Hij zit op basketbal maar daar is nu ook vakantie. Hij wil niet met jongens uit de buurt basketballen want die zijn ouder.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:09 schreef Pajanus het volgende:
Heeft hij geen hobbys o.i.d.? De hele dag playstationnen en doomscrollen is inderdaad niet goed en zonde.
Voor een baantje is hij misschien nog te jong, of is bollenpellen (of de regionale variant) niks?
Ga lekker samen met hem hardlopen dan of zo?quote:Het gaat inderdaad om nodeloos doemscrollen en gamen en hij maakt er verder totaal geen blije indruk bij. Liefst zit hij er ook de hele dag bij te vreten, dit is totaal niet de levensstijl die wij voor staan als ouder.
We zorgen voor vermaak maar dat kan niet elke dag. Hij kijkt ook wel series maar hij gaat niet uit zichzelf buiten spelen. Hij heeft überhaupt nooit gespeeld ook niet toen hij jonger was. We hebben hem wel eens naar buiten gestuurd met het idee van die je ding lekker maar dan komt hij binnen no time terug, of erger hij gaat ruzie maken met andere kinderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:15 schreef Deisyy het volgende:
Zo moeilijk is dat toch niet, geef hem bijvoorbeeld geen onbeperkte schermtijd, zodat hij zich op een andere manier moet gaat vermaken. Als hij altijd maar op zijn Playstation zit zal hij hier waarschijnlijk niet zelf naar op zoek gaan.
Je hoeft hem niet elke dag te vermaken, dat kan hij zelf ook leren en zich af en toe vervelen kan ook geen kwaad hoor.
Dat wil hij absoluut niet, hij haat lopen laat staan hardlopen. Hij is een paar keer mee geweest naar de sportschool en tennis maar daar is hij inmiddels wel op uitgekeken (zijn woorden).quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ga lekker samen met hem hardlopen dan of zo?
Ineens ook veel eten is een teken dat de pubertijd zich aandient.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:15 schreef C64 het volgende:
[..]
Hij zit op basketbal maar daar is nu ook vakantie. Hij wil niet met jongens uit de buurt basketballen want die zijn ouder.
Hij heeft kortstondig een soort van baantje gehad in de buurt bij iemand de schuur opruimen en statiegeld wegbrengen maar dat is alweer afgelopen.
Het gaat inderdaad om nodeloos doemscrollen en gamen en hij maakt er verder totaal geen blije indruk bij. Liefst zit hij er ook de hele dag bij te vreten, dit is totaal niet de levensstijl die wij voor staan als ouder.
Nu kan ik zijn telefoon in beslag nemen en hem naar buiten schoppen maar doe je daar iemand een plezier mee? Niet elk kind is van buitenspelen lijkt me.
Hm dat is wel jammer, het heeft veel voordelen om op jonge leeftijd al aan te leren goed te bewegen, en heeft ook op school positieve invloed.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:24 schreef C64 het volgende:
[..]
Dat wil hij absoluut niet, hij haat lopen laat staan hardlopen. Hij is een paar keer mee geweest naar de sportschool en tennis maar daar is hij inmiddels wel op uitgekeken (zijn woorden).
Zelfs een potje basketballen wat toch zijn sport is vind hij niet leuk.
Zou me niks verbazen hoor hij is ook enorm gegroeid en niet te handelen. Gelukkig is het nog anderhalve week en dan mag hij weer in het gareel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ineens ook veel eten is een teken dat de pubertijd zich aandient.
Het is inderdaad goed voor je om je te vervelen om te leren hoe dat is ,de hele dag doomscrollen is nooit goed voor je.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Moet je er dagelijks op uit gaan in de vakantie dan?
Hij is pas 11 jaar. Het is ook wel fijn een paar dagen niks te hoeven en lekker te lummelen. Niks doen, schijnt ook goed te zijn voor de gezondheid en om op te laden.
De pubertijd zal vast beginnen, dat hij ineens bijna niks meer leuk vindt. Pretparken dus wel, dat is positief. Toch nog wel iets wat hij leuk vindt buiten gamen.
Zou me pas zorgen gaan maken als hij ook niet met zijn vrienden afspreekt als ze weer terug zijn van vakantie.
Ik zie dat je schreef dat hij op het spectrum zit, tja dat maakt de boel anders en ik kan er dan eigenlijk moeilijk iets over / mee zeggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:15 schreef C64 het volgende:
[..]
Hij zit op basketbal maar daar is nu ook vakantie. Hij wil niet met jongens uit de buurt basketballen want die zijn ouder.
Hij heeft kortstondig een soort van baantje gehad in de buurt bij iemand de schuur opruimen en statiegeld wegbrengen maar dat is alweer afgelopen.
Het gaat inderdaad om nodeloos doemscrollen en gamen en hij maakt er verder totaal geen blije indruk bij. Liefst zit hij er ook de hele dag bij te vreten, dit is totaal niet de levensstijl die wij voor staan als ouder.
Nu kan ik zijn telefoon in beslag nemen en hem naar buiten schoppen maar doe je daar iemand een plezier mee? Niet elk kind is van buitenspelen lijkt me.
Trieste insteek om zo'n jongen op zo'n jonge leeftijd al te bestempelen als iemand die onweerbaar is en geen puf heeft voor dingen omdat ie de hele dag op de playstation zit.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
Jammer, maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen puf, of tijdelijk geen puf. Probeer ook je eigen visie op een gezonde tijdsbesteding te relativeren TS.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |