Ik denk even hardop mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:29 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een hobby die mij ook een gevoel van zingeving biedt.
Iets waar ik me uren in kan verliezen, waarbij ik met precisie te werk moet gaan, waar ik over kan obsederen, waar ik resultaten mee behaal en ook nog verbinding leg met andere mensen (want daar heb ik behoefte aan).
Ik ben niet echt op zoek naar vrijwilligerswerk of zoiets. Meer iets nerderigs of iets moeilijks waar ik me uren in kan verdiepen, maar waar ik ook mensen mee kan helpen of mensen in elk geval voor moet opzoeken. Het liefst ook iets met een intellectuele uitdaging.
Eén hobby waar ik aan heb zitten denken is om in mijn vrije tijd op zoek te gaan naar vermiste mensen of coldcases uit te pluizen, maar ik hoor graag nog wat meer opties.
Ik vind veel van deze dingen dus een beetje te simpel ofzo. Panini, ja leuk. Maar niet echt een intellectuele uitdaging. Ook niet echt iets waarmee je andere mensen bereikt.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik denk even hardop mee.
(Iets te laat)
Panini voetbalplaatjes
Ik raad topps cards of pokemon af, want duur en/ of beetje verslavend.
Leer samen met claude.ai beetje programmeren en ga iets fabriceren.
Leer schaken, schaken is behalve leuk, competitief ook iets wat je hersens aan het werk zet.
Veel topsporters doen ook schaken erbij en met chess.com heb je een lage drempel om het te leren en te spelen (offline kan je het ook een keer doen mocht je het onder de knie krijgen, bonustip, daar praten ze amper)
Doe een cursus naar keuze
Had een collega die ging een cursus hout bewerking doen, de figuurzaag kennen we nog wel, t moet je ding maar zijn
Ga goed leren koken, en dan maaltijden dat je denkt jemig bijna kunst..
En dat kan je desnoods bij het buurthuis afgooien voor mensen met een laag inkomen.
Daar weid ik hier liever niet al te gedetailleerd over uit maar ik ben goed met zowel beta als alpha en ook met mijn handen heb ik de afgelopen jaren veel bijgeleerd. Ik heb een tijd veel geklust, maar ik merk dat het me een bepaalde stress oplevert. Ik weet niet goed waardoor dat komt. Misschien een gebrek aan zelfvertrouwen of gewoon omdat ik het fysiek te vermoeiend vind. Of doordat dingen vaak mis gaan en ik me dan in mijn vingers snijd ofzo.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:38 schreef SimonB. het volgende:
Wat is je theoretische achtergrond? (Opleiding, evt. werkervaring)
Ja wel iets maken of tastbaars produceren. Ik vind een website of applicatie programmeren bijvoorbeeld wel een leuk idee. Zoiets dus. Maar niet mozaïeken of breien ofzo. Dat vind ik echt te simpel. Ik wil juist mijn brein ook een beetje activeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wat voor een resultaat?
Misschien dat je bij een repaircafe kan starten.
Er zijn ook in liefdadigheidswerk dus juist mensen nodig die bijvoorbeeld een website maken voor een kringloopwinkel of goed doel. Misschien kun je daarin iets zoeken?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja wel iets maken of tastbaars produceren. Ik vind een website of applicatie programmeren bijvoorbeeld wel een leuk idee. Zoiets dus. Maar niet mozaïeken of breien ofzo. Dat vind ik echt te simpel. Ik wil juist mijn brein ook een beetje activeren.
ik heb nog wel een casettespeler die gefixt moet wordenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wat voor een resultaat?
Misschien dat je bij een repaircafe kan starten.
Breien is echt niet zo simpel hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 10:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja wel iets maken of tastbaars produceren. Ik vind een website of applicatie programmeren bijvoorbeeld wel een leuk idee. Zoiets dus. Maar niet mozaïeken of breien ofzo. Dat vind ik echt te simpel. Ik wil juist mijn brein ook een beetje activeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 20-08-2026 12:58:08 ]
Als je die foto's hebt gevonden, open er dan een topic over.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:03 schreef ToT het volgende:
Ik zit nu door mijn oude foto's te snuffelen.
Lang niet alles is van even goede kwaliteit, maar ik herinner me er zo veel van.
Vandalisme, oude flessen die vast zitten in de modder bij een rivier, honden die aan het spelen zijn, een paddenstoel die op een fietspad ligt enz.
Dat lijkt me dus helemaal niks. Dan kan TS beter gaan kantklossen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:14 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Shibari/kinbaku iets voor jou?
Misschien een beetje vreemd maar ik doe er zelf ook aan en kan je garanderen dat je er veel uren aan kunt spenderen, je met precisie te werk moet gaan en je verbinding legt met andere mensen. En nee, dat hoeft absoluut niet seksueel te zijn.
Haha tof, thanks!quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als je die foto's hebt gevonden, open er dan een topic over.
Je foto's hierboven zijn prachtig.
Prima dat jij het niets vind, dat kan, maar misschien denkt de TS daar anders over. Het is een tip, het staat de TS vrij wat hij ermee doet.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus helemaal niks. Dan kan TS beter gaan kantklossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |