abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221406032
Lees en huiver:
EU wants to introduce system that automatically slows speeding cars https://share.google/DdRjpp8JOYCt6vFzH

Goed idee? En waarom?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_221406147
Klinkt echt heel kut:

quote:
In noodsituaties zou het systeem tijdelijk kunnen worden uitgeschakeld om kortstondig extra snelheid mogelijk te maken.
Ik wil niks hoeven uitschakelen. Mensen moeten ten alle tijden kunnen beschikken over hun eigen snelheid.

Stel je een situatie voor met een 80-weg met tegenliggers voor waar een auto irritant 70 rijdt, ik wil inhalen. Dan wil ik toch zo snel mogelijk van die andere weghelft af? Dan is het veel veiliger om tijdelijk even 90 of misschien wel 100 te rijden tot de inhaalmanoeuvre helemaal voltooid is en ik weg ben van die andere weghelft. Ben ik begrensd op 80 maak je die manoeuvre een stuk trager en dus potentieel gevaarlijker omdat ik langer op de andere weghelft ben.

Wie regelmatig onze oosterburen bezoekt weet bovendien dat snelheid relatief is en helemaal niet per se voor onveiligere situaties zorgt.

Hier trouwens het Nederlandse artikel:

https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
blablablabla
  woensdag 22 juli 2026 @ 15:57:34 #3
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221406186
Perfect idee. Voor de totalitaire staat die de EU schijnt te ambieren.
Voor ieder ander mens? Volkomen kut natuurlijk.
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:20:09 #4
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221406424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
Klinkt echt heel kut:
[..]
Ik wil niks hoeven uitschakelen. Mensen moeten ten alle tijden kunnen beschikken over hun eigen snelheid.

Stel je een situatie voor met een 80-weg met tegenliggers voor waar een auto irritant 70 rijdt, ik wil inhalen. Dan wil ik toch zo snel mogelijk van die andere weghelft af? Dan is het veel veiliger om tijdelijk even 90 of misschien wel 100 te rijden tot de inhaalmanoeuvre helemaal voltooid is en ik weg ben van die andere weghelft. Ben ik begrensd op 80 maak je die manoeuvre een stuk trager en dus potentieel gevaarlijker omdat ik langer op de andere weghelft ben.

Wie regelmatig onze oosterburen bezoekt weet bovendien dat snelheid relatief is en helemaal niet per se voor onveiligere situaties zorgt.

Hier trouwens het Nederlandse artikel:

https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
Je mag niet te hard rijden. Ook niet bij het inhalen.

70 rijden kan frustrerend voelen, maar je moet maar gewoon een keer geduld hebben.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:22:03 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221406442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:20 schreef MisterFox het volgende:

[..]

70 rijden kan frustrerend voelen, maar je moet maar gewoon een keer geduld hebben.
Met dat argument moet je iedereen gewoon direct na geboorte opsluiten.
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:25:20 #6
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221406463
quote:
13s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:22 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Met dat argument moet je iedereen gewoon direct na geboorte opsluiten.
:')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_221406486
Sowieso geen auto's meer kopen vanaf bouwjaar 2024 en nieuwer. Vanaf dat jaar zitten er al heel veel piepjes en kutzooi op waar je horendol van wordt.

Dus max 2023, daar zit ook wel wat op doorgaans, maar nog veel minder hinderlijk en irritant.

Verder is dit natuurlijk een ontzettend kutidee van de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 22-07-2026 16:34:58 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221406506
quote:
In noodsituaties zou het systeem tijdelijk kunnen worden uitgeschakeld om kortstondig extra snelheid mogelijk te maken.
Met die bureaucratische tyfuszooi in Brussel gaan ze dit uitschakelen 100% ergens verplicht in een menu wegstoppen.

En daarmee heb je er meteen niks meer aan. Een noodsituatie vraagt om directe actie. Maargoed, eerst je menu in, waarop je auto al begint te piepen omdat je niet meer op de weg let, succes met in die noodsituatie de juiste optie te vinden.

Echt, wat een hoerig kutidee dit weer. _O-

En ik lach ermee, maar weet tegelijkertijd zeker dat de EU dit compleet waanzinnige idee er gewoon door gaat drukken. Dus eigenlijk is het om te janken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221406602
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:20 schreef MisterFox het volgende:

[..]

Dat is de letter van de wet, in de praktijk is het soms verstandiger.

quote:
Desondanks geeft het CBR aan dat je tijdens het rijexamen tijdelijk de maximumsnelheid mag overschrijden om een vrachtwagen in te halen als je de afslag moet halen. De examinator kan aangeven dat je wat sneller kunt rijden. Dit betekent echter niet dat het per wet toegestaan is om de maximumsnelheid te overschrijden.
quote:
“Formeel kun je nog steeds een boete krijgen voor het overschrijden van de maximumsnelheid, maar in de praktijk zal dit in dit soort situaties zelden gebeuren omdat handhavers begrijpen dat het om een veilige positie gaat.”

blablablabla
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:55:51 #10
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221406633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is de letter van de wet, in de praktijk is het soms verstandiger.
[..]
[..]

Kijk je uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt?
pi_221406664
Je kunt baby’s ook direct inslapen en cremeren, dan kan hun hele leven niks gevaarlijks overkomen.
Vakman pur sang
pi_221406897
Dikke AMG kopen met 1200pk die begrenst is op 100km/u. En dan voorbij gereden worden door een ouwe Dacia :')
Onzinregel, gaat er nooit komen.

Want dan koopt niemand nog een nieuwe auto. Alleen de slome boomertjes die nu ook al braaf 100 tuffen op de snelweg.
pindazakje
pi_221406944
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Dikke AMG kopen met 1200pk die begrenst is op 100km/u. En dan voorbij gereden worden door een ouwe Dacia :')
Onzinregel, gaat er nooit komen.

Want dan koopt niemand nog een nieuwe auto. Alleen de slome boomertjes die nu ook al braaf 100 tuffen op de snelweg.
Met de komst van al die elektrische auto's is het hele idee van racen toch een beetje achterhaald. Een 2017 Tesla of moderne Kia elektrisch is sneller dan een dikke Audi of Mercedes op benzine. Je koopt zo'n hok voor de uiterlijke schijn.
blablablabla
pi_221406971
Autorijden wordt zo kut gemaakt dat iedereen straks staat te popelen om dagelijks zelfrijdende auto's via een app voor te laten rijden om zo naar het werk te gaan na eerst de kinderen naar school te hebben gebracht tegen een kilometervergoeding dat redelijk onder de prijs van een taxi zal zitten, maar waar je op maandbasis nog steeds droevig van zult worden.

You will own nothing...
pi_221407082
Geen last van in mijn Audi A6. 14.gif
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:32:50 #16
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221407224
Wat inventief bedacht weer. Best bijzonder dat de EU haar eigen doodvonnis aan het tekenen is met zulke knappe koppen aan het roer. Hebben we nog meer van dit soort goede ideeën? Misschien kunnen we de stofzuigers ook nog weer wat meer begrenzen op vermogen. EU #1 fuck yeah!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221407542
Twee dingen:

1, Ontslaat zo'n systeem mij dan van alle snelheidsboetes die ik opgelegd krijg? Of kan ik deze doorsturen naar de fabrikant? Waarschijnlijk niet. "De bestuurder dient ten alle tijde de systemen te bewaken en zonodig in te grijpen".
Ik ben een bestuurder, geen machineoperator.

2, het CJIB zal heel wat minder werk hebben. Een direct gevolg is een gat in de begroting. Gaan de boetes zeker omhoog...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 22 juli 2026 @ 19:20:53 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221407605
Negentig procent van de auto's na 2020 zijn al kut.
Dan maakt die 10% erbij na 2030 ook weinig meer uit.
Beter verbieden ze motoren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221409763
Ze blijken nog steeds keukentrapjes met 3 treden toe te staan. Met alle risico's. Hopelijk begrenzen ze die ook op 2 treden.

En mensen die mogen niessen moet ook eens stoppen. Daar kun je van schrikken en wie weet wat er dan allemaal gebeurt.
  maandag 27 juli 2026 @ 07:47:49 #20
483584 incel
they/them
pi_221443018
Slecht idee, daardoor lopen ze ontzettend veel boetes en dus belastinggeld mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')