abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:35:15 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221603981
Bekijk deze YouTube-video

De Turkse tortel (Streptopelia decaocto) is een duif die in Noordwest-Europa vrij algemeen voorkomt.

Eurasian Collared Dove :Y

De vogel heeft een licht beige-grijs verenkleed, met een zwart-witte nekband en een contrasterende zwarte iris. De snavel is relatief kort en de poten zijn leverkleurig. In de vlucht vallen de lichte vleugelpartijen en buitenste staartpennen op. De staart is van onderen voor de helft wit. Het verenkleed is bij beide geslachten gelijk. De lichaamslengte bedraagt 31 tot 34 cm en het gewicht 150 tot 250 gram. De dieren kunnen ongeveer 15 jaar oud worden in het wild, maar in gevangenschap zelfs 35 jaar.

Zo mooi, zo lief, zo elegant, zo sierlijk. Dat is de Turkse Tortelduif.

Ze zijn bovendien nog ontzettend intelligent ook. Ze kunnen gezichten van mensen jarenlang onthouden en je kunt een band opbouwen met ze.

Ze zijn in staat cijfers en letters te onderscheiden en ze kunnen simpele puzzels oplossen.

Hoe dan ook; dagelijks ben ik gezegend met een koppel dat inmiddels al twee jaar op bezoek komt. Ze komen op commando, zelfs van verre afstand, en komen samen op mijn arm zitten om te genieten van mijn heerlijke pinda’s.

‘s ochtends en als de avond valt wachten ze op me zodat ik ze kan voeren.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterFox op 18-08-2026 23:41:08 ]
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')