Die alcohol trekt juist de werkzame stoffen uit de kruiden. Zelf lust ik geen alcohol maar de dosering gaat per drupje van 0.05 ml want het is erg sterk, zo onder je tong. Van die onderste gebruik ik straks 3 drupjes per dag voor max 2 weken.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:55 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk! Ik ben er niet mee bezig, maar ik heb al jaren een fascinatie voor geneeskrachtige planten![]()
Moet het per se met zoveel alcohol? Ik mag geen alcohol![]()
Maakte vroeger wel jaarlijks St. Janskruidolie om mee te masseren
En ik gebruik kruiden voor thee en om te eten
Die onderste versterkt de bloedvaten en reguleert de bloeddruk. Mijn bloeddruk is aan de lage kant, ook daar is het goed voor. Maar wijnruit daar zit er maar 1 blaadje van in want dat is gevaarlijk als je daar teveel van neemt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:39 schreef Kanaroe het volgende:
Interessant zeg! Dennennaaldenthee, daar heb ik nou nog nooit aan gedacht.
En, als ik zo vrij mag zijn, waarvoor (of -tegen) gebruik jij de onderste tinctuur?
Ja, St. Jansolie is gaaf hè! Mooie rode gloed heeft het.
Ik gebruik kruiden ook voornamelijk voor de lekker, maar bijvoorbeeld citroenverbena/verveinethee drink ik naast de smaak ook voor het rustgevende en de spijsvetering. Werkt goed
Haha, die man van jouquote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:59 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Die onderste versterkt de bloedvaten en reguleert de bloeddruk. Mijn bloeddruk is aan de lage kant, ook daar is het goed voor. Maar wijnruit daar zit er maar 1 blaadje van in want dat is gevaarlijk als je daar teveel van neemt.
Nou, de St.Jansolie was binnen 3 dagen knalrood toen ik het buiten in de zon (die eind juni behoorlijk fel scheen) had gelegd. Die zijn we nu net aan het testen en volgens mij is die ook heel sterk.
Ik ga de specifieke kruiden die ik wil ook aanleggen in perken. Zo maak ik 10m2 valeriaan voor de slaaptinctuur. Daar heb ik trouwens 2 testers voor gevonden die het willen proberen. Wil graag weten of het ook echt werkt. Mijn man wil het ook wel testen maar hem gaat het meer om de alcohol ben ik bang.....
Ja, die man van mij doet het op z'n eigen manier, die heeft afgelopen weekend minstens 20 kilo pruimen geplukt/geraapt om drank van te maken. Heeft hij ook al eens met druiven gedaan en dat schijnt best goed gelukt te zijn. Dus ben benieuwd of het weer goed lukt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, die man van jou![]()
Valeriaanwortel trok ik vroeger wel thee van, werkt gewoon.
Mijn katten waren er ook dol op![]()
Ja, wijnruit schijnt wel heftig te zijn. Ik heb het op diverse plekjes in en rond het huis tegen buurtkatten.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Fijn topic zo!
Heb dus 1 flesje staan waar ook vijgeblad in zit en deze ruikt nu naar kokos! Schijnt dat door dat vijgeblad te komen. Ruikt erg lekker vind ik. Komend weekend kan ik de wodka gaan zeven en dan beginnen met testen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, die man van jou![]()
Valeriaanwortel trok ik vroeger wel thee van, werkt gewoon.
Mijn katten waren er ook dol op![]()
Ja, wijnruit schijnt wel heftig te zijn. Ik heb het op diverse plekjes in en rond het huis tegen buurtkatten.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Fijn topic zo!
Vijgenblad, en hout ook, ruikt lekker vind ik. Apart zeg die kokosgeur! Dit gaat over de valeriaantinctuur?quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb dus 1 flesje staan waar ook vijgeblad in zit en deze ruikt nu naar kokos! Schijnt dat door dat vijgeblad te komen. Ruikt erg lekker vind ik. Komend weekend kan ik de wodka gaan zeven en dan beginnen met testen.
De olie werkt goed maar na de massage ruikt je rug naar een frituurpan, door de olijfolie, dus volgend jaar maak ik dit ook anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |