Hier staan ze gewoon onder de bomen, staan te grazen of liggen in elkaars schaduw te herkauwen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 16:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De koeien staan te bakken in de wei zonder beschutting, met z'n allen in de schaduw van een elektriciteitsmast. je kan je biefstuk er medium rare zo uitsnijden.
Of in het zwembadquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hier staan ze gewoon onder de bomen, staan te grazen of liggen in elkaars schaduw te herkauwen.
Koeien kunnen prima tegen zon. suf gedoe.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hier staan ze gewoon onder de bomen, staan te grazen of liggen in elkaars schaduw te herkauwen.
Even pootje baden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:22 schreef maily het volgende:
[..]
Of in het zwembad
https://www.nu.nl/329311/(...)d-in-oudemirdum.html
Een schaduwplek is wel fijn maar over het algemeen houden ze zich wel rustig en ze kunnen gewoon zweten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Koeien kunnen prima tegen zon. suf gedoe.
Maar, natuurlijk geef je ze een boompje of een schuur en genoeg water.
Ja tuurlijk. ze genieten er vaak vies van. Soort grote vierkante katten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een schaduwplek is wel fijn maar over het algemeen houden ze zich wel rustig en ze kunnen gewoon zweten.
Ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. ze genieten er vaak vies van. Soort grote vierkante katten.
Bijzondere opmerkingquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:26 schreef spapaars het volgende:
De meest egoïstische mensen zijn de boeren.
Goud en zilversmeden trokken na de oorlog als eerste naar het platteland om het verzamelde goud en zilver op te kopen.
Als het aan hen lag, zouden winkels en zwembaden nog steeds op zondag gesloten zijn, met hun bezopen hypocrisie!
Eerlijk gezegd: Heerlijke jeugdvakanties met familie op een boerderij.quote:
Dat zien we pas bij de volgende blokkeer demonstratie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:46 schreef VEM2012 het volgende:
Ik begrijp dat nu eindelijk het kwartje is gevallen bij de politiek dat demonstreren op snelwegen niet kan en zwaar bestraft dient te worden…
Dan had die persoon zich wel dood gereden op een andere file, dit is niet meer dan een kwestie van niet opletten en een darwinprijs waardig.quote:Triest weer dit. Natuurlijk is de automobilist die achterop een file klapt altijd fout maar zonder die kudtboerenprotesten was de file er waarschijnlijk niet geweest...
Ik hoop dat de knuppel er overheen gaat, tractoren/auto’s in beslag worden genomen en verbeurd verklaard en forse boetes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat zien we pas bij de volgende blokkeer demonstratie.
Fuck off. OM en politie (en burgemeesters) zijn hiervoor verantwoordelijk. Illegaal de snelweg op en gevaarlijke situaties veroorzaken heeft niets met demonstratierecht te maken en dat is ook nooit zo geweest. Ze weigeren constant de wet te handhaven cq overtreders te bestraffen, nu eens een keer met doden tot gevolg. Er moeten nu koppen rollen bij het OM en de politie. En de regering is ook totaal niet aanwezig, die hadden al veel eerder het OM en de politie een berisping moeten geven.quote:Trekkers mogen niet op de snelweg rijden, maar het Openbaar Ministerie en de politie hadden eerder al aangegeven hen niet tegen te houden vanwege het demonstratierecht.
Dat is onrealistisch als er tegelijkertijd amper gestraft wordt in andere zaken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de knuppel er overheen gaat, tractoren/auto’s in beslag worden genomen en verbeurd verklaard en forse boetes.
Maar je hebt gelijk… grote woorden van Jetten zijn vaak 0,0 waard.
Er zijn dagelijks vele files en het is de verantwoordelijkheid van de weggebruiker om goed op te letten en niet achterop een file te rijden. Je zou een punt hebben als files extreem zeldzaam waren; dat is niet het geval.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Fuck off. OM en politie (en burgemeesters) zijn hiervoor verantwoordelijk. Illegaal de snelweg op en gevaarlijke situaties veroorzaken heeft niets met demonstratierecht te maken en dat is ook nooit zo geweest. Ze weigeren constant de wet te handhaven cq overtreders te bestraffen, nu eens een keer met doden tot gevolg. Er moeten nu koppen rollen bij het OM en de politie. En de regering is ook totaal niet aanwezig, die hadden al veel eerder het OM en de politie een berisping moeten geven.
Jetten is sowieso een slappe vaatdoek met zijn instagram hoofd. Nul inhoud.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf irriteert me dat enorm.
Jetten hoor je nergens over.
Nu gebeurde er een ongeval met doden waarvan een van de aanleidingen een protest is, maar wel een heel terecht protest omdat levens worden verwoest door regelgeving.
En nu heeft meneer het hoogste woord.
Na Ceuta, niks. Uit de hand lopende criminaliteit, extreem geweld, niks.
Maar boeren, iets wat zijn partij een tiefushekel aan heeft, nee dan moet die zich uitspreken.
Mag om mij allemaal. Geen minuut wegen blokkeren of het spoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de knuppel er overheen gaat, tractoren/auto’s in beslag worden genomen en verbeurd verklaard en forse boetes.
d'r is nooit echt nee gezegd en deze boeren hadden mondjes maat toestemming voor zover ik kan beoordelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is het toegestaan dat de boeren met tractors over de snelweg mochten rijden?
Daar ligt al de helft van de verantwoordelijkheid, wat mij betreft.
Met dit soort gevaarlijke situaties, was het wachten op ongelukken.
Het hoogste woord? Ik vind zijn reactie maar lafjes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu gebeurde er een ongeval met doden waarvan een van de aanleidingen een protest is, maar wel een heel terecht protest omdat levens worden verwoest door regelgeving.
Maar boeren, iets wat zijn partij een tiefushekel aan heeft, nee dan moet die zich uitspreken.
Ik hoop dat dit ongeval de ogen opent. Ook bij het OM en de Rechtspraak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is onrealistisch als er tegelijkertijd amper gestraft wordt in andere zaken.
Volgens mij bedoeld hij alle zaken, een tractor raakt niet onder de indruk van knuppels.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is onrealistisch als er tegelijkertijd amper gestraft wordt in andere zaken.
ik had het liever beiden niet gezien. maak een solide punt en niet...dit "gebaart"quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:03 schreef R-woud93 het volgende:
Ik hoop dat de sympathie voor de boeren hier mee een beetje komt te vervallen, wel jammer dat twee mensen dit met de dood moeten bekopen.
Irrelevant. OM en politie staan bewust toe dat er een gevaarlijke situatie ontstaat, dat is een gotspe.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks vele files en het is de verantwoordelijkheid van de weggebruiker om goed op te letten en niet achterop een file te rijden. Je zou een punt hebben als files extreem zeldzaam waren; dat is niet het geval.
Echt hè, Europese leiders spraken zich de afgelopen weken uit over belangrijke onderwerpen, of gaven statements om hun invloed aan te tonen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jetten is sowieso een slappe vaatdoek met zijn instagram hoofd. Nul inhoud.
Nog nooit zo’n onzichtbare MP meegemaakt en dat in een tijd dat iedere scheet online gaat.
Het is gewoon een flapdrol die zich nu wel uit vanwege zijn politieke belangen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar boeren, iets waar zijn partij een tiefushekel aan heeft, nee dan moet die zich uitspreken.
Ik hoop dat de automobilist die dit op zijn/haar geweten heeft daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:03 schreef R-woud93 het volgende:
Ik hoop dat de sympathie voor de boeren hier mee een beetje komt te vervallen, wel jammer dat twee mensen dit met de dood moeten bekopen.
waar normaal 2 tegenstrijdige krachten elkaar opheffen, maakt het in nederland alles kutter.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is gewoon een flapdrol die zich nu wel uit omtrent zijn politieke belangen.
Aan de andere kant, dat zien we op rechts ook natuurlijk.
De demonstranten zijn niet verantwoordelijk voor een ongeluk nadat de eerder overtreding door hetzelfde OM en politie toegestaan is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit ongeval de ogen opent. Ook bij het OM en de Rechtspraak.
daar zit vast nog wel een (ballon?) staartje aanquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:07 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat de automobilist die dit op zijn/haar geweten heeft daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden.
Wat ik bedoel is dat je niet simpelweg tientallen traktoren kunt verbeuren en tegelijkertijd voor mishandeling een taakstrafje geeft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld hij alle zaken, een tractor raakt niet onder de indruk van knuppels.
Ja, het OM en de politie handhaven bestaande wetten niet. Dat is dan ook precies het probleem in deze.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Irrelevant. OM en politie staan bewust toe dat er een gevaarlijke situatie ontstaat, dat is een gotspe.
Gedeeltelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De demonstranten zijn niet verantwoordelijk voor een ongeluk nadat de eerder overtreding door hetzelfde OM en politie toegestaan is.
Het probleem ligt bij het OM en de politie zelf.
Superscooper blusvliegtuigen om ze van de weg te spoelen, op Eindhoven airport een Transaviatoestel met carabinieri met houten latten, een Transaviatoestel met guardia civil met houten latten. Elke inbeslaggenomen tractor mogen ze houden. Gratis verscheping vanuit R'dam.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iets gevaarlijk is of niet, het gaat er om of het toegestaan is. Doordat het OM en de politie hebben aangegeven dat er niet gehandhaaft gaat worden is het in de praktijk dus gewoon toegestaan; het mag, het wordt gedoogd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gedeeltelijk.
Het lijkt me altijd gevaarlijk om met een tractor over de snelweg te rijden.
Ook al is het aangekondigd in de media, niet iedereen zal op de hoogte zijn.
En aangezien de mensen die verongelukt zijn wat ouder zijn, vind ik het wel sneu. Ze zullen het vast echt niet hebben zien aankomen.
Ze zouden maar één rijstrook gebruiken en dat is niet gebeurd, ook niet later over de A2 richting Utrecht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iets gevaarlijk is of niet, het gaat er om of het toegestaan is. Doordat het OM en de politie hebben aangegeven dat er niet gehandhaaft gaat worden is het in de praktijk dus gewoon toegestaan; het mag, het wordt gedoogd.
Inderdaad. Als je geen grenzen stelt, dan loopt het op een gegeven moment uit de hand.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Fuck off. OM en politie (en burgemeesters) zijn hiervoor verantwoordelijk. Illegaal de snelweg op en gevaarlijke situaties veroorzaken heeft niets met demonstratierecht te maken en dat is ook nooit zo geweest. Ze weigeren constant de wet te handhaven cq overtreders te bestraffen, nu eens een keer met doden tot gevolg. Er moeten nu koppen rollen bij het OM en de politie. En de regering is ook totaal niet aanwezig, die hadden al veel eerder het OM en de politie een berisping moeten geven.
Dat gebeurt altijd als je begint met gedogen. Wel slim om rond Utrecht alles vast te zetten, daar zitten de antiboeren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 18:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ze zouden maar één rijstrook gebruiken en dat is niet gebeurd, ook niet later over de A2 richting Utrecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |