abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221571828
Want ik heb een dak boven mijn hoofd.
Ik hoef geen honger te lijden.
Ik woon in een rustige buurt. Geen overlast. Zo goed als geen criminaliteit. Hooguit een opengebroken auto hier op de parkeerplaats.
Geen vluchtelingen, asielzoekers of drugsverslaafden die warmte zoeken in de containerruimte.
Elke dag schoon en drinkbaar water, elke avond elektrisch licht, elke dag een goed werkende televisie/computer.

Mijn uitzicht: een groen park met veel gras, bomen, bankjes.
Geen lawaai van de buren (muziek, ruzies, smijten met deuren).
Dus ja, ik ben een bevoordeeld mens.

Is dat een recht of gewoon stom geluk?
pi_221571883
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik woon in een rustige buurt. Geen overlast. Zo goed als geen criminaliteit. Hooguit een opengebroken auto hier op de parkeerplaats.
Geen vluchtelingen, asielzoekers of drugsverslaafden die warmte zoeken in de containerruimte.
Elke dag schoon en drinkbaar water, elke avond elektrisch licht, elke dag een goed werkende televisie/computer.

Ik vind het een recht, maar ook gewoon stom geluk.

Stel je was in pak m beet in Pakistan of Nigeria geboren, succes met je eigen geluk creeeren.

En ja veel van die mensen zullen ook geluksmomenten hebben, maar verder lijkt het me een gedoe.

Gun het jou en een ieder iig van harte.
Hell To The Liars
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:27 #3
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221571949
Fijn om te lezen. Geniet van deze periode. Het zou een recht moeten zijn, maar helaas is geluk, en ook toeval een factor. 1 slechte buur kan je woongenot en rust immers aardig verpesten.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221571993
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
Fijn om te lezen. Geniet van deze periode. Het zou een recht moeten zijn, maar helaas is geluk, en ook toeval een factor. 1 slechte buur kan je woongenot en rust immers aardig verpesten.
Het is vooral een levenshouding. Als ik de OP zo lees is ze tevreden met vrij weinig: een dak boven haar hoofd, geen honger en uitzicht op groen. Er zijn er genoeg die doodongelukkig zijn onder dezelfde omstandigheden, omdat ze meer willen
pi_221572024
Wees dankbaar en tel uw zegeningen
Ja, ik denk dat het bevoorrecht is en alleen maar goed dat je daar zo naar kijkt :Y
Blij voor je O+ :*
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:04:43 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221572044
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:55 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is vooral een levenshouding. Als ik de OP zo lees is ze tevreden met vrij weinig: een dak boven haar hoofd, geen honger en uitzicht op groen. Er zijn er genoeg die doodongelukkig zijn onder dezelfde omstandigheden, omdat ze meer willen
Dat is zeker een mooie levenshouding. En wat is veel en wat is weinig?

🎶 Het zijn de kleine dingen die het doen. 🎶

Maar met een bescheiden en tevreden levenshouding schiet je niet veel op als je buurman dagelijks Gojira op 10 zet rond 23.00 en de buurvrouw aan de andere kant stankoverlast veroorzaakt door haar chihuahua's de tuin te laten onderschijten.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221573406
Wordt aan gewerkt :Y

Overal een x-aantal jaar heb je een statushouder naast je wonen incl de 10 jaar erop krijsende kinderen omdat de vrouw des huizes een broedkip nn dienst van Allah is en helpt de islam te verspreiden.

Tot die tijd heb je mazzel. Geniet ervan zolang het zo blijft.
pi_221573521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:

Jij betaalt dan ook ¤10.000 per maand voor een of andere verzorgingsflat met een restaurant op de begane grond.
pi_221573529
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 17:55 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nee. Zie mijn post.
pi_221573551
Geluk om zo te mogen wonen. Geniet ervan !
pi_221573590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 21:39 schreef cinderloom het volgende:
Geluk om zo te mogen wonen. Geniet ervan !
Voor dat geld mag het ook wel.
pi_221573611
het enige recht dat je hebt is eten, drinken en een dak boven je hoofd te hebben.. de rest is dom geluk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221573915
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 18:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is zeker een mooie levenshouding. En wat is veel en wat is weinig?

🎶 Het zijn de kleine dingen die het doen. 🎶

Maar met een bescheiden en tevreden levenshouding schiet je niet veel op als je buurman dagelijks Gojira op 10 zet rond 23.00 en de buurvrouw aan de andere kant stankoverlast veroorzaakt door haar chihuahua's de tuin te laten onderschijten.
Gojira mag van mij best op 10.

Maar zonder gekheid: er zijn veel slechtere plekken op de wereld om te wonen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')