abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221562266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:47 schreef Timwonnacott het volgende:
Paar jaar terug ben ik na een afwijkend bloedonderzoek de hele molen door getrokken, op meerdere ziektes getest, naar het ziekenhuis voor hart onderzoek, longen, maag/darm echo, slaaponderzoek, nog 20 buisjes bloed voor de hematoloog. Dat speelde allemaal net voor de corona vaccinaties dus ook meteen uitgebreid gemonitord voor, tijdens en na de vaccinaties. Bleek gelukkig uiteindelijk een relatief onschuldig iets te zijn maar ben wel echt grondig onderhanden genomen.
Maar dat is met die full body scans niet anders. Ik ben ook wel eens door de medische molen getrokken, maar of ik wel of niet jaarlijks hypothetisch zo'n scan zou hebben gedaan dan zou het resultaat niet anders zijn geweest. Huisarts --> ziekenhuis, en klaar. Huisartsen weten echt wel wanneer ze mensen voor vervolgonderzoek moeten sturen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221562310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Al die tijd dat het nodig was stuurde de huisarts mij voor vervolgonderzoek. Al die tijden niet zei die rot op wat doe je hier.
Ik vind het prima om in de meeste gevallen op de huisarts te vertrouwen maar daarnaast zou ik ook de optie willen om een checkup te kunnen doen, puur omdat de huisarts ook niet onfeilbaar is en ook niet alles kan zien. Waarom kunnen beide opties niet bestaan? De huisarts is niet heilig en niet onfeilbaar.

quote:
En welke andere testen zat je aan te denken dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Bloedonderzoek, hartfilmpje, huidcontrole, prostaat, geslachtsdelen etc.

Met name bloedonderzoek is een belangrijke. Bij de huisarts moet je altijd eerst aangeven wat de klachten zijn en dan krijg je een verwijzing om bloed te prikken waarbij er slechts naar een paar specifieke waarden wordt gekeken i.p.v. een groot breed spectrum. Komt daar niks uit dan is het de conclusie niks aan de hand en is dat het einde van het traject (terwijl jij nog met klachten zit).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221562537
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Met name bloedonderzoek is een belangrijke. Bij de huisarts moet je altijd eerst aangeven wat de klachten zijn en dan krijg je een verwijzing om bloed te prikken waarbij er slechts naar een paar specifieke waarden wordt gekeken i.p.v. een groot breed spectrum. Komt daar niks uit dan is het de conclusie niks aan de hand en is dat het einde van het traject (terwijl jij nog met klachten zit).
Maar daarna moet er altijd vervolgonderzoek komen. Bovendien ga je heel veel afwijkingen vinden die gewoon geen betekenis hebben. Mijn leverenzymen waren een keer heel erg verhoogd bijvoorbeeld, maar dat kan prima en hoeft niks te betekenen. Voor alles ga je wel afwijkingen vinden of vals positieven. Ik denk niet dat de opbrengst heel hoog gaat zijn eerlijk gezegd, vooral als je gewoon verder gezond bent en geen klachten hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221563641
Ik doe wel maandelijks een Inbody scan op de sportschool.
Water
Vet
Spiermassa
Botmassa
Verhoudingen
Etc
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_221563841
Misschien maken we nog mee dat we thuis een 'med pod' hebben staan, die de totale bodyscan doet én je daarna weer helemaal oplapt :s)

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 13 augustus 2026 @ 22:24:38 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221566605
Is het in veel landen niet vrij normaal af en toe een check te krijgen? Waarom zou alleen reactief handelen de juiste weg zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')