In Nederland is dat een vies woord, terwijl er niks mis is met een beetje nationalisme. In de meeste landen die ik bezocht heb zie je overal vlaggen, hier is dat echt ondenkbaar, behalve met koningsdag dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:01 schreef Homey het volgende:
De EU heeft Nederland veel gebracht.
We zijn heel welvarend en de werkloosheid is laag.
Dit zijn harde feiten.
Alleen de EU is nu wat doorgeslagen, en Nederland heeft teveel soevereiniteit weggegeven, met name op asiel.
Ik denk niet dat uit de EU stappen een goed idee is. Wel is het een goed idee om gewoon wat soevereiniteit terug te pakken, ook al vind Brussel dat niet leuk. Nederland heeft veel wisselgeld, zo zijn wij de grootste sponsor aan de EU. Ook wat hulp betreft aan Oekraïne. Dus je kan best wat powerplay laten zien. Maar daarvoor heb je wel een premier nodig met wat meer ballen en wat nationalistischer van aard dan onze leeghoofdige poseur Rob Jetten.
Die dame van Denemarken toont wel meer lef, en durft op te komen voor de eigen bevolking. Die nationalisme kennen wij niet in Nederland.
En als je kind geslaagd is. Maar dat is het dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
In Nederland is dat een vies woord, terwijl er niks mis is met een beetje nationalisme. In de meeste landen die ik bezocht heb zie je overal vlaggen, hier is dat echt ondenkbaar, behalve met koningsdag dan.
Klopt inderdaad. Zuid-Amerika, Spanje, Marokko, Jordanie, Polen. Noem het maar op. Overal zie je het. Hier zie ze je meer Palestina vlaggenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:54 schreef Homey het volgende:
[..]
En als je kind geslaagd is. Maar dat is het dan.
Nederland is, samen met België, het meest anti-nationalistische land ter wereld.
Wat jij zegt klopt. Ik ben ook in veel landen geweest, en in al die landen zie je wel overal hun eigen vlag wapperen.
In Nederland zie ik juist vaak andere vlaggen, die van Oekraïne, de pride vlag, Palestina vlag, Turkse vlag, etcetera.
Van de zomer was ik in Zwitserland. Overal zie je hun vlag, elke dag. En geen andere vlag. Dat heet wat gezonde trots op je eigen land, en je vlag symboliseert dat. Als toerist merkte ik op dat ik dat wel prettig vond, het is duidelijk dat je in een ander land bent en die staat ergens voor.
Terug in Nederland kom je terug in een soort potpourri van nationaliteiten zonder gedeeld iets.
Hadden ze die goedkope energie nog maar gehad. Dan was die economie ook niet langzaam naar de tering aan het gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 12:02 schreef JeMoeder het volgende:
Alles om Moskou te pleasen, Alternative für Doema.
Precies, maakt niet uit dat Rusland elke 10 jaar een buurland uitmoord, zolang wij maar goedkope energie hebben waarmee we Putin's genocides financieren. Win-win situatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 12:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hadden ze die goedkope energie nog maar gehad. Dan was die economie ook niet langzaam naar de tering aan het gaan.
De EU, en dus ook Nederland, importeert nog veel Russisch gas hoor. Wees niet naïef.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit dat Rusland elke 10 jaar een buurland uitmoord, zolang wij maar goedkope energie hebben waarmee we Putin's genocides financieren. Win-win situatie.
Dat is het narratief ja. Dat het zogenaamde economische zwaard aan 2 kanten snijdt moeten we schijt aan hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit dat Rusland elke 10 jaar een buurland uitmoord, zolang wij maar goedkope energie hebben waarmee we Putin's genocides financieren. Win-win situatie.
In absolute zin lijkt het al snel veel. Gelukkig is het heel veel minder dan voorheen. De jaarlijkse import is nu ongeveer een kwart van die in 2021.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 13:54 schreef Homey het volgende:
[..]
De EU, en dus ook Nederland, importeert nog veel Russisch gas hoor. Wees niet naïef.
Dat jij Rusland graag economisch steunt, is inderdaad geen verrassing.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is het narratief ja. Dat het zogenaamde economische zwaard aan 2 kanten snijdt moeten we schijt aan hebben.
Libery fuck yeah.
Ik steun met name de bedrijvigheid in de EU, hetgeen waarom we nu staan waar we staan, weetjewel.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij Rusland graag economisch steunt, is inderdaad geen verrassing.
de Westerse beurzen doen het anders zeer primaquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik steun met name de bedrijvigheid in de EU, hetgeen waarom we nu staan waar we staan, weetjewel.
Uiteraard, zolang je favoriete despoot er maar van profiteert.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik steun met name de bedrijvigheid in de EU, hetgeen waarom we nu staan waar we staan, weetjewel.
Dat zal. Maar de Duitse economie was 15 jaar geleden booming. Daar is niets meer van over.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de Westerse beurzen doen het anders zeer prima
Russia MOEX moest alweer 5% inleveren vandaag
https://tradingeconomics.com/russia/stock-market
En wat is jouw favoriete despoot karelhansworst?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang je favoriete despoot er maar van profiteert.
15 jaar terug zaten ze nog midden in de ellende van de Eurocrisis. Dus dit is wederom gelul.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar de Duitse economie was 15 jaar geleden booming. Daar is niets meer van over.
Die sla ik over. Ik ben een liberale democraat.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wat is jouw favoriete despoot karelhansworst?
Misschien even wat research doen voordat je jouw voorgeprogrammeerde oneliners blijft uitkotsen. Dat is namelijk zeer ontmoedigd voor degene die dit medium enigszins serieus nemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
15 jaar terug zaten ze nog midden in de ellende van de Eurocrisis. Dus dit is wederom gelul.
Een communistisch gedrocht dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die sla ik over. Ik ben een liberale democraat.
https://data.worldbank.or(...)P.KD.ZG?locations=DEquote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien even wat research doen voordat je jouw voorgeprogrammeerde oneliners blijft uitkotsen. Dat is namelijk zeer ontmoedigd voor degene die dit medium enigszins serieus nemen.
Ohnee economische groei tot aan corona.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
https://data.worldbank.or(...)P.KD.ZG?locations=DE
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |