De brand is al uit eer dat ding klaar isquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oprollen kan ie zelf, gaat nog best soepel. Wel beetje helpen natuurlijk.
Bekijk deze YouTube-video
Het lijkt me inderdaad de bedoeling dat de brand uit is als de brandslang opgerold wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De brand is al uit eer dat ding klaar is
Goeiequote:Op maandag 3 augustus 2026 22:39 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad de bedoeling dat de brand uit is als de brandslang opgerold wordt.
Ureterp? Waar staan die dingen normaal dan in Oerterp?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:33 schreef Pino112 het volgende:
Twente en Drenthe/Friesland mag ook die kant op.
Eindje rijden, bijna 2.5 uur vanaf Ureterp.
Meestal in de brandweerkazernequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:41 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Ureterp? Waar staan die dingen normaal dan in Oerterp?
Gisterenavond was 1/5de afgedekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:05 schreef Szura het volgende:
100 hectare getroffen dus, het hele gebied is zo’n 275 hectare
Amsterdam kan helaas niet weg, we zorgen voor verkoeling tijdens de Pridequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 05:13 schreef Pino112 het volgende:
Aflossing van de brandweer komt ondertussen overal vandaan:
- Gelderland-Zuid
- Gelderland-Midden
- Midden- en West-Brabant
- Brabant Zuidoost
- Utrecht
Uit deze regio's gaat het per peloton (vier tankautospuiten en een officier van dienst)
Uit Limburg-Noord gaat het gewoon per TS.
Vanaf 7 uur worden de helikopter(s) weer ingezet.
Scheelt, Amsterdam heeft (logischerwijs) ook helemaal geen voertuigen die natuurbrandbestendig zijn, dus dat kan helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Amsterdam kan helaas niet weg, we zorgen voor verkoeling tijdens de Pride
Nou we hebben wel de Amsterdamse Waterleidingduinen, hoewel dat geloof ik nit helemaal Amsterdam isquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Scheelt, Amsterdam heeft (logischerwijs) ook helemaal geen voertuigen die natuurbrandbestendig zijn, dus dat kan helemaal niet.
Ook niet onbelangrijk en waarom er vaak voor dit soort locaties gekozen wordt: Je bent in alle eerste levensbehoeften voorzien.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Lekker voor de inwendige mens.
Maar vooral logistiek een handig punt: direct aan de snelweg. De meeste versterkingen en aflossings ploegen zullen via de A73 aan komen rijden. En parkeerruimte beschikbaar voor het opstellen van commandowagens, verzorgingswagens, drone-teams en voertuigen tbv vervoer van manschappen. Direct aan de rand van het bos wat in de fik staat.
Als ik het zo lees hebben ze vandaag toch al aardig hun best gedaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:35 schreef StateOfMind het volgende:
De Maas is gelukkig nog niet leeg geschept
[ link | afbeelding ]
Foto is rond 13.00u gemaakt, zal straks nog eens kijken of ik nu wel naar de overk kan lopen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees hebben ze vandaag toch al aardig hun best gedaan.
Klopt dat wel? Het waren er 2 las ik elders.quote:De blushelikopters van defensie hebben gisteren en vandaag bijna 900.000 liter water op de natuurbrand bij Venray laten vallen.
Onder deze Chinookhelikopters van defensie hangt een zak waar 7600 liter water in kan. Dat water wordt opgehaald uit de Maas.
Gisteren en vandaag. Dat zijn dus twee dagen. Dan kun je die tijd x2 doen. Dat kan wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Klopt dat wel? Het waren er 2 las ik elders.
900.000 / 2 / 7600 = 59,2 keer water gedropt per helikopter.
Stel ze hebben 12 uur non stop gevlogen dan heeft elke keer water halen en droppen slechts (12 x 60) / 59,2 = 12,2 minuten geduurd.
Dat klinkt mij kort in de oren en ik ga er van uit dat die dingen ook wel eens moeten tanken?
Of ben ik weer eens niet wakker en reken ik niet goed?
Ik vond het ook al verbazingwekkend, al waren er gisteren volgens mij 3 en is Volkel niet heel veel weg om te tanken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Klopt dat wel? Het waren er 2 las ik elders.
900.000 / 2 / 7600 = 59,2 keer water gedropt per helikopter.
Stel ze hebben 12 uur non stop gevlogen dan heeft elke keer water halen en droppen slechts (12 x 60) / 59,2 = 12,2 minuten geduurd.
Dat klinkt mij kort in de oren en ik ga er van uit dat die dingen ook wel eens moeten tanken?
Of ben ik weer eens niet wakker en reken ik niet goed?
Vredepeel is nog dichterbij, daar kwam in elk geval een van de Chinooks vandaag vandaanquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:58 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Ik vond het ook al verbazingwekkend, al waren er gisteren volgens mij 3 en is Volkel niet heel veel weg om te tanken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |