abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221623700
De tuchtcommissie van de FIFA heeft zware straffen uitgedeeld aan enkele Argentijnse voetballers voor hun misdragingen na afloop van de verloren WK-finale tegen Spanje.
Zo heeft Leandro Paredes tien wedstrijden schorsing gekregen en Nahuel Molina zeven. Bovendien kregen zij een boete van 90.000 dollar.

Assistent-trainer Roberto Ayala werd voor drie wedstrijden geschorst. Thiago Almada moet één duel missen, evenals de Spanjaard Gavi.

De Argentijnse bond werd ook bestraft, omdat spelers na de gewonnen halve finale tegen Engeland een politiek spandoek over de Falklandeilanden toonden: "Las Malvinas son Argentinas", ofwel, "de Falklandeilanden zijn Argentijns". Giovani Lo Celso, Lisandro Martinez en Cristian Romero hielden het doek vast.

Argentinië moet nu zijn eerstvolgende thuiswedstrijd met een bezetting van maximaal 50 procent publiek afwerken. Daarnaast kreeg de bond wegens discrimineerde spreekkoren een boete van 221.000 dollar, waarvan iets minder dan de helft (100.000 dollar) moet worden besteed aan campagnes tegen discriminatie.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paredes komt er wat mij betreft nog genadig vanaf met 10 wedstrijden schorsing. Wat mij betreft had hij nooit meer mogen spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221623718
Had een levenslange ban moeten zijn voor die debielenploeg.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:21:34 #3
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221623809
Nooit meer mogen spelen? Argentijnen werken als een rode lap op een stier bij het klootjesvolk blijkt maar weer.

Tien wedstrijden is een forse straf en lijkt mij terecht.
AZ
ALKMAAR
pi_221623811
wat slap weer, zou moeten gelden voor alleen WK-wedstrijden.
pi_221623868
Videla had dit beter aangepakt.
Zonder wrijving geen glans
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:42:30 #6
842 Zorro
Z
pi_221623926
Wat is een wedstrijd?
Iedere willekeutig ingeplande oefenwedstrijd is ook een wedstrijd? Of alleen door de FIFA georganisserde wedstrijden zoals kwalificatie, WK en zo?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_221623960
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:21 schreef Durmada het volgende:
Nooit meer mogen spelen? Argentijnen werken als een rode lap op een stier bij het klootjesvolk blijkt maar weer.

Tien wedstrijden is een forse straf en lijkt mij terecht.
Tien wedstrijden waarvan er 6 vriendschappelijk zijn ofzo, dan valt het nog wel mee..
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:49:57 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221623975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:33 schreef Haags het volgende:
Videla had dit beter aangepakt.
Een oneindige rondvlucht boven de oceaan :B
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221623993
Paredes _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')