abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221665592
De EU heeft Nederland veel gebracht.

We zijn heel welvarend en de werkloosheid is laag.

Dit zijn harde feiten.

Alleen de EU is nu wat doorgeslagen, en Nederland heeft teveel soevereiniteit weggegeven, met name op asiel.

Ik denk niet dat uit de EU stappen een goed idee is. Wel is het een goed idee om gewoon wat soevereiniteit terug te pakken, ook al vind Brussel dat niet leuk. Nederland heeft veel wisselgeld, zo zijn wij de grootste sponsor aan de EU. Ook wat hulp betreft aan Oekraïne. Dus je kan best wat powerplay laten zien. Maar daarvoor heb je wel een premier nodig met wat meer ballen en wat nationalistischer van aard dan onze leeghoofdige poseur Rob Jetten.

Die dame van Denemarken toont wel meer lef, en durft op te komen voor de eigen bevolking. Die nationalisme kennen wij niet in Nederland.
pi_221665691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 11:01 schreef Homey het volgende:
De EU heeft Nederland veel gebracht.

We zijn heel welvarend en de werkloosheid is laag.

Dit zijn harde feiten.

Alleen de EU is nu wat doorgeslagen, en Nederland heeft teveel soevereiniteit weggegeven, met name op asiel.

Ik denk niet dat uit de EU stappen een goed idee is. Wel is het een goed idee om gewoon wat soevereiniteit terug te pakken, ook al vind Brussel dat niet leuk. Nederland heeft veel wisselgeld, zo zijn wij de grootste sponsor aan de EU. Ook wat hulp betreft aan Oekraïne. Dus je kan best wat powerplay laten zien. Maar daarvoor heb je wel een premier nodig met wat meer ballen en wat nationalistischer van aard dan onze leeghoofdige poseur Rob Jetten.

Die dame van Denemarken toont wel meer lef, en durft op te komen voor de eigen bevolking. Die nationalisme kennen wij niet in Nederland.
In Nederland is dat een vies woord, terwijl er niks mis is met een beetje nationalisme. In de meeste landen die ik bezocht heb zie je overal vlaggen, hier is dat echt ondenkbaar, behalve met koningsdag dan. :P
pi_221666321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 11:05 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
In Nederland is dat een vies woord, terwijl er niks mis is met een beetje nationalisme. In de meeste landen die ik bezocht heb zie je overal vlaggen, hier is dat echt ondenkbaar, behalve met koningsdag dan. :P
En als je kind geslaagd is. Maar dat is het dan.

Nederland is, samen met België, het meest anti-nationalistische land ter wereld.

Wat jij zegt klopt. Ik ben ook in veel landen geweest, en in al die landen zie je wel overal hun eigen vlag wapperen.

In Nederland zie ik juist vaak andere vlaggen, die van Oekraïne, de pride vlag, Palestina vlag, Turkse vlag, etcetera.

Van de zomer was ik in Zwitserland. Overal zie je hun vlag, elke dag. En geen andere vlag. Dat heet wat gezonde trots op je eigen land, en je vlag symboliseert dat. Als toerist merkte ik op dat ik dat wel prettig vond, het is duidelijk dat je in een ander land bent en die staat ergens voor.

Terug in Nederland kom je terug in een soort potpourri van nationaliteiten zonder gedeeld iets.
pi_221666343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 11:54 schreef Homey het volgende:

[..]
En als je kind geslaagd is. Maar dat is het dan.

Nederland is, samen met België, het meest anti-nationalistische land ter wereld.

Wat jij zegt klopt. Ik ben ook in veel landen geweest, en in al die landen zie je wel overal hun eigen vlag wapperen.

In Nederland zie ik juist vaak andere vlaggen, die van Oekraïne, de pride vlag, Palestina vlag, Turkse vlag, etcetera.

Van de zomer was ik in Zwitserland. Overal zie je hun vlag, elke dag. En geen andere vlag. Dat heet wat gezonde trots op je eigen land, en je vlag symboliseert dat. Als toerist merkte ik op dat ik dat wel prettig vond, het is duidelijk dat je in een ander land bent en die staat ergens voor.

Terug in Nederland kom je terug in een soort potpourri van nationaliteiten zonder gedeeld iets.
Klopt inderdaad. Zuid-Amerika, Spanje, Marokko, Jordanie, Polen. Noem het maar op. Overal zie je het. Hier zie ze je meer Palestina vlaggen :') . In Amsterdam waan je je tegenwoordig niet eens in Nederland meer. Ik vind het ook altijd prima om te zien. Mensen die trots zijn op hun land, niks mis mee. En ik ben daar te gast en vindt het leuk om te zien als mensen er trots op zijn. Zelfs in arme landen zijn ze toch nog trots op hun land. Alleen in Costa Rica zag ik ook geen vlaggen, maar dan ben je ook dagelijks in de natuur :P
pi_221666353
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 04:48 schreef TAmaru het volgende:
AfD _O_
Alles für Deutschland O-)
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2026 @ 12:02:55 #131
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221666364
Alles om Moskou te pleasen, Alternative für Doema.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2026 @ 12:06:30 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221666385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:02 schreef JeMoeder het volgende:
Alles om Moskou te pleasen, Alternative für Doema.
Hadden ze die goedkope energie nog maar gehad. Dan was die economie ook niet langzaam naar de tering aan het gaan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2026 @ 13:40:31 #133
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221667136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hadden ze die goedkope energie nog maar gehad. Dan was die economie ook niet langzaam naar de tering aan het gaan.
Precies, maakt niet uit dat Rusland elke 10 jaar een buurland uitmoord, zolang wij maar goedkope energie hebben waarmee we Putin's genocides financieren. Win-win situatie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221667200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 13:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Precies, maakt niet uit dat Rusland elke 10 jaar een buurland uitmoord, zolang wij maar goedkope energie hebben waarmee we Putin's genocides financieren. Win-win situatie.
De EU, en dus ook Nederland, importeert nog veel Russisch gas hoor. Wees niet naïef.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 21:46:02 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671198
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 13:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dat is het narratief ja. Dat het zogenaamde economische zwaard aan 2 kanten snijdt moeten we schijt aan hebben.

Libery fuck yeah.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221671357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 13:54 schreef Homey het volgende:

[..]
De EU, en dus ook Nederland, importeert nog veel Russisch gas hoor. Wees niet naïef.
In absolute zin lijkt het al snel veel. Gelukkig is het heel veel minder dan voorheen. De jaarlijkse import is nu ongeveer een kwart van die in 2021.
pi_221671362
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 21:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is het narratief ja. Dat het zogenaamde economische zwaard aan 2 kanten snijdt moeten we schijt aan hebben.

Libery fuck yeah.
Dat jij Rusland graag economisch steunt, is inderdaad geen verrassing.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:06:52 #138
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671405
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 21:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat jij Rusland graag economisch steunt, is inderdaad geen verrassing.
Ik steun met name de bedrijvigheid in de EU, hetgeen waarom we nu staan waar we staan, weetjewel.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:08:35 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221671415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik steun met name de bedrijvigheid in de EU, hetgeen waarom we nu staan waar we staan, weetjewel.
de Westerse beurzen doen het anders zeer prima

Russia MOEX moest alweer 5% inleveren vandaag
https://tradingeconomics.com/russia/stock-market
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:09:59 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221671431
Als je dacht dat het niet incompetenter kon, krijg je dit
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 augustus 2026 @ 22:11:18 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_221671449
_O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_221671454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Uiteraard, zolang je favoriete despoot er maar van profiteert.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:54:31 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de Westerse beurzen doen het anders zeer prima

Russia MOEX moest alweer 5% inleveren vandaag
https://tradingeconomics.com/russia/stock-market
Dat zal. Maar de Duitse economie was 15 jaar geleden booming. Daar is niets meer van over.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:55:00 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671740
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard, zolang je favoriete despoot er maar van profiteert.
En wat is jouw favoriete despoot karelhansworst?
pi_221671748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal. Maar de Duitse economie was 15 jaar geleden booming. Daar is niets meer van over.
15 jaar terug zaten ze nog midden in de ellende van de Eurocrisis. Dus dit is wederom gelul.
pi_221671751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En wat is jouw favoriete despoot karelhansworst?
Die sla ik over. Ik ben een liberale democraat.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 23:01:33 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671776
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
15 jaar terug zaten ze nog midden in de ellende van de Eurocrisis. Dus dit is wederom gelul.
Misschien even wat research doen voordat je jouw voorgeprogrammeerde oneliners blijft uitkotsen. Dat is namelijk zeer ontmoedigd voor degene die dit medium enigszins serieus nemen.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 23:02:13 #148
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671778
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die sla ik over. Ik ben een liberale democraat.
Een communistisch gedrocht dus.
pi_221671794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 23:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien even wat research doen voordat je jouw voorgeprogrammeerde oneliners blijft uitkotsen. Dat is namelijk zeer ontmoedigd voor degene die dit medium enigszins serieus nemen.
https://data.worldbank.or(...)P.KD.ZG?locations=DE
  donderdag 27 augustus 2026 @ 23:06:37 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221671802
quote:
Ohnee economische groei tot aan corona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')