abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221512165
Ik heb het niet over culturen waarin je uitgehuwelijkt wordt of dat iemand zich door jouw bewust heeft zwanger laten maken, maar wat subtielere gevallen.

Bijvoorbeeld dat vrienden en collega's je proberen te koppelen aan iemand die je totaal niet ziet zitten? Bijvoorbeeld aan die collega waarvan zij vinden dat hij/zij heel goed bij jou past.

Familieleden of vrienden die iedere keer ongewenst en blind date voor je willen organiseren?

Je buren die je willen koppelen aan hun met vrijgezelle broer/zus of zwager/schoonzus die net gescheiden is met drie kinderen?

Vriendinnen club die je ongewenst opgeeft voor all you need is Love?

Dat soort ervaringen?
pi_221512244
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dat soort ervaringen?
het valt me op dat je dat als een enorm negatief iets lijkt voor te stellen:
bij ieder voorbeeld voeg je eraan toe: "ongewenst" (2x), "die je totaal niet ziet zitten"..

Ikzelf heb wel eens, toen ikzelf nog single was, een etentje bij een goede vriend gehad, met zijn partner en toen hadden ze 'toevallig' ook net een hele goede vriendin van die partner uitgenodigd die 'net' zelf single geworden was;
en natuurlijk kon ik haar aan het eind van de avond thuisbrengen.

Was niet echt mn type, althans zeker niet echt voor een relatie (was in die periode daarop ook niet echt gericht), en ik ben ook toen ze me uitgenodigd had nog wat te drinken toch weer snel vertrokken. Zou voor mij hooguit een ONS geworden zijn en had toch geen zin haar daarna vaker tegen te komen, heb dr overigens wel wat vaker gezien bij die vriend op wat feestjes en ze keek me altijd heel boos aan.

Enkel, ik zie niet zozeer in waarom je dat als "ongewenst" zou moeten betitelen?... Je bent toch verder zelf een volwassene en kunt je mening ook zélf uitten; of je ingaat op een eventuele koppel-poging is dan je eigen keuze.
Niemand kan je ergens toe dwingen.

Zelfs dat (ietwat rare) voorbeeld van "ongewenst opgeven voor All-you-need" ... zelfs dan kan niemand je dwingen aan dat TV-programma mee te doen?

Of is het probleem hier vooral dat het erom gaat dat iemand zelf absoluut niet assertief is en in sociale situaties niet echt goed voor zichzelf kan opkomen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221512301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het valt me op dat je dat als een enorm negatief iets lijkt voor te stellen:
bij ieder voorbeeld voeg je eraan toe: "ongewenst" (2x), "die je totaal niet ziet zitten"..

Ikzelf heb wel eens, toen ikzelf nog single was, een etentje bij een goede vriend gehad, met zijn partner en toen hadden ze 'toevallig' ook net een hele goede vriendin van die partner uitgenodigd die 'net' zelf single geworden was;
en natuurlijk kon ik haar aan het eind van de avond thuisbrengen.

Was niet echt mn type, althans zeker niet echt voor een relatie (was in die periode daarop ook niet echt gericht), en ik ben ook toen ze me uitgenodigd had nog wat te drinken toch weer snel vertrokken. Zou voor mij hooguit een ONS geworden zijn en had toch geen zin haar daarna vaker tegen te komen, heb dr overigens wel wat vaker gezien bij die vriend op wat feestjes en ze keek me altijd heel boos aan.

Enkel, ik zie niet zozeer in waarom je dat als "ongewenst" zou moeten betitelen?... Je bent toch verder zelf een volwassene en kunt je mening ook zélf uitten; of je ingaat op een eventuele koppel-poging is dan je eigen keuze.
Niemand kan je ergens toe dwingen.

Zelfs dat (ietwat rare) voorbeeld van "ongewenst opgeven voor All-you-need" ... zelfs dan kan niemand je dwingen aan dat TV-programma mee te doen?

Of is het probleem hier vooral dat het erom gaat dat iemand zelf absoluut niet assertief is en in sociale situaties niet echt goed voor zichzelf kan opkomen?
Mij is de beoogde koppelpartner altijd tegengevallen.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:10:22 #4
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221512370
Jawel, mijn ouders mochten mijn ex vriendin niet. Haar ouders mij ook niet btw. Dat lieten ze ook merken door steken onder water te geven.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221512704
Je kan toch ook gewoon nee zeggen? Probleem opgelost. 🥱
pi_221512792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Mij is de beoogde koppelpartner altijd tegengevallen.
Nou én? Dan zeg je toch gewoon nee?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221513398
Ongewenst? Is dat een criterium? Want ja ben wel eens gekoppeld, maar zeker niet ongewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')