Ja, maar ook hij zal begrijpen of moeten begrijpen dat op Bali niet de Zwitserse maar de Balinese cultuur leidend is. En dan moet je dus niet zomaar aannemen dat je slechts een boete krijgt, dat moet je dan eerst checken. En anders ben je zoals ik al zei best wel dom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vanuit zijn cultuur is dat begrijpelijk.
Je bent namelijk als Zwitser niet gewend dat wanneer je naar buiten loopt op een feestdag een jaar celstraf boven je hoofd hangt.
Is nog steeds de vraag of hij wist dat er een torenhoge straf op stond, en, je mag er nog steeds medelijden mee hebben. Ook als iemand een fout begaat mag je medeleven hebben hoor, dat is geen schande.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit...
Hij wist het goed genoeg en is verwittigd geweest
@:Harvest89
Behalve dan als het gaat over ons eigen kerstfeest e.d.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit wint het bij mij.
Mensen met hun idiote geloven in boze onzichtbare luchttovenaarsEn dan van menig zijn dat elk ander zich ook aan hun idiote geloven zou moeten houden
Maargoed, daarom blijf ik ook ver weg van dat soort landen die nog in de middeleeuwen hangen.
Dan blijf ik bij mijn stelling: als je bewust de wet gaat overtreden zonder op zijn minst te checken wat de worst case consequentie kan zijn dan ben je erg dom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is nog steeds de vraag of hij wist dat er een torenhoge straf op stond, en, je mag er nog steeds medelijden mee hebben. Ook als iemand een fout begaat mag je medeleven hebben hoor, dat is geen schande.
Er is ook niemand hier die zegt dat het een wetenschapper is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan blijf ik bij mijn stelling: als je bewust de wet gaat overtreden zonder op zijn minst te checken wat de worst case consequentie kan zijn dan ben je erg dom.
Kerst was eerst een religieus kutfeest, nu een commercieel kutfeest. Dat zouden we gewoon in de prullenbak moeten gooien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Behalve dan als het gaat over ons eigen kerstfeest e.d.
Inderdaad, en je kan lullen wat je wilt of de straf extreem is of niet, niet proportioneel of wat dan ook, als regels en wetten in een ander land niet gerespecteerd worden heeft dat gewoon consequenties. In tegenstelling tot dat slappe gedoe van hier, En daar kan je het dan mee doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:11 schreef maily het volgende:
Eigen schuld.
Geen medelijden mee.
Mensen denken tegenwoordig maar dat alles overal en altijd moet mogen.
Niks mis mee als de waarheid er gewoon mee gezegd word.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Het is een ongehoorde dooddoener maar ik gooi hem er toch in op de vrijdagmiddag:
Play stupid games...
Zie de soep niet zo heet gegeten worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:25 schreef Bart2002 het volgende:
Bali faciliteert het toerisme nogal... Ze hadden ook kunnen denken: stomme onwetende buitenlander. Geef hem een symbolische boete en zet hem op het eerste vliegtuig naar huis.
Maar dus 1 jaar gevangenis... dat is echt over the top.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |