Ik wil niks hoeven uitschakelen. Mensen moeten ten alle tijden kunnen beschikken over hun eigen snelheid.quote:In noodsituaties zou het systeem tijdelijk kunnen worden uitgeschakeld om kortstondig extra snelheid mogelijk te maken.
Je mag niet te hard rijden. Ook niet bij het inhalen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
Klinkt echt heel kut:
[..]
Ik wil niks hoeven uitschakelen. Mensen moeten ten alle tijden kunnen beschikken over hun eigen snelheid.
Stel je een situatie voor met een 80-weg met tegenliggers voor waar een auto irritant 70 rijdt, ik wil inhalen. Dan wil ik toch zo snel mogelijk van die andere weghelft af? Dan is het veel veiliger om tijdelijk even 90 of misschien wel 100 te rijden tot de inhaalmanoeuvre helemaal voltooid is en ik weg ben van die andere weghelft. Ben ik begrensd op 80 maak je die manoeuvre een stuk trager en dus potentieel gevaarlijker omdat ik langer op de andere weghelft ben.
Wie regelmatig onze oosterburen bezoekt weet bovendien dat snelheid relatief is en helemaal niet per se voor onveiligere situaties zorgt.
Hier trouwens het Nederlandse artikel:
https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
Met dat argument moet je iedereen gewoon direct na geboorte opsluiten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je mag niet te hard rijden. Ook niet bij het inhalen.
70 rijden kan frustrerend voelen, maar je moet maar gewoon een keer geduld hebben.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Met dat argument moet je iedereen gewoon direct na geboorte opsluiten.
Met die bureaucratische tyfuszooi in Brussel gaan ze dit uitschakelen 100% ergens verplicht in een menu wegstoppen.quote:In noodsituaties zou het systeem tijdelijk kunnen worden uitgeschakeld om kortstondig extra snelheid mogelijk te maken.
Dat is de letter van de wet, in de praktijk is het soms verstandiger.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je mag niet te hard rijden. Ook niet bij het inhalen.
70 rijden kan frustrerend voelen, maar je moet maar gewoon een keer geduld hebben.
quote:Desondanks geeft het CBR aan dat je tijdens het rijexamen tijdelijk de maximumsnelheid mag overschrijden om een vrachtwagen in te halen als je de afslag moet halen. De examinator kan aangeven dat je wat sneller kunt rijden. Dit betekent echter niet dat het per wet toegestaan is om de maximumsnelheid te overschrijden.
quote:“Formeel kun je nog steeds een boete krijgen voor het overschrijden van de maximumsnelheid, maar in de praktijk zal dit in dit soort situaties zelden gebeuren omdat handhavers begrijpen dat het om een veilige positie gaat.”
Kijk je uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt?quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de letter van de wet, in de praktijk is het soms verstandiger.
[..]
[..]
Met de komst van al die elektrische auto's is het hele idee van racen toch een beetje achterhaald. Een 2017 Tesla of moderne Kia elektrisch is sneller dan een dikke Audi of Mercedes op benzine. Je koopt zo'n hok voor de uiterlijke schijn.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Dikke AMG kopen met 1200pk die begrenst is op 100km/u. En dan voorbij gereden worden door een ouwe Dacia
Onzinregel, gaat er nooit komen.
Want dan koopt niemand nog een nieuwe auto. Alleen de slome boomertjes die nu ook al braaf 100 tuffen op de snelweg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |