Heel fijn!quote:Op zondag 26 juli 2026 15:57 schreef MisterFox het volgende:
Er zit sowieso minimaal egress filtering en ARP beveiliging op bij providers.
Verder heb ik geen hulp nodig meer.
We lachen hem samen uit.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Heel fijn!![]()
Dan kan ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om @:gepromoveerT nog even uit te lachen.
Dus jij wil van je Class A WAN IP gaan voortborduren in je LAN door ook daar een Class A subnet te gaan gebruiken en je denk dat dat magischerwijs routeert, kan, of vanaf buiten toegankelijk is, of hoe moet ik dat zien? Want ik ben toevallig ook beroepsgewijs redelijk senior in networking (CCNA) maar wat je hier allemaal zegt kan ik niks van maken. Subnet van je ene gegeven public IP is gewoon 255.255.255.255 (/32).quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik bedenk nu dat je met dat ene IP-adres kan gaan subnetten. Dat betekent dat je een paar bitjes pikt van het 4e octet en daarmee een nieuwe range uitzet. Daarmee zit je op hetzelfde netwerk, maar met een specifieke onderverdeling met meerdere IP-adressen.
Is te uitgebreid om hier uit te leggen, dus je kan even zoeken
En dan routeert het OVH netwerk opeens verkeer naar de adressen buiten die ene /32 die je aan je toegewezen is ook magisch naar jouw server? Zo werkt het natuurlijk niet. Die adressen zijn van andere klanten. Grote kans dat als je probeert verkeer naar buiten te sturen vanaf zo'n IP-adres een firewall bij OVH dat ergens als spoofing ziet. Toen ik nog een eigen server bij de universiteit had donderden ze je server voor minder van hun switch afquote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik bedenk nu dat je met dat ene IP-adres kan gaan subnetten. Dat betekent dat je een paar bitjes pikt van het 4e octet en daarmee een nieuwe range uitzet. Daarmee zit je op hetzelfde netwerk, maar met een specifieke onderverdeling met meerdere IP-adressen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |