Onterecht? Na je OP? Neuh, vind ik niet. Jij bent een beetje vals dat je eerst kindjes gaat maken en dan met dit soort vragen komt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 22:50 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee maar je nam toch onterecht aan dat ik die niet had.. Is toch een beetje vals
Is nu je punt dat je vind dat je ouders je niet hadden moeten maken ?quote:Op woensdag 22 juli 2026 22:50 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee maar je nam toch onterecht aan dat ik die niet had.. Is toch een beetje vals
Nou ja eigenlijk wel dat ze me niet hadden moeten maken. Als je niet bestaat heb je geen angst. Als je geboren wordt (waar je geen controle over hebt) kan je de angst hebben om dood te gaan. Waarom die kans nemen? Het is ook puur gedreven vanuit de drang van voortplanting. Daarom zijn mannen in het algemeen ook geiler dan vrouwenquote:Op donderdag 23 juli 2026 07:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is nu je punt dat je vind dat je ouders je niet hadden moeten maken ?
Of dat iedereen behalve jij ( in jouw hoofd ) bang is om dood te gaan ?
Mensen in het algemeen zijn toch bang voor de dood?quote:Op donderdag 23 juli 2026 23:56 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je bang zijn om dood te gaan? Ik bedoel je merkt dan toch niks meer dus lekker belangrijk.
En wat als je ouders en jijzelf niet bang zijn voor de dood?
Vals is als je een kind het recht op een leven ontzegd omdat JIJ bang bent voor de dood.quote:
Ik niet. Waar moet je bang voor zijn? Dat je er niet meer bent merk je toch niks van. En ja doodgaan is vast heel kut, je kan alleen maar hopen dat dat proces snel gaat als het zover is. Maar dat weet je toch niet dus waarom bang zijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 00:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mensen in het algemeen zijn toch bang voor de dood?
dat is een beste aannamequote:Op vrijdag 24 juli 2026 00:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mensen in het algemeen zijn toch bang voor de dood?
Denk dat in eerste instantie bijna iedereen bang is voor de dood, tot je erover gaat praten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat is een beste aannamen
is per persoon verschillend
Blijft dezelfde aannamequote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat in eerste instantie bijna iedereen bang is voor de dood, tot je erover gaat praten.
Mijn vader bv was bang dat ik en zijn kleindochter "alleen" zou achterblijven met veel verdriet.
Maar wat is het alternatief, dat je je eigen (klein)kind weg moet brengen.
En wat als je verplicht 100 jaar (of nog ouder) zou moeten worden, daar zou ik pas bang van worden.
Denk als je erover nadenkt het voor veel mensen geruststellend is dat er ooit een einde aan komt.
Oke.. maar als je erover nadenkt slaat het dan wel ergens op of? Je vat namelijk wel goed samen hoe ik erover denk. Voor zover ik kan inzien ben je de enige die begrijpt wat ik stelde, terwijl ik volgens mij geen Chinees praattequote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:26 schreef Pixelman het volgende:
Als ik het goed begrijp vind je dat het moreel twijfelachtig is om kinderen te krijgen omdat het leven altijd een vorm van lijden of angst met zich meebrengt. Je vindt het dubbel dat ouders bang zijn voor de dood terwijl ze hun kind wel met diezelfde angst hebben opgezadeld.
Vreemde opvatting, heb ik nog nooit eerder gehoord.
Je spiegelt jouw levensbeeld op iedereenquote:Op maandag 27 juli 2026 23:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke.. maar als je erover nadenkt slaat het dan wel ergens op of? Je vat namelijk wel goed samen hoe ik erover denk
Wat? Ik stel een vraagquote:Op maandag 27 juli 2026 23:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je spiegelt jouw levensbeeld op iedereen
De enige zekerheid die we hebben als we geboren worden, is dat we dood gaan. Wanneer dat is, weten we niet. Het gaat dus om accepteren van dat feit. Je ouders de schuld geven dat je leeft, heeft geen zin.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke.. maar als je erover nadenkt slaat het dan wel ergens op of? Je vat namelijk wel goed samen hoe ik erover denk. Voor zover ik kan inzien ben je de enige die begrijpt wat ik stelde, terwijl ik volgens mij geen Chinees praatte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |