Ik wou al zeggen, stuur maar retour afzender. Waarom zouden wij hier moeten opvangen waar blijkbaar de buurlanden van het land van afkomst zich niet de vingers aan willen branden?quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:12 schreef RotatoR het volgende:
Meloni hoeft ze alleen maar terug te sturen naar Afrika.
Is natuurlijk totaal niet bestaand. De slappe zakken van frontex kunnen nog geen veld met klavertjes beschermen tegen een groep konijntjes, laat staan effectief de grenzen bewaken. En zolang NGO's die mensen letterlijk bij de kust van bijvoorbeeld Libië oppikken, 200 zeemijlen varen naar Italië en ze daar aan land droppen geen strobreed in de weg gelegd wordt. Zou ik als Italië zijnde een dikke middelvinger opsteken en deze mensen net zo hard weer terugschoppen naar Zweden ed.quote:Het moet zorgen voor snellere asielprocedures, strengere controles aan de buitengrenzen en een eerlijkere verdeling van verantwoordelijkheden tussen lidstaten.
Eens. Een verdrag wat Italie de dood injaagt, weer een kut idee vanuit de EU. Pure mensenhandel en Italie en Griekenland mogen het uitzoeken.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:30 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik vind het wel sneu voor Meloni. Want dit onderdeel
[..]
Is natuurlijk totaal niet bestaand. De slappe zakken van frontex kunnen nog geen veld met klavertjes beschermen tegen een groep konijntjes, laat staan effectief de grenzen bewaken. En zolang NGO's die mensen letterlijk bij de kust van bijvoorbeeld Libië oppikken, 200 zeemijlen varen naar Italië en ze daar aan land droppen geen strobreed in de weg gelegd wordt. Zou ik als Italië zijnde een dikke middelvinger opsteken en deze mensen net zo hard weer terugschoppen naar Zweden ed.
Zolang deze NGO's niet vervolgd worden voor mensensmokkel moet Italië gewoon de poot stijf houden.
Het wordt door heel Europa opgepakt alleen de asiel aanvraag wordt in land van aankomst afgehandeld. Dus vluchteling komt aan in Italië, doet in Italië de asiel aanvraag, Italië behandelt de aanvraag en ter plaatsen wordt besloten naar welk land de statushouder gaat. De grenslanden krijgen voor deze vernieuwde aanpak natuurlijk geldquote:Op zondag 23 augustus 2026 14:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoe komen ze nou weer van Italië in Noorwegen? Zijn nou niet bepaald buurlanden voor zover ik weet. Bovendien moeten we niet onze verantwoordelijkheden afschuiven op een Italië of een Griekenland. Dit is een Europees probleem en zou als zodanig moeten worden gezien en aangepakt.
Dan moeten ze die vluchtelingen terugsturen naar land van herkomst ivm een niet-ontvankelijkheidsverkaring van het land waarin het asiel wordt aangevraagd. Probleem van het land van herkomst en dus niet van het land waar ze als eerste aanspoelen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het wordt door heel Europa opgepakt alleen de asiel aanvraag wordt in land van aankomst afgehandeld. Dus vluchteling komt aan in Italië, doet in Italië de asiel aanvraag, Italië behandelt de aanvraag en ter plaatsen wordt besloten naar welk land de statushouder gaat. De grenslanden krijgen voor deze vernieuwde aanpak natuurlijk geld
Besluit een vluchteling geen asiel in Italië aan te vragen of reist de vluchteling na de aanvraag door, dan kunnen de andere landen die vluchteling weigeren en terugsturen naar Italië.
Frontex is toch die pendelservice die ze actief hier naar toe sleurt als ze een meter buiten de Afrikaanse kust hun bootje lek steken?quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:30 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik vind het wel sneu voor Meloni. Want dit onderdeel
[..]
Is natuurlijk totaal niet bestaand. De slappe zakken van frontex kunnen nog geen veld met klavertjes beschermen tegen een groep konijntjes, laat staan effectief de grenzen bewaken. En zolang NGO's die mensen letterlijk bij de kust van bijvoorbeeld Libië oppikken, 200 zeemijlen varen naar Italië en ze daar aan land droppen geen strobreed in de weg gelegd wordt. Zou ik als Italië zijnde een dikke middelvinger opsteken en deze mensen net zo hard weer terugschoppen naar Zweden ed.
Zolang deze NGO's niet vervolgd worden voor mensensmokkel en de grens echt eens effectief bewaakt gaat worden, moet Italië gewoon de poot stijf houden.
En waarom wil jij de asielaanvrager extra straffen omdat hij of zij niet op de juiste locatie asiel aanvraagt?quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan moeten ze die vluchtelingen terugsturen naar land van herkomst ivm een niet-ontvankelijkheidsverkaring van het land waarin het asiel wordt aangevraagd. Probleem van het land van herkomst en dus niet van het land waar ze als eerste aanspoelen.
Dat is geen straf, dat is hoe het werkt. Noem je mijn verzekering bij de Vereende ook extra straf?quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En waarom wil jij de asielaanvrager extra straffen omdat hij of zij niet op de juiste locatie asiel aanvraagt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |