IP-adressen worden per blok uitgegeven, en de meeste providers verdelen die blokken weer in sub-blokken die ze per locatie gebruiken. Vroeger veranderde je IP-adres elke keer dat je opnieuw inbelde (good old days), maar tegenwoordig verandert dat eigenlijk alleen nog maar als je het systeem dat direct aan het internet hangt (gewoonlijk je router) langere tijd uit hebt, en dat is al vaak uren (mijn T-Mobile glasvezel-verbinding heeft een TTL van 86400s, dus 24 uur). En dan is de verandering gewoonlijk alleen in het laatste cijfer van je IP-adres. Soms krijg je in een druk gebied nog wel eens een andere uitgaande router van het netwerk van de provider, maar dat zal ook niet plotseling in een nader land zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:29 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
IP-adressen veranderen om de zoveel tijd en je hebt er nu eentje gekregen die tot kort geleden Deens was. Past zich vanzelf weer aan.
Edge weet dat ik in België benquote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:19 schreef Filosoofert het volgende:
Heb je Edge nog op je pc staan? Wat zegt die?
Dan in Chrome even de toestemming van locatie wissen, Chrome herstarten en toestemming verlenenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Edge weet dat ik in België ben
Hmm heb ik allemaal gedaan maar als ik maps.google.com open dan staat mijn locatie in Kopenhagen lolquote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:33 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dan in Chrome even de toestemming van locatie wissen, Chrome herstarten en toestemming verlenen
Potverdrie dubbeltjesquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hmm heb ik allemaal gedaan maar als ik maps.google.com open dan staat mijn locatie in Kopenhagen lol
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |