221651721
Waar heb je het over.
We gooien mensen hier in gevangenissen, op sommige delen van de wereld jaren onder erbarmelijke omstandigheden.

Dieren geven elkaar even een corrigerende tik en thats it.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221651728
Ik ram users waar ik hem hier niet mee eens ben gewoon PATS vol op die ogen. Vrij effectief, kijk maar hoeveel er inmiddels op "#ANONIEM" staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')