abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2026 @ 10:31:53 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221463318
Noorse tiener reisde naar Engeland om iemand op verzoek van Iran te doden

quote:
Een Noorse tiener is woensdag schuldig bevonden aan samenzwering tot moord. Hij reisde naar Engeland om daar iemand te vermoorden in opdracht van een internationale criminele organisatie die banden heeft met Iran. Hij zou daar een flinke som voor krijgen.

De negentienjarige Johannes Kongsnes Natland uit het Noorse Stavanger stemde er vorig jaar maart mee in om een onbekende dood te schieten voor een beloning van 25.000 euro. Twee dagen na zijn aankomst in het Verenigd Koninkrijk, werd hij gearresteerd door de politie.

Een Britse jury heeft meer dan zeventien uur overlegd en kwam tot de conclusie dat hij schuldig is aan samenzwering tot moord. Natland blijft voorlopig vastzitten en hoort zijn straf in oktober, schrijft The Guardian.

De tiener werd gerekruteerd door het Foxtrot-netwerk, een Zweedse georganiseerde misdaadgroep die banden heeft met het regime in Iran. Natland vertelde de jury van de rechtbank dat hij instemde met het plan in ruil voor geld om drugs te kunnen kopen. Hij zou hebben gedacht dat het om een grap of oplichting ging.

Toen hij ontdekte dat het echt was, zou hij van plan zijn geweest om zichzelf in de voet te schieten om zo onder het moordplan van Foxtrot uit te komen. De Britse politie heeft daarentegen genoeg bewijsmateriaal waaruit blijkt dat de Noor "zich er volledig van bewust was dat hem werd gevraagd iemand in het Verenigd Koninkrijk te vermoorden".
'Gaaf om iemand te vermoorden'

Zo had Natland een bericht naar zijn vriendin gestuurd waarin hij zei dat hij "op een waanzinnige missie" ging. "Het zou wel gaaf zijn om iemand te vermoorden. Als ik niet gepakt word, moeten we het vieren." Tegen een vriend zou hij ook hebben opgeschept dat hij "veel geld zou krijgen en dat er iemand zou sterven".

Toen politieagenten op de deur van zijn hotelkamer bonkten, kwam de tiener lachend en in zijn boxershort de kamer uit. Met lege handen deed hij alsof hij een van de agenten neerschoot. In zijn kamer vonden agenten een semiautomatisch pistool, een revolver en negentien patronen.

Wie Natlands beoogde slachtoffer was, is nooit bekendgemaakt.
Sleutelfiguren Foxtrot verstoppen zich in buitenland

Ondanks diverse arrestaties van hooggeplaatste leden in de afgelopen jaren is Foxtrot nog steeds een dominante bende in Zweden. Foxtrot wordt verantwoordelijk geacht voor het grootste deel van het bendegeweld in het land, waaronder massaschietpartijen en moorden in heel Zweden.

Veel sleutelfiguren van de bende zijn vermoedelijk voortvluchtig in het buitenland, onder wie leider Rawa Majid. Hij zit mogelijk in Iran.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-iran-te-doden.html

Ik zie liever dat dit soort gassies nooit meer vrij komen. Als je zo ziek in je hoofd bent hoor je niet tussen de normale mensen
  donderdag 30 juli 2026 @ 10:45:19 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221463368
Je leven vergooien voor 25k :')
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_221463382
Kogel voor de jongeman. Right in the flikker.
U MAD?
pi_221463400
FlInKe SoM.

Wat zijn dit voor journalisten? 25k? voor zoiets?
pi_221463414
En wie wou hij omleggen? Ik rouw er niet zo om wanneer crimineel tuig ander crimineel tuig opruimt en vervolgens in 'zelfisolatie' gaat.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:02:09 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221463422
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:00 schreef Since2003 het volgende:
En wie wou hij omleggen? Ik rouw er niet zo om wanneer crimineel tuig ander crimineel tuig opruimt en vervolgens in 'zelfisolatie' gaat.
Het zal iemand zijn waar het Iraanse regime vanaf wil
pi_221463427
Tsjah.. en nu? Zo'n knaap krijgt 5 jaar cel? 10 jaar cel? En dan? Schiet hij over 5 of 10 jaar voor 50k alsnog iemand door zijn kop toch? Dit soort mensen mag je nooit meer vrijlaten.

Aan de andere kant: Volkert van de Graaf zat ook gezellig op een festival terwijl hij iemand koelbloedig heeft vermoord. Ik kijk nergens meer van op.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:04:40 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221463429
"Life is no videogame".

Dergelijke mensen hebben de consequenties van hun gedrag niet door.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:06:41 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221463434
Hij zal wel geldproblemen hebben gehad. Dat soort mensen hebben we in Nederland ook en die gaan zelfs voor minder over tot de verschrikkelijkste dingen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221463449
quote:
Veel sleutelfiguren van de bende zijn vermoedelijk voortvluchtig in het buitenland, onder wie leider Rawa Majid. Hij zit mogelijk in Iran.
Ik lees op Wikipedia dat hij in Turkije zit:

quote:
After Majid served a long prison sentence, his cousin was murdered. Because of the escalating threat Majid then experienced, he was allowed by Swedish authorities to leave Sweden in the summer of 2018, despite being under surveillance and on probation, and has since resided in Turkey. He managed to purchase Turkish citizenship in exchange for investments in 2020 through the Turkish golden visa program, despite being wanted by Interpol. An extradition of Majid from Turkey has been requested by Sweden, but Turkey is strict on refusing to extradite citizens unless they commit crimes in Turkey or have dual citizenships.

Swedish police shared intelligence about an operation to capture Majid with Turkish police, at the highest level, but the intelligence was leaked to members of the Foxtrot criminal network in 2022, according to Swedish police, and thus the operation was made impossible. In September 2023, the Deputy Prime Minister of Sweden threatened to suspend Sweden's financial aid to Turkey if Majid is not extradited, but later retracted the statement. In September 2023, Majid was believed to make an attempt to leave Turkey with a forged Italian passport. A legal process against Majid begun in Turkey, where the Turkish authorities started to investigate whether he had used fraudulent documents.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:26:38 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221463499
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
Hij zal wel geldproblemen hebben gehad. Dat soort mensen hebben we in Nederland ook en die gaan zelfs voor minder over tot de verschrikkelijkste dingen.
In de bijlmer doen ze het voor 5k
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:28:40 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221463509
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:26 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
In de bijlmer doen ze het voor 5k
Ja precies. Ik geloof dat degene die Peter R. de Vries heeft vermoord ook zoiets kreeg toch? Bizar.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221463518
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja precies. Ik geloof dat degene die Peter R. de Vries heeft vermoord ook zoiets kreeg toch? Bizar.
Klopt. Maar in deze gaat het ook om een journalist die het opschrijft. Ik vraag mij gewoon af hoe het in je brein werkt als je denkt dat voor bovenstaande 25k veel geld is.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:32:45 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221463528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar in deze gaat het ook om een journalist die het opschrijft. Ik vraag mij gewoon af hoe het in je brein werkt als je denkt dat voor bovenstaande 25k veel geld is.
Wat denk je wat een marktconforme prijs was geweest dan?
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:32:55 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221463529
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik kan niet in het hoofd van iemand met ernstige schulden of armoede kijken, ik denk echt dat dat de grote motivator is.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:33:04 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221463531
Vroeger kwamen die altijd uit Joegoslavie, maar kennelijk hebben ze er concurrentie bij gekregen.
pi_221463563
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat is lastig. Maar 25k kan je relatief gemakkelijk krijgen met zaken die veel minder moeite kosten, minder trauma teweeg brengt.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:56:12 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221463620
Die relatie met Iran is vergezocht. Het is een moordopdracht van een georganiseerde misdaadgroep die banden zou hebben met Iran. Maar waar blijkt uit dat deze moord in opdracht van Iran was dan?
The End Times are wild
pi_221463626
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja was ook voor een habbekrats. En ik geloof dat de dader jaren geleden heeft meegedaan aan So You Think
You Can Dance.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221463732
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
Die op Peter R kreeg ook maar 5k toch? Leven is niks meer waard.
pi_221464066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik weet niet wat marktconform is voor een moord, maar als je je leven lang op de vlucht moet zou ik denken dat je iets wilt hebben om iig de rest van je leven niet te hoeven werken.

25K heeft een fulltime werkende met een minimumloon binnen een jaar binnen geharkt.
pi_221464955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:56 schreef LXIV het volgende:
Die relatie met Iran is vergezocht. Het is een moordopdracht van een georganiseerde misdaadgroep die banden zou hebben met Iran. Maar waar blijkt uit dat deze moord in opdracht van Iran was dan?
Ik denk dat Iran hier wordt geframed om meer begrip te creëren voor de oorlog tegen het land en het doden van burgers aldaar. De leider van de criminele organisatie zou zich zogenaamd "mogelijk" in Iran bevinden, terwijl ik lees dat hij in Turkije verblijft en niet wordt uitgeleverd.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:43:03 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221464970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:41 schreef Draxx het volgende:

[..]
Ik denk dat Iran hier wordt geframed om meer begrip te creëren voor de oorlog tegen het land en het doden van burgers aldaar. De leider van de criminele organisatie zou zich zogenaamd "mogelijk" in Iran bevinden, terwijl ik lees dat hij in Turkije verblijft en niet wordt uitgeleverd.
Zoiets ja
The End Times are wild
pi_221464979
Vooral de bedragen zijn altijd bijzonder, dat je voor een paar miljoen bereid bent om gekke dingen te doen en risico te lopen is nog wel te verklaren maar 25k is, zeker in Noorwegen, nou niet bepaald een vetpot.
pi_221465013
quote:
De tiener werd gerekruteerd door het Foxtrot-netwerk, een Zweedse georganiseerde misdaadgroep
je wordt bedankt, zweden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')