abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221517385
Goedemorgen,

Na lange tijd van afwezigheid kwam ik thuis met een probleem te zitten (na het opnieuw vinden van mijn oude LG NAS) en dacht probeer hier eens of er iemand is met een oplossing.

Ik probeer deze aan te sluiten via het netwerk maar deze is via de originele software LAG NAS detecor niet te vinden in het netwerk.
Betreft een LG n1t1 uit ca. 2011 dacht ik zo.

Is er een andere manier om deze te vinden zodra je deze op het netwerk aansluit? Las ook al iets over een SMB1
/ Legacy Protocol? Maar daar ben ik niet zo thuis is?

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
En ja, de stekker zit erin en de kabels zijn aangesloten.

Elke tip is welkom.

Alvast bedankt voor de moeite.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:54:25 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221526307
Log eens in op je router en kijk of er iets herkenbaars bij de actieve clients staat.
Als dat het geval is, dan kan je in je browser naar dat IP-adres gaan.

Als je niet iets ziet dat je herkent als de nas kan je de netwerkkabel uit de nas halen, de lijst in je router verversen en de huidige clients noteren. Dan weer aansluiten en nog eens kijken welke erbij is gekomen.

Als de nas er niet tussen staat zal er iets mis zijn met de nas. Misschien is er een knop om 'm te resetten.
pi_221531431
Wat je ook kan doen is met een ip-scanner kijken welke devices er op je netwerk zitten https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/
Mocht je hem op je netwerk vinden, dan ligt het waarschijnlijk aan smb1 (zoals eerder geopperd
Dit protocol wordt als onveilig gezien en daardoor in recente os'sen uitgeschakeld.

Je zou via de admin site kunnen inloggen om te kijken of je hem smb2 of 3 (waarschijnlijk niet) kan zetten. anders op de client smb1 aanzetten:

Check via powershell of deze aan/uit staat bij jou (ga er voor het gemak vanuit dat je een windows client hebt)

Get-SmbServerConfiguration | Select EnableSMB1Protocol

Als hij 'False' teruggeeft, staat smb1 uit. voer dan het volgende commando uit:

Set-SmbServerConfiguration -EnableSMB1Protocol $true
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')