Sarcasme amigoquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:05 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tot op heden is er anders nog niets uit zijn handen gekomen.
nou hij gaat airport Lelystad openen na het recesquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:05 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tot op heden is er anders nog niets uit zijn handen gekomen.
Ik denk niet dat Rob Jetten "Het kan wél" zo bedoelde, maar eh, het kan dus wélquote:De Oostenrijkse regering bevestigt dat inmiddels vier asielzoekers naar Italië zijn teruggestuurd. Opvallend is dat daarvoor gebruik is gemaakt van het reguliere openbaar vervoer. Volgens het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken kan een migrant onder de nieuwe regels bijvoorbeeld een trein- of busticket krijgen voor de reis naar het land dat verantwoordelijk is voor de asielprocedure.
Het gaat om zogenoemde ’dublinanten’. Dat zijn asielzoekers die na aankomst in een EU-land verder reizen en vervolgens in een ander Europees land asiel aanvragen. In veel gevallen blijft het land van eerste binnenkomst verantwoordelijk voor de behandeling van het asielverzoek.
quote:
quote:
quote:„Ik heb altijd gezegd: we geven gemeenten maximaal de ruimte om wel invulling te geven aan die verantwoordelijkheid”, aldus de CDA-bewindsman vrijdag na de wekelijkse ministerraad. „Maar als we in het najaar in de situatie komen dat gemeenten blijven weigeren om opvangplekken te leveren, dan zal ik de indeplaatsstelling moeten toepassen.”
Vent, je bent volstrekt ongeloofwaardig.quote:Van den Brink zegt vrijdag dat er volgens de prognoses nog steeds duizenden asielopvangplekken te weinig zijn en dat het COA daardoor genoodzaakt is besluiten te nemen die soms ingaan tegen de staande afspraken met gemeenten. Zo kwam deze week het bericht dat een azc in het Friese dorp Balk nog jaren open blijft, terwijl het eigenlijk jaren geleden al zou sluiten.
Het is hemeltergend. Net als die kids uitzetten die hier al 10+ jaar zijn. Voor iedere andere smeerlap wordt een uitzondering gemaakt maar hier besteed de IND haar tijd aan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:48 schreef Qarrad het volgende:
"Hallo, ik kom uit een land zonder vervolging en gedraag me als een crimineel."
Nederland: "Wij voelen ons verplicht jou te onderhouden en kunnen niks verzinnen om jou uit te zetten."
"Hallo, ik kom uit een land waar ik geen bescherming geniet tegen vervolging en geweld tegen vrouwen zoals huwelijksdwang, ik verricht eerlijk, betaald werk met een toekomstperspectief en een grote maatschappelijke functie."
Nederland: "Eruit!"
https://www.omroepbrabant(...)oudt-opvolging-tegen
Suicidal empathy.quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:20 schreef UitStraling het volgende:
Estibaliz Kortazar, a far-left Spanish activist, did what good people do, she opened her home to a North African migrant.
Once he got what he wanted, the man started sexually harassing her, insulting her, and beating her. Then he threw her out, changed the locks, and took over the house.
She called the police for help. Their response? “We can’t do anything without a court order.”
Now she’s sleeping at relatives’ houses, seeing a psychologist after a nervous breakdown, and has launched a petition to fast-track the legal process and get her home back.
AIquote:Op zondag 23 augustus 2026 09:29 schreef UitStraling het volgende:
Hoe kan dit nu?
https://x.com/Cees_Koole/status/2091076822381277471
Dat is dan tenminste een keer de juiste persoon die last van een kansloze migrant heeftquote:Op zondag 23 augustus 2026 09:20 schreef UitStraling het volgende:
Estibaliz Kortazar, a far-left Spanish activist, did what good people do, she opened her home to a North African migrant.
Once he got what he wanted, the man started sexually harassing her, insulting her, and beating her. Then he threw her out, changed the locks, and took over the house.
She called the police for help. Their response? “We can’t do anything without a court order.”
Now she’s sleeping at relatives’ houses, seeing a psychologist after a nervous breakdown, and has launched a petition to fast-track the legal process and get her home back.
Het gaat er ook niet om dat men vluchtelingen voor een oorlog moet opvangen maar men migranten uit Afrika en het midden oosten huisvesten. Het begint echt op te vallen dat die ons worden opgedrongen. Je zou bijna denken dat het de politiek iets belangrijks oplevert. Geld ? Macht ? Aanzien ?quote:Op zondag 23 augustus 2026 12:16 schreef Alpha0 het volgende:
Druk op Vlaardingen neemt toe: minister kan binnen weken zelf azc gaan aanwijzen
We hebben voor Oekraïense vluchtelingen een complete wijk gebouwd waar we er +1000 huisvesten maar nog is het niet genoeg en moet Vlaardingen meer asieleisers opvangen.
iedereen die in een bootje van de overtocht maffia aankomt wordt opgevangen hier, dondert niet uit welk deel van Afrika ze komenquote:Op zondag 23 augustus 2026 14:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat men vluchtelingen voor een oorlog moet opvangen maar men migranten uit Afrika en het midden oosten huisvesten. Het begint echt op te vallen dat die ons worden opgedrongen. Je zou bijna denken dat het de politiek iets belangrijks oplevert. Geld ? Macht ? Aanzien ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |