------------------------------------quote:Capibara's wandelen het Braziliaanse parlementsgebouw binnen
Capibara's verrassen parlementariėrs terwijl zij zich voorbereiden op een stemming. Het parlementsgebouw ligt direct naast een natuurpark.
In het parlement van de Braziliaanse deelstaat Mato Grosso verschijnen regelmatig opvallende bezoekers: capibara's. De knaagdieren, die bekendstaan om hun rustige karakter, wandelden via de hoofdingang het parlementsgebouw binnen en verrasten de parlementariėrs, die zich vorige week voorbereidden op een stemming. Het gebouw ligt direct naast een park waar veel wilde dieren leven. De dieren richtten geen schade aan.
Medewerkster Nayara Bueno filmde het onverwachte bezoek van de in Zuid-Amerika inheemse dieren op 30 juli. Ze probeerde de capibara's vervolgens om te laten keren en terug te laten gaan naar het park. "Ze komen hier best vaak langs, dus we zijn eraan gewend geraakt om ze te zien," aldus Bueno.
Capibara's, ook wel waterzwijnen genoemd, zijn wereldwijd razend populair op internet vanwege hun opvallend kalme aard en sociale gedrag. Ze leven het liefst in de buurt van rivieren, meren en moerasgebieden, vaak in groepen, en kunnen een gewicht van wel 80 kilogram bereiken.
https://www.tagesanzeiger(...)asilien-700310403672
Zeker, kijken of WikimediaCommons een mooi Capibara plaatje in het assortiment heeft, anders mag jij er eentje voor mij makenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef Starhopper het volgende:
Misschien is dit een lief en positief nieuwsbericht voor op de FP?@:Jippie
'Papa, wat doen die dieren..?'quote:
De toekomst moet worden veiliggesteld. Het nageslacht komt niet uit de lucht vallen. Hij heeft groot gelijk dat hij haar van achteren neemt.quote:
Viespeuk. Als ik hier een foto van mij en @Hetekip in dat standje post word ik gewoon gebannedquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |