abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221496806
Wie heeft ervaring met het dragen van een koelpet op dagen dat het (tropisch) warm is?

Om medische redenen kan ik slecht tegen die bloedhete dagen.
Boodschappen doen kan vroeg in de ochtend of laat op de dag.
Maar de tijd van mijn therapie of naar een ziekenhuis afspraak heb ik niet zelf in de hand, en kan ik niet altijd afzeggen.

De arts zei: "koop je een fatsoenlijke koelpet, die werkt echt" . Hier in een winkel heb ik er een zien liggen. Er zitten echt soort van koelgel elementen in, dus niet een petje wat je enkel en alleen nat maakt.

Ik ben benieuwd of de investering in zo'n pet het waard is. En vooral hoe het voelt op het hoofd. Koelt het daadwerkelijk af etc.
pi_221496964
---

[ Bericht 100% gewijzigd door Donna op 04-08-2026 11:09:26 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:21 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221497056
Hm nee ik draag wel een pet met hardlopen met dit weer maar die koelt doordat ik zweet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:14:08 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221497107
---

[ Bericht 100% gewijzigd door Donna op 04-08-2026 11:09:38 ]
pi_221497956
Misschien een overbodige tip maar heb je al gekeken of je op Trustpilot reviews kan vinden die je vraag beter beantwoorden ? Zie hier niet zo gauw een serieus antwoord komen.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:03:19 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221498049
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221498601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:56 schreef Gibson88 het volgende:
Misschien een overbodige tip maar heb je al gekeken of je op Trustpilot reviews kan vinden die je vraag beter beantwoorden ? Zie hier niet zo gauw een serieus antwoord komen.
Goeie tip. Dankjewel.
Kon inderdaad over dit soort pet weinig revieuws vinden. Maar op trustpilot stond het wel.

Conclusie:
Een pet met een gelmatje erin blijft enkele uren verkoelend en gaat niet lekken.
Zoals je wel hebt als jee en pet onder de kraan doet.
pi_221498609
Zorgt dat niet voor brainfreeze? Ik zou dr mee oppassen
pi_221498632
Koelpet niet, koelvest wel, ook dat werkte echt, moesten in het ruim zijn van een binnenvaartschip, 45 graden en luchtvochtigheid van 100. Techniek is vgm hetzelfde, werkte perfect
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221498836
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:01 schreef YoopY het volgende:
Zorgt dat niet voor brainfreeze? Ik zou dr mee oppassen
Zo werkt het: https://www.comfort-produ(...)aporation-grijs.html
Ik vroeg het inderdaad ook aan de arts maar hij zei dat het geen "diepvries element" is wat op je hoofd komt. Maar een gel die geleidelijk je hoofd koel houdt maar niet steenkoud.

@Filosoofert krijg je met zo'n koelvest geen natte rug/buik? Hoe koel je dat, ook met water?
pi_221499663
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:03 schreef PzKpfw het volgende:
@:Geschiedkundige
Koelvesten, koelpetten, koelondergoed *O*
blablablabla
pi_221499736
Ja werkt redelijk, maar voor de prijs vind ik het niet waard. Je moet m nat maken en dan werkt het enigzins verkoelend.

Maar je krijgt er ook een beetje een zweet hoofd van waardoor die pet (vrij stugge stof) ook weer niet lekker zit.

Idem met een koelingsvest dat koelt wel echt maar zit ook gewoon niet lekker waardoor het ook niet de moeite waard is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:48 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik vroeg het inderdaad ook aan de arts maar hij zei dat het geen "diepvries element" is wat op je hoofd komt. Maar een gel die geleidelijk je hoofd koel houdt maar niet steenkoud.

@:Filosoofert krijg je met zo'n koelvest geen natte rug/buik? Hoe koel je dat, ook met water?
Ja die moet ie ook natmaken, maar kan mij voorstellen op extreem hete plekken dat het alsnog comfortabel is. Maar met die 30 graden hier zou ik zonder prettiger vinden
pi_221500755
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:48 schreef cinderloom het volgende:

[..]

@:Filosoofert krijg je met zo'n koelvest geen natte rug/buik? Hoe koel je dat, ook met water?
Ik had er een die om het uur gewisseld werd, er zaten een soort koel elementen in
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221500956
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:03 schreef PzKpfw het volgende:
@:Geschiedkundige
Alleen koelvest. Misschien moet ik ook eens een koelpet halen :7
pi_221501300
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:03 schreef 111210 het volgende:
Ja die moet ie ook natmaken, maar kan mij voorstellen op extreem hete plekken dat het alsnog comfortabel is. Maar met die 30 graden hier zou ik zonder prettiger vinden
Dank.
Klinkt meer als iets bij de echt hete dagen als in Nederland (of op vakantie adres).
In mijn geval kan mijn bloed sneller stollen door de hitte, dus daarom is verkoeling wel belangrijk.
pi_221501343
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 18:41 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dank.
Klinkt meer als iets bij de echt hete dagen als in Nederland (of op vakantie adres).
In mijn geval kan mijn bloed sneller stollen door de hitte, dus daarom is verkoeling wel belangrijk.
Mwa loop liever in een dun luchtig shirtje, een koelvest of pet is meer iets voor tijdens werk.

Daar had ik ze ook voor aangeschaft. Uiteindelijk niet gebruikt omdat het zonder toch minder afzien was
pi_221503970
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Deisyy op 05-08-2026 11:14:41 ]
  Moderator / Miss SHO woensdag 5 augustus 2026 @ 09:52:23 #18
22592 crew  Ole
pi_221504519
Natte handdoek in je nek en plantenspuit werkt bij mij ook! En bevroren flesje water om je polsen te koelen onder andere
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221508086
Pet gekocht.
Geprobeerd. En ik kan alleen maar beamen wat ik hier ook lees. Het voelt niet echt heel veel frisser, het voelt wat zwaarder. Ik las ook dat het te maken kan hebben dat de luchtvochtigheid hoog is op het moment dat ik hem teste.
Ze kan nog retour, dus ik test het nog wel eense uit.

IN iedergeval dankjewel voor iedereen die hier al gereageerd heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')