quote:Je kunt een petitie tekenen op http://www.msf.org/arjan/petition/holland.htm
Arjan Erkel, algemeen coördinator van Artsen zonder Grenzen, werd op 12 augustus 2002 ontvoerd in Machatsjkala, Dagestan.Zes maanden later is Arjan nog steeds vermist. Tot nu toe hebben alle inspanningen van de Russische en Dagestaanse autoriteiten om de ontvoering op te lossen nog geen resultaat opgeleverd.
quote:
de loon van goedheid is een shop onder je gat
quote:inderdaad ja. Ik ben bang dat Arjan niet meer terugkomt.
Op donderdag 27 februari 2003 11:35 schreef Ronhui het volgende:
Je houd niet iemand 6 maanden gevangen en vraagt dan om niets
quote:bron
Al 105.000 handtekeningen voor Erkel
De wereldwijde petitie-actie voor de vermiste Nederlandse hulpverlener Arjan Erkel heeft in ruim twee weken tijd al 105.000 handtekeningen opgeleverd. Een woordvoerder van Artsen zonder Grenzen (AzG) spreekt van een ,,heel mooi'' tussenresultaat.
Gewapende mannen ontvoerden Erkel, algemeen coördinator voor AzG in de Russische deelrepubliek Dagestan, op 12 augustus vorig jaar in de hoofdstad Machatsjkala. AzG en Erkels familie hebben nog altijd geen informatie over Erkels verblijfplaats, het motief voor zijn ontvoering of wie daarvoor verantwoordelijk is. Het is ook nog onduidelijk of Erkel nog in leven is.Bijna de helft van de handtekeningen komt uit Nederland, maar ook uit België en Duitsland komen veel steunbetuigingen. De petitie-actie begon op 12 februari en duurt nog tot half maart. Daarna wil Artsen zonder Grenzen de handtekeningen aanbieden aan president Poetin van Rusland. De hulporganisatie wil daarmee de druk op Poetin verhogen om het onderzoek van de autoriteiten in de zaak-Erkel te intensiveren en het de hoogste prioriteit te geven.
quote:Het is ook niet voor Arjan, maar voor de mensen zelf die een handtekenin zetten. Om hun geweten op te schonen; "Zo, ik heb mijn best gedaan"
Op donderdag 27 februari 2003 11:39 schreef Poepoog het volgende:
Nou denk dat die "ontvoerders" gigantisch onder de indruk zullen zijn van de online handtekeningen.
Waarom denk je dat ik nooit meedoen met handtekeningenacties. Hypocriete laffaards.
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 27-02-2003 12:02]
quote:Jij gaat er zelf naartoe neem ik aan?
Op donderdag 27 februari 2003 11:56 schreef kwib het volgende:[..]
Het is ook niet voor Arjan, maar voor de mensen zelf die een handtekenin zetten. Om hun geweten op te schonen; "Zo, ik heb mijn best gedaan"
Waarom denk je dat ik nooit meedoen met handtekeningenacties. Hypocriete laffaards.
quote:doe meteen de groeten aan de ontvoerders, voordat ze je keel doorsnijden
Op donderdag 27 februari 2003 12:59 schreef -Mk- het volgende:[..]
Jij gaat er zelf naartoe neem ik aan?
DEN HAAG - De Russische autoriteiten in de deelrepubliek Dagestan hebben geen concreet bewijs dat Arjan Erkel nog in leven is. Noch is er sprake van een concreet teken van leven. Dat stelde woensdag het Nederlands ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
Woensdag ontstond er hoop op een teken van leven van Erkel die op 12 augustus vorig jaar in Dagestan ontvoerd werd en sindsdien vermist is. Twee Russische persbureau's citeerden de minister van Binnenlandse Zaken van Dagestan met de uitspraak dat uit onderzoek was gebleken dat Erkel nog in leven is.
Navraag bij minister Adilgerej Magomedtagirov leerde de Nederlandse ambassade in Moskou echter dat er geen bewijs is. Magomedtagirov zegt dat hij verkeerd is geciteerd. Volgens zijn uitleg is er geen bewijs van de dood van Erkel, en gaan de autoriteiten er daarom vanuit dat hij nog leeft.
Arjan Erkel werkte voor Artsen zonder Grenzen als algemeen coördinator in Dagestan, toen hij vorig jaar op 12 augustus in de hoofdstad Machatsjkala door drie gewapende mannen werd ontvoerd. Sindsdien is niets vernomen van de ontvoerders. Op 12 februari, een halfjaar na de verdwijning van zijn zoon, deed zijn vader in Moskou een oproep op de ontvoerders om Arjan vrij te laten.
quote:Beetje kort door de bocht...
Op donderdag 13 maart 2003 01:30 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nee, die leeft niet meer...
Na Colombia hebben de voormalige Sovjet-republieken wel een reputatie opgebouwd van langdurige ontvoeringen.
Teken die petitie !
quote:Ik wil die petitie best tekenen, maar ik heb gewoon een zwaar voorgevoel dat ie niet meer leeft na een dik half jaar...
Op donderdag 13 maart 2003 02:01 schreef sooty het volgende:[..]
Beetje kort door de bocht...
Na Colombia hebben de voormalige Sovjet-republieken wel een reputatie opgebouwd van langdurige ontvoeringen.
Teken die petitie !
quote:Ach je weet maar nooit
Op donderdag 13 maart 2003 02:09 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ik wil die petitie best tekenen, maar ik heb gewoon een zwaar voorgevoel dat ie niet meer leeft na een dik half jaar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |