quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
Net zoals in de contreien van Timmermans, lijkt hij geradicaliseerd mbt dit conflict. Dat komt omdat men het idee heeft dat dit conflict dé morele toetssteen is van deze tijd. Dat is het wellicht ook wel, maar net de andere kant op dan hoe zij denken.
Binnen progressief linkse kringen is er nu een soort glijdende schaal opstaan over wie het meest radicale anti-Israël en pro-Palestijnen standpunt in kan nemen. Dat ontaard in dit soort bizarre vergelijkingen.
De bewering die Timmermans hier maakt, raakt kant noch wal. Want als Israël echt zou denken dat men kan overleven als de Palestijnen weg zijn, hoe strookt dat men het feit dat er letterlijk 2 miljoen Arabieren in Israël wonen, wat 95% van de keren prima gaat.
Hele rare vergelijking. Volgens mij is er niemand die stelt dat Nederland een Nazi-Duitsland is, wat dus wel wordt gezegd over Israël door Timmermans.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:55 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Prachtig dat je dit argument maakt, wetende wat je vindt van Arabieren in Nederland, terwijl dat ook gewoon minstens 95% van de tijd prima gaat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je praat jezelf tegen, en je ziet het zelf nietquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hele rare vergelijking. Volgens mij is er niemand die stelt dat Nederland een Nazi-Duitsland is, wat dus wel wordt gezegd over Israël door Timmermans.
En gaat het trouwens 95% van de keren in Nederland goed met Arabieren in Nederland? Er zijn immers nogal wat problemen met nagenoeg elke groep uit een Arabisch en Islamitisch land.
Denk aan van problemen met de integratie tot een énorme oververtegenwoordiging in de criminaliteit, bijstand en problemen op de arbeidsmarkt.
quote:Frans Timmermans
Allebei irrelevant. En Jetten zou er goed aan doen om hen allebei te negeren.quote:Centraal Joods Overleg
Behalve in Israel. Daar wonen 95% van de Arabieren gelukkig en in vrede samen met de Joden. En is er volgens jou dus geen genocide.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hele rare vergelijking. Volgens mij is er niemand die stelt dat Nederland een Nazi-Duitsland is, wat dus wel wordt gezegd over Israël door Timmermans.
En gaat het trouwens 95% van de keren in Nederland goed met Arabieren in Nederland? Er zijn immers nogal wat problemen met nagenoeg elke groep uit een Arabisch en Islamitisch land.
Denk aan van problemen met de integratie tot een énorme oververtegenwoordiging in de criminaliteit, bijstand en problemen op de arbeidsmarkt.
Ik zou zeggen, onderbouw dit eens wat meer. Wat is er volgens jou precies tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je praat jezelf tegen, en je ziet het zelf niet
Haal je kop eens uit de reet van Netanyahu
Geef dan eens antwoord op mijn vraag....quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ach met jullie Israël lovertjes valt ook niet te praten,
Dat is toch een compleet andere situatie? De vergelijking gaat simpelweg niet op.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Behalve in Israel. Daar wonen 95% van de Arabieren gelukkig en in vrede samen met de Joden.
Kati Piri...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik ben ronduit geschokt dat de mentor van Kati Piri hierover een beschuldiging krijgt
Bij "overduidelijke genocide" waren ze nu wel klaar geweest met dat postzegeltje ter grootte van Texel, denk je zelf ook niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:04 schreef probeer het volgende:
En over Fransje .. het is iig minstens een pluspuntje dat hij specifiek radicaal-rechtse Israëlische Joden noemt, en niet Joden in algemene zin. Echter vind ik het op zich niet te veel gevraagd om, als het de Israëliërs zijn die een overduidelijke genocide begaan, bij hen als enige bevolkingsgroep op aarde niet te vervallen in Holocaust verwijzingen of vergelijkingen. Wat Israël doet kan denk ik prima duidelijk genoeg genoemd worden voor de genocide die het is, zonder te (ver)wijzen naar de Holocaust.
Idd, als ze echt van de palestijnen af wilden dan was gaza allang plat gewalst...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bij "overduidelijke genocide" waren ze nu wel klaar geweest met dat postzegeltje ter grootte van Texel, denk je zelf ook niet?
Net als de racismekaartquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:16 schreef Draxx het volgende:
Ik ben het hierin eens met Timmermans.
Daarnaast heeft de beschuldiging van "antisemitisme" tegenwoordig veel van haar betekenis verloren, omdat die term te vaak te pas en te onpas wordt gebruikt, zoals nu.
Dit is een vertekening van de visie van de nazis.quote:"De redenering van rechts en extreemrechts in Israël is: wij Joden kunnen alleen maar overleven als de Palestijnen weg zijn. Dat is exact dezelfde redenering als die van de nazi’s destijds: wij – het Duitse volk, het Arische ras – kunnen alleen maar overleven als de Joden weg zijn.
Zal wel te logisch gedacht zijn voor zulke grote zieners. Die zijn wat meer van het hoog-over.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, als ze echt van de palestijnen af wilden dan was gaza allang plat gewalst...
Arabieren in Nederland zijn lastig en moeten wegquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, onderbouw dit eens wat meer. Wat is er volgens jou precies tegenstrijdig?
Het gaat over Gaza wat ze blijkbaar willen schoonvegen van arabierenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Geef dan eens antwoord op mijn vraag....
Hoe kun je spreken over uitroeien van een heel volk door Israël terwijl er 100 duizenden van datzelfde volk gewoon in Israël woont zonder angst om uitgeroeid te worden...
Raarrr
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:18 schreef Alpha0 het volgende:
Dus die flapdrol is 'Minister van Staat'. Wat mag dat nou weer betekenen?
Oftewel een eretitel waar een adviserende rol bij hoortquote:Minister van staat is een eretitel die, in uitzonderlijke gevallen, wordt toegekend aan politici of staatslieden die geen publieke functie meer vervullen. Ministers van staat kunnen door de Koning worden geraadpleegd, bijvoorbeeld bij gecompliceerde staatsrechtelijke kwesties. De ministerraad draagt een minister van staat voor. De Koning benoemt hem of haar.
https://www.rijksoverheid(...)/ministers-van-staat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |