Zelf luister ik best een aantal voetbalgerelateerde podcasts:
- Kick-Off van De Telegraaf. Aanvankelijk om me te ergeren, maar kan soms wel lachen om Valentijn en die Jeroen Kapteijns is wel een prima gozer. Mike Verweij vind ik dan weer onsympathieke vent die totaal niet objectief is wat Ajax betreft, maar laatstgenoemde wordt dan vaak weer heerlijk op zijn plek gezet door Fallentijn.
- KieftJansenEgmondGijp: VI is niet meer wat het was, maar dit is wel erg vermakelijk. Luchtig en een leuke dynamiek aan tafel.
- RoodWitPodcast: PSV-gerelateerd, dus niet voor iedereen relevant. Maar ze hebben vaak gasten uit het (PSV-)wereldje en met Tommie van der Leegte een oud-voetballer die leuke inzichten biedt.
- Rondje VI: de analyses over de buitenlandse topcompetities met tactisch duider Pieter Zwart (en Suleyman Ozturk en Bas van den Hoven) zijn erg informatief en luisteren ook lekker weg.
- Rondo: hangt voor mij heel erg af van welke gasten er zitten. Met Gullit en Kieft wel prima. Maar bijvoorbeeld de quasi-nonchalante Theo Janssen-act ben ik wel zat aan het worden eigenlijk en die Alex Pastoor kan ik ook slecht hebben.
Verder luister ik nauwelijks Engelstalige podcasts, mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze graag.