abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221539568
Zolang je het maar niet te vaak doet. 1 of 2 sigaretten per dag schijnt zelfs gezond te zijn. Maar als je een pakje per dag rookt krijg je longkanker.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221552272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Jahaa, ik weet dat roken tegenwoordig een tokkiehobbie schijnt te zijn.
Maar dat was niet altijd het geval.

Hele beroemde mannen rookten. Denk aan Winston Churchill, denk aan (de fictieve) Sherlock Holmes of Lucky Luke.

Roken is inderdaad ongezond, maar dat geldt voor heel veel zaken tegenwoordig.

Maar roken is ook heel lekker, het kalmeert, het geeft je wat te doen, het houdt je alert en het is een soort toverbal voor volwassenen.

[ afbeelding ]
Het boeit mij echt geen zak of een ander rookt of niet.
pi_221552314
quote:
Geen grassprietje?
pi_221582851
Ik heb het niet zo op verslavingen.
Zelfs die van social media en de smartphone weiger ik.

Als ik op den duur iets dagelijks of zelfs meerdere keren per dag "moet" vind ik het niet leuk meer.
pi_221582864
Je bent een gezegend mens.
...hier om je mars te breken.
  Moderator zondag 16 augustus 2026 @ 07:39:35 #31
441859 crew  Lenny77
pi_221582970
Als je je hele leven gerookt hebt en nu boven de 70 jaar bent zoals jij @Hiddendoe , dan hoef je ook niet meer te stoppen. Dan ben jij één van die mensen die niet echt gevoelig is voor longkanker.

Oude mensen die moeten stoppen met roken terwijl ze al zo ver zijn geraakt: ik zal het nooit begrijpen. Laat die mensen hun pleziertje.
(Vaak één van de weinige pleziertjes)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221582971
Zonde hoor, roken. Los van dat je tegenwoordig de hoofdprijs moet betalen voor je pakkie peuken, je financiert ook nog eens je eigen gezondheid naar de kloten. Voor de mensen om je heen is het ook geen feest, zeker niet als je op een terrasje net je lunch aan het verorberen bent en je buurman constant een peuk aansteekt.
Ik durf wel te stellen dat mijn moeder zich heeft doodgerookt, die kwalmde voor haar einde zo voor 500/600 euro de lucht in. ;( Als ik na een bezoek aan haar thuiskwam kon ik douchen en konden al mijn kleren de was in. :{
pi_221583012
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 07:39 schreef Lenny77 het volgende:
Als je je hele leven gerookt hebt en nu boven de 70 jaar bent zoals jij @:Hiddendoe , dan hoef je ook niet meer te stoppen. Dan ben jij één van die mensen die niet echt gevoelig is voor longkanker.

Oude mensen die moeten stoppen met roken terwijl ze al zo ver zijn geraakt: ik zal het nooit begrijpen. Laat die mensen hun pleziertje.
Met je eens.
Als je leven in de laatste hoofdstukken loopt en je wilt net als @Hiddendoe nog lekker roken en wijntjes drinken ... zeg ik doen. Of je nu 78 of 82 wordt maakt ook niet veel uit
pi_221800107
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 07:39 schreef Lenny77 het volgende:
Als je je hele leven gerookt hebt en nu boven de 70 jaar bent zoals jij @:Hiddendoe , dan hoef je ook niet meer te stoppen. Dan ben jij één van die mensen die niet echt gevoelig is voor longkanker.

Er zijn nog genoeg andere ziektes om je zorgen over te maken als je rookt.

https://www.kwf.nl/kanker(...)t-krijgen-door-roken

Stoppen met roken heeft altijd zijn, op elke leeftijd.
...hier om je mars te breken.
pi_221800121
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 03:19 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Er zijn nog genoeg andere ziektes om je zorgen over te maken als je rookt.

https://www.kwf.nl/kanker(...)t-krijgen-door-roken

Stoppen met roken heeft altijd zijn, op elke leeftijd.
Oh, er zal ongetwijfeld ooit een dag komen dat ik stop met roken. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')