quote:
Ik ga er vanuit dat er "drie families" bedoeld wordt?quote:
Heel simpel: er gelden regels als je zo'n berg opgaat. Hou je je daar niet aan zijn de gevolgen en eventuele kosten voor jezelf. Totaal onvoorbereid en onwetend en dan ook nog eens met kleine kinderen een hoge berg opwandelen is toch wel heel erg simpel! Enig idee wat dat soort rediingsoperaties kosten?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:58 schreef SimonB. het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er vanuit dat er "drie families" bedoeld wordt?
Verder: Er worden zo vaak mensen, wandelaars, bergbeklimmers, gered uit hachelijke situaties. Wie bepaalt wie de kosten zelf moet betalen?
Dat bepaalt de verzekering uiteindelijk. De reddingsdienst stuurt jou altijd een factuur, die kun je vervolgens naar je reisverzekering sturen. Maar als uit bijv. het politierapport blijkt dat je volledig onvoorbereid op pad bent gegaan, dan kunnen ze de claim afwijzen en moet je zelf betalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:58 schreef SimonB. het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er vanuit dat er "drie families" bedoeld wordt?
Verder: Er worden zo vaak mensen, wandelaars, bergbeklimmers, gered uit hachelijke situaties. Wie bepaalt wie de kosten zelf moet betalen?
Regels? In de meeste gevallen niet echt. Adviezen, ja. Voldoende water, geschikt schoeisel, extra kleding voor wanneer het weer om mocht slaan, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heel simpel: er gelden regels als je zo'n berg opgaat. Hou je je daar niet aan zijn de gevolgen en eventuele kosten voor jezelf. Totaal onvoorbereid en onwetend en dan ook nog eens met kleine kinderen een hoge berg opwandelen is toch wel heel erg simpel! Enig idee wat dat soort rediingsoperaties kosten?
Goed punt!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat bepaalt de verzekering uiteindelijk. De reddingsdienst stuurt jou altijd een factuur, die kun je vervolgens naar je reisverzekering sturen. Maar als uit bijv. het politierapport blijkt dat je volledig onvoorbereid op pad bent gegaan, dan kunnen ze de claim afwijzen en moet je zelf betalen.
Ik vind het wel goed dat dit eens zo duidelijk in het nieuws komt, veel te veel mensen die onvoorbereid de bergen in trekken.
Hoezo we blijven niet bezig?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:57 schreef Jahr00n het volgende:
Persoonlijk zeg ik, niks geen reddingsacties uitvoeren. Duidelijk communiceren dat je volledig zelf verantwoordelijk bent wanneer je een berg op klimt. We blijven niet bezig.
Maar dan spoor je toch niet om, nota bene met kleine kinderen en kinderwagens, zo'n bergwandeling te gaan maken. Het feit dat ze zo in de problemen kwamen zegt toch meer dan genoeg. Hadden ze nog mazzel dat het weer niet omsloeg!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:50 schreef Zoddie het volgende:
Ben wel aardig bekend met die regio.
Het gaat volgens mij dan ook niet om Sölden maar om de Pitztal Gletscherexpress.
Maar ze zullen wel Sölden genoemd hebben omdat het een bekende naam is en het nabij ligt in het dal er naast.
Ik kan me niet heugen dat daar een makkelijk wandelpad van/naar toe liep al zie ik op de wandelkaart wel een pad dat afgesloten is.
[ afbeelding ]
Ook al zou het een makkelijk pad zijn dan nog ga je geen 1000 hoogtemeters dalen met babies.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mar dan spoor je toch niet om, nota bene met kleine kinderen en kinderwagens, zo'n bergwandeling te gaan maken. Het feit dat ze zo in de problemen kwamen zegt toch meer dan genoeg. Hadden ze nog mazzel dat het weer niet omsloeg!!
Straks ook op de Mount Everest - let maar op!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:12 schreef StateOfMind het volgende:
Een situatieschets:
[ link | afbeelding ]
Die zien er anders wel goed uitgerust uit qua kledij en materiaalquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:12 schreef StateOfMind het volgende:
Een situatieschets:
[ link | afbeelding ]
Klinkt gezond dat je baby's dood wenst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:57 schreef Jahr00n het volgende:
Persoonlijk zeg ik, niks geen reddingsacties uitvoeren. Duidelijk communiceren dat je volledig zelf verantwoordelijk bent wanneer je een berg op klimt. We blijven niet bezig.
Ik hoop dat dit ai is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:39 schreef Lenny77 het volgende:
Denk dat deze situatieschets beter past
[ link | afbeelding ]
Idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat bepaalt de verzekering uiteindelijk. De reddingsdienst stuurt jou altijd een factuur, die kun je vervolgens naar je reisverzekering sturen. Maar als uit bijv. het politierapport blijkt dat je volledig onvoorbereid op pad bent gegaan, dan kunnen ze de claim afwijzen en moet je zelf betalen.
Ik vind het wel goed dat dit eens zo duidelijk in het nieuws komt, veel te veel mensen die onvoorbereid de bergen in trekken.
Ja is goddank AIquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit ai is.
Wat een horror foto.
Vooral dat kleintje aan de randquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit ai is.
Wat een horror foto.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja is goddank AI![]()
Omdat de foto van @:StatOfMind er veel beter voorbereid uitzag qua wandelaars en in het artikel staat dat deze groep niet uitgerust was.
Ah gelukkig.quote:
Je zou maar eens fout maken zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:57 schreef Jahr00n het volgende:
Ik denk dat de realiteit niet veel heeft gescheeld als ik het zo leesquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
[..]
Ah gelukkig.![]()
Ja idd je ziet het gewoon al fout gaan. Heel eng.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |