Ja dat is mn plan dus voor volgend jaar. Buitendeur eruit, dichtmaken met een plaat en uitsparing voor de buitenunit en die dan binnen zetten. Het is in mijn slaapkamer dus daar kun je verder niet veel mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:38 schreef Filosoofert het volgende:
Kun je de hal afsluiten? Zet je hem toch binnen maar dan im de hal met de buitendeur open?
wat voor buitenunit hebben we het over? de midea split? (als je die achter een plaat zet doet die hetzelfde als een mobiele airco met luchtslang)quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:49 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Ja dat is mn plan dus voor volgend jaar. Buitendeur eruit, dichtmaken met een plaat en uitsparing voor de buitenunit en die dan binnen zetten. Het is in mijn slaapkamer dus daar kun je verder niet veel mee.
Jep dat is hem. Achter een plaat zetten, ik zie even niet voor me wat je bedoelt...quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:50 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wat voor buitenunit hebben we het over? de midea split? (als je die achter een plaat zet doet die hetzelfde als een mobiele airco met luchtslang)
Dat ding geeft het nodige geluid misschien dat buren daarom geklaagd hebben? Ik weet niet of hun (slaap)kamers aan die galerij grenzenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:49 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Ja dat is mn plan dus voor volgend jaar. Buitendeur eruit, dichtmaken met een plaat en uitsparing voor de buitenunit en die dan binnen zetten. Het is in mijn slaapkamer dus daar kun je verder niet veel mee.
Enige wat ik nu zou kunnen doen is hem telkens binnen zetten overdag, en dan snachts buiten zetten zodra hij aan moet. Maar ja, het open raam is nu helemaal afgedicht met zeil etc dus wil dat niet afbreken tenzij het niet anders kan.
Allicht dat er mensen geklaagd hebben. Snachts is het ding vrijwel fluisterstil want dan hoef ik hem ook niet zo hard aan. Omliggende buren hebben hun ramen ook altijd dicht, dan hoor je hem helemaal niet. Verder heb ik al sinds ik hier woon gedoe met geluidsoverlast van mijn buren, dus mogen ze best wat van mij pikken nu vind ik. Maar ook dat verandert weinig aan de zaak verder natuurlijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ding geeft het nodige geluid misschien dat buren daarom geklaagd hebben? Ik weet niet of hun (slaap)kamers aan die galerij grenzen
Heb je de nieuwe update geïnstalleerd met Silent Modus? Want anders zit je al snel rond de 55db als je hem vol laat blazen, en dat is zeker gedurende de nacht eigenlijk al snel teveel geluid. Zeker als je buren om raam onder of pal naast jou hebben. Waarbij je ook nog rekening moet houden dat als je hem in een galerij of steeg plaatst het geluid kan versterken door de muren.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:04 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Allicht dat er mensen geklaagd hebben. Snachts is het ding vrijwel fluisterstil want dan hoef ik hem ook niet zo hard aan. Verder heb ik al sinds ik hier woon gedoe met geluidsoverlast van mijn buren, dus mogen ze best wat van mij pikken nu vind ik. Maar ook dat verandert weinig aan de zaak verder natuurlijk.
Het is een top apparaat maar niet voor elke situatie handig. Zeker met een zeikende VvE of huurbaas die moeilijk doet.quote:Een buitenunit van een airco mag volgens de wettelijke geluidsnormen in Nederland op de erfgrens (perceelgrens) van de buren maximaal 45 dB(A) overdag (07:00 tot 19:00 uur) en maximaal 40 dB(A) 's avonds en 's nachts (19:00 tot 07:00 uur)
Die buitendeur eruit dat zal de VvE niet willen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:49 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Enige wat ik nu zou kunnen doen is hem telkens binnen zetten overdag, en dan snachts buiten zetten zodra hij aan moet. Maar ja, het open raam is nu helemaal afgedicht met zeil etc dus wil dat niet afbreken tenzij het niet anders kan.
Brandweer ook niet, daar krijg je geheid gezeik mee inderdaad. Plus dat het totaal niet praktisch is.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die buitendeur eruit dat zal de VvE niet willen.
Daar vind ik niets over terug in het reglement dus dan ga ik ervan uit dat het aan mij is. Sowieso, of hij nu de hele dag open staat of er helemaal uit, maakt dan ook geen verschil.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die buitendeur eruit dat zal de VvE niet willen.
Zo werkt dat niet binnen een VvE: zij doen dit dus doe ik dat.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:04 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Allicht dat er mensen geklaagd hebben. Snachts is het ding vrijwel fluisterstil want dan hoef ik hem ook niet zo hard aan. Omliggende buren hebben hun ramen ook altijd dicht, dan hoor je hem helemaal niet. Verder heb ik al sinds ik hier woon gedoe met geluidsoverlast van mijn buren, dus mogen ze best wat van mij pikken nu vind ik. Maar ook dat verandert weinig aan de zaak verder natuurlijk.
Dit wordt niks.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:23 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Daar vind ik niets over terug in het reglement dus dan ga ik ervan uit dat het aan mij is. Sowieso, of hij nu de hele dag open staat of er helemaal uit, maakt dan ook geen verschil.
Zoiets is dus de bedoeling, maar niet helemaalquote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:21 schreef Elan het volgende:
Maar als geluid echt geen issue is en om je vraag te beantwoorden
[ afbeelding ]
Van Reddit, als je handig bent of een handige vriend hebt kun je wellicht zoiets maken in de winter
Want? Een soortgelijke constructie zie ik hier vaker.quote:
Jij en de VvE en de eventuele oplossing wordt niks.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:25 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Want? Een soortgelijke constructie zie ik hier vaker.
Bedankt voor de nutteloze bijdrage, kan ik veel mee!quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij en de VvE en de eventuele oplossing wordt niks.
Geen plicht volgens mij, helaas eigen verantwoordelijkheid. "Iedere bewoner is verantwoordelijk voor zijn eigen woongenot." Mee eens dat het nogal makkelijk 'nee' zeggen is als je zelf wel de luxe van een airco hebt.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft de VVE geen plicht om te melden welke substituties zij zien voor zoiets als binnenkoeling nu het jaar na jaar warmer lijkt te worden?
Alleen maar 'nee' zeggen is ook nogal gratuit.
Haha, ik zat zelf ook te denken om er een zitje omheen te timmeren. Maar ja, je hoort er wel wat uit blazen, en het is ook gewoon bekend dat er een buitenunit staat natuurlijkquote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Welke reden geeft de VVE? Moet de galerij vrij zijn van obstakels vanwege ontruiming bij brand? Raar dat zitjes en bloempotten dan wel mogen. Maar als een zitje wel mag, kun je er een zitje op/omheen timmeren?
Ik denk trouwens dat je het met wat negeren en heen en weer sturen van brieven nog wel een paar weken kunt rekken, maar dan zit je volgend jaar weer met hetzelfde probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |