Daar hebben ze blijkbaar over nagedacht, want je apparaat wordt steeds langer geblokkeerd vanaf 5 verkeerde inlogpogingen, zoals ook op die site is te lezen:quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Lekker dan als je kleine kind je telefoon vind en er mee begint te spelen, al je fotos weg
Dit dus ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik krijg weleens zo'n melding van vingerafdruk niet gelukt, als hij in mijn broekzak zit.
Dus als je dat vaak genoeg per ongeluk doet ben je alles kwijt?
Of dit is uit te zetten, daar heb ik ook al naar gezocht, maar ik heb daar (nog) niets over kunnen vinden, dus ik vrees dat dat niet mogelijk is helaas...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit dus ja.
Mag hopen dat dit een grap is of je het anders uit kunt zetten.
Mja, als je 13x nodig hebt om je telefoon te ontgrendelen en het nog steeds niet gelukt is, gaan 14+ pogingen ook niet helpen vrees ikquote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:42 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Daar hebben ze blijkbaar over nagedacht, want je apparaat wordt steeds langer geblokkeerd vanaf 5 inlogpogingen, zoals ook op die site is te lezen:
Onder het nieuwe systeem wordt een apparaat gedurende 1 minuut geblokkeerd na 5 mislukte pogingen. De blokkeringstijd neemt vervolgens bij elke volgende mislukte poging toe: 5 minuten bij 6 pogingen, 15 minuten bij 7, 30 minuten bij 8, 90 minuten bij 9, 4 uur bij 10, 12 uur bij 11 en 24 uur bij 12. Een dertiende mislukte poging op rij leidt tot een permanente blokkering, en het apparaat kan alleen worden hersteld door middel van een volledige fabrieksreset, waarbij alle lokale gegevens worden gewist.
Dit dusquote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja, als je 13x nodig hebt om je telefoon te ontgrendelen en het nog steeds niet gelukt is, gaan 14+ pogingen ook niet helpen vrees ik
Je kunt overigens ook je telefoon beschermen tegen onbedoeld aanraken, zodat zoiets niet meer kan gebeuren via Settings (tandwieltje) -> Display -> 'Bescherming tegen onbedoeld aanraken' aanvinkenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik krijg weleens zo'n melding van vingerafdruk niet gelukt, als hij in mijn broekzak zit.
Of een hoesje eromheendoen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:05 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Je kunt overigens ook je telefoon beschermen tegen onbedoeld aanraken, zodat zoiets niet meer kan gebeuren via Settings (tandwieltje) -> Display -> 'Bescherming tegen onbedoeld aanraken' aanvinken
Nee, al je foto's weg als je de keuze hebt gemaakt om geen enkele vorm van backup te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Lekker dan als je kleine kind je telefoon vind en er mee begint te spelen, al je fotos weg
Als je hem een ruime 40 uur achter elkaar in je broekzak hebt en in die 40 uur 13 keer per ongeluk zo'n verkeerde vingerafdruk op de verkeerde plek houdt en tussendoor geen enkele keer legitiem je telefoon ontgrendelt wel, ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:42 schreef Hyaenidae het volgende:
13 achtereenvolgende foutieve pogingen, belangrijke nuance.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:38 schreef Forumtijger het volgende:
Nu is het nog wel zo dat als je een verkeerde pincode invoert, je dit gelijk erna nog eens tussen de 3 en max.10x nog eens kunt proberen, en dan ook nog evt.een pukcode in kunt voeren, maar dat is straks met invoering van One Ui 9.0 dus verleden tijd na de 5e verkeerde inlogpoging, want vanaf dan moet je dus steeds langer wachten, en kun je zodra het weer kan, maar 1 poging wagen, dus die móet dan gelijk goed zijn, anders moet je daarna dus steeds langer wachten tot het invoeren van de volgende poging. Ook bij de eerstvolgende ontgrendelpoging kun je het dan dus uiteraard niet meer nog een keer of 3-10 proberen, maar móet het gelijk goed zijn. En bij je eerstvolgende verkeerde ontgrendelpoging moet je nóg weer langer wachten op je volgende poging, en het systeem telt gewoon door tot het 13 foutieve aantal pogingen is bereikt, en dan volgt de onverbiddelijke reset.
Ik heb 2 verschillende pincodes. 1 na herstart en 1 voor inloggen als mijn vinger het weer eens niet doet en de camera vind dat mijn gezicht niet goed is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:05 schreef Forumtijger het volgende:
Overigens, als je slim denkt te zijn, en je deze maatregel probeert te omzeilen door je mobiel te ontgrendelen via gezichtsherkenning of vingerafdruk: Dat werkt helaas ook niet, want het systeem vraagt eenmaal per 72 uur of na een herstart dan alsnog om je pincode.
Dan heb je waarschijnlijk je SIM-kaart vergrendeld, waardoor je elke keer bij het opstarten 2 (verschillende) pincodes in moet voeren. De SIM-kaart vergrendeling kun je echter gewoon uitzetten. Zo krijg je ook geen verwarring over welke pincode je nu moet invoeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb 2 verschillende pincodes. 1 na herstart en 1 voor inloggen als mijn vinger het weer eens niet doet en de camera vind dat mijn gezicht niet goed is.
Na herstart vul ik echt altijd eerst de verkeerde in.
Ik mag toch aannemen dat die counter gewoon gereset wordt bij elke juiste inlogpoging?? Anders is het wachten op ellende. Iedereen vult wel e
ens de verkeerde code in per ongeluk.
Er wordt expliciet gesproken over achtereenvolgende inlogpogingen, dus je kunt er wel min of meer van uit gaan dat de boel weer op nul staat na een juiste inlogpoging inderdaad. Bij enigszins normaal gebruik is er dus echt geen reden tot paniekquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb 2 verschillende pincodes. 1 na herstart en 1 voor inloggen als mijn vinger het weer eens niet doet en de camera vind dat mijn gezicht niet goed is.
Na herstart vul ik echt altijd eerst de verkeerde in.
Ik mag toch aannemen dat die counter gewoon gereset wordt bij elke juiste inlogpoging?? Anders is het wachten op ellende. Iedereen vult wel eens de verkeerde code in per ongeluk.
Dan loop je wel een stuk achter qua updates. Blijkbaar nooit je mobiel geupdated?quote:
Gaat automatischquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:27 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Dan loop je wel een stuk achter qua updates. Blijkbaar nooit je mobiel geupdated?
Goddank, ik schrok al.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er wordt expliciet gesproken over achtereenvolgende inlogpogingen, dus je kunt er wel min of meer van uit gaan dat de boel weer op nul staat na een juiste inlogpoging inderdaad. Bij enigszins normaal gebruik is er dus echt geen reden tot paniek
Niet meer zodra One UI 9.0 actief is volgens mij, bij elke foute invoer wordt dit gewoon opgeteld bij het aantal foutieve invoeren, en dit aantal wordt echt niet gereset na een juiste inlogpoging. Foutieve inlogpoging nr. 13 is toch echt een totale reset naar de fabrieksinstellingen. Ik zou het er iig niet op gokken...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er wordt expliciet gesproken over achtereenvolgende inlogpogingen, dus je kunt er wel min of meer van uit gaan dat de boel weer op nul staat na een juiste inlogpoging inderdaad. Bij enigszins normaal gebruik is er dus echt geen reden tot paniek
Daar lijkt het echt helemaal niet op. Samsung spreekt specifiek over 'consecutive failures'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:32 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Niet meer zodra ONe UI 9.0 actief is volgens mij, bij elke foute invoer wordt dit gewoon opgeteld bij het aantal foutive invoeren, en dit aantal wordt echt niet gereset na een juiste inlogpoging. Foutieve inlogpoging nr. 13 is toch echt een totale reset naar de fabrieksinstellingen. Ik zou het iig niet op gokken...
En ik dacht dat ik een oude telefoon hadquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doe lekker modern dan.
ONE UI 1.0 en Android-versie 9, zie ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |