quote:Zeer grote brand op bedrijventerrein Oostervaart, Lelystad
Op bedrijventerrein Oostervaart in Lelystad is dinsdagochtend brand uitgebroken. In de wijde omgeving zijn zwarte rookpluimen te zien. De Veiligheidsregio heeft een NL-Alert verstuurd. Wegens ontploffingsgevaar is de omgeving afgezet. Of er gewonden zijn gevallen is niet bekend.
De brandweer werd rond 8.45 uur opgeroepen en heeft de brand opgeschaald naar een zeer grote brand. Daarbij worden ook blusploegen uit Utrecht, Gelderland en de Gooi- en Vechtstreek ingezet. De brandweer probeert ervoor te zorgen dat het vuur niet overslaat op andere gebouwen in de omgeving.
Er komen ook meldingen binnen dat er asresten neerkomen in delen van Lelystad en Dronten In een kwartier tijd is de rookontwikkeling erg snel gegaan.
In eerste instantie is aangegeven dat de brand bij het autobedrijf Socar zou woeden, maar de brand is bij een palletbedrijf daarachter. Daar zouden tienduizenden houtpallets opgeslagen liggen.
Volgens een verslaggever zitten er in het gebouw waar het vuur is uitgebroken drie tot vier bedrijven. Twee palletopslagen zijn al ingestort. Bij een palletbedrijf zou ook een opslag zijn met gasflessen.
Hoor het net het 10.00u journaal inderdaad - OP/Titel aangepastquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:46 schreef Pino112 het volgende:
Brand is bij Foresco (pallets), niet bij Socar.
Lelystad heb een probleem.
Bij het bedrijf liggen tienduizenden pallets en zit ook nog een opslag met gasflessen waardoor er ook al meerdere klappen zijn gehoord lees ik hier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:13 schreef cinderloom het volgende:
Sow wat een zwarte rookpluim is te zien op foto's.
En ik vrees dat het nog wel even blijft branden met pallets
Weet iemand of Ruud nog leeft?quote:
Ik hoop op jou enkele dakpan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:39 schreef Jahr00n het volgende:
Zal wel een zonnepaneel in de fik zijn gevlogen.
waarom zo naar?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 21:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik hoop op jou enkele dakpan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |