abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221571085
Of bal masque zoals het ook wel eens genoemd wordt.

Zo uit mijn blote hoofd:

Phantom of the opera

Bekijk deze YouTube-video

Rebecca (the musical versie)

Bekijk deze YouTube-video

Hopelijk is mijn vraag duidelijk. Ik vraag dus naar fragmenten uit films en series die een gemaskerd bal laten zien.
Geen Halloween dus of carnaval, nee een echt gemaskerd bal waar je Julius Ceasar ziet dansen met Lola Montez.

Wie o wie helpt mij?
pi_221571107
Zou niet één twee drie een titel weten, maar je zou natuurlijk een keertje naar het Carnevale di Venezia kunnen gaan om het zelf aan de levende lijve mee te maken.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221571131
quote:
Hopelijk is mijn vraag duidelijk.
Tot deze zin was er geen enkele vraag gesteld. Dus nee. Hij was niet duidelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221571195
quote:
89s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Tot deze zin was er geen enkele vraag gesteld. Dus nee. Hij was niet duidelijk.
Sloompie, je vergat de rest van mijn kwoot.

quote:
Ik vraag dus naar fragmenten uit films en series die een gemaskerd bal laten zien.
pi_221571200
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:03 schreef nelaeryn het volgende:
Zou niet één twee drie een titel weten, maar je zou natuurlijk een keertje naar het Carnevale di Venezia kunnen gaan om het zelf aan de levende lijve mee te maken.
Nee, ik zoek specifiek fragmenten uit films en series.
pi_221571204
Eyes Wide Shut
pi_221571252
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:20 schreef Meridiaan het volgende:
Eyes Wide Shut
Dat is geen bal, dat is een ritueel. Een achterlijk mannelijk ritueel.
pi_221571334
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:20 schreef Meridiaan het volgende:
Eyes Wide Shut
Hier moest ik ook meteen aan denken, al wist ik de filmtitel niet meer.

Tom Cruise op dat blote tietenfestival, wat heb ik me daar destijds suf op gerukt zeg!
pindazakje
pi_221571349
Eyes Wide Shut, beetje Epstein vibes eigenlijk he?
pi_221571523
Tja, ik wist het eigenlijk al. Dit is een kansloos topic. :'(
pi_221571532
Popular Films with Masquerade ScenesLabyrinth

Labyrinth (1986): Sarah (Jennifer Connelly) enters a dreamlike, surreal masquerade sequence orchestrated by Jareth the Goblin King (David Bowie).

Romeo + Juliet (1996): Baz Luhrmann's modern adaptation features a vibrant costume party where Romeo and Juliet first lock eyes across a fish tank.

Eyes Wide Shut (1999): Stanley Kubrick's psychological thriller includes a tense, secretive, and eerie masked ritual/ball in a stately mansion.

Phantom of the Opera (2004): Features the famous "Masquerade" musical sequence where the Phantom crashes the party dressed as the Red Death.

Van Helsing (2004): Dracula hosts a dark, gothic vampire masquerade ball filled with elaborate dancing and a sudden deadly turn.

Marie Antoinette (2006): Sofia Coppola’s visually stunning period film showcases an opulent, neon-hued masked ball at the opera house.

Fifty Shades Darker (2017): Christian Grey’s parents host a massive, colorful charity masquerade gala attended by Christian and Ana.

Ever After: A Cinderella Story (1998): Danielle (Drew Barrymore) makes a breathtaking, fairy-tale entrance wearing a wing-adorned gown.
"Common sense is not so common" --Voltaire
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:31:55 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_221571571
Lizzy McGuire movie, Labyrinth.

Series die me zo te binnen schieten: Pretty Little Liars, Revenge, Gossip Girl, Bridgerton.
KuikenGuppy
pi_221572617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sloompie, je vergat de rest van mijn kwoot.
[..]

Sloompie?

Je kan niet eerst zeggen, hopelijk is mijn vraag duidelijk. En dan in de volgende zin alsnog geen vraag stellen. En dan mij voor sloompue uitmaken???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  zondag 16 augustus 2026 @ 22:02:20 #14
370431 drakin
vurig typje
pi_221589429
Er zit een gemaskerd bal in een aflevering van dr Who

Casanova uit 1995

Amadeus uit 1984

En hier nog een paar https://letterboxd.com/win3ry/list/every-masquerade-ball-scenes/
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')