abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 08:15:55 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_221469938
quote:
AC Milan en het Italiaanse voetbal hebben afscheid moeten nemen van een van hun grootste iconen: Franco Baresi is op 66-jarige leeftijd overleden. De voormalige aanvoerder van Milan kampte al langere tijd met een ernstige ziekte.

Baresi geldt als een van de grootste verdedigers uit de voetbalgeschiedenis en is onlosmakelijk verbonden met de gloriedagen van AC Milan. De oud-international speelde zijn volledige carrière voor Milan en kwam tussen 1977 en 1997 tot liefst 719 officiële wedstrijden.

In die periode groeide hij uit tot het gezicht van een gouden generatie. Met Milan won Baresi, die samenspeelde met Marco van Basten, Ruud Gullit en Frank Rijkaard, onder meer zes landstitels, drie Europa Cups I/Champions Leagues, twee WK voor Clubs en vier Italiaanse Super Cups. Zijn rugnummer 6 werd na zijn afscheid vereeuwigd en wordt bij Milan niet meer uitgegeven.

Ook voor Italië was Baresi jarenlang een vaste waarde. De verdediger speelde 81 interlands en maakte deel uit van de selectie die in 1982 wereldkampioen werd. Na zijn actieve loopbaan bleef hij nauw verbonden aan Milan. Sinds 2020 vervulde hij de functie van ere-vicevoorzitter van de club.

AC Milan reageerde vrijdag op het overlijden van zijn clubicoon. 'De geschiedenis van AC Milan huilt om het overlijden van Franco Baresi. Zijn voorbeeld en integriteit zullen voor altijd in het DNA van de club gegrift staan, net zoals zijn iconische rugnummer 6. De condoleances die AC Milan uitspreekt aan de familie van Franco Baresi worden gedeeld door iedere Rossonero, die dit verlies voelt alsof het zijn eigen verlies is.'

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_221469974
Wat een icoon.

Capitano, in goede en slechte tijden.

[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 08:52:56 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221470053
Met zijn broer op de foto.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 09:03:49 #4
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221470090
Iemand die z'n hele carriere maar voor één club speelt, ik blijf dat mooi vinden.

R.I.P., je was een grote meneer.
Voorheen Bargehassus.
pi_221470144
Ik was al klein jongetje enorme fan van AC Milan vanwege de grote 3 Nederlandse meneren daar, maar Baresi was ook n icoon _O_

*RIP*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 31 juli 2026 @ 09:24:53 #6
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221470174
Een hele grote meneer, RIP.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')