Ja ik ben gediagnosticeerd met schizoïde persoonlijkheidsstoornis met schizotypische trekken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zijn dat en de anhedonie officiële diagnoses van experts? Ik ken je hele historie natuurlijk niet, maar omdat je wel zegt dat je gelukkig wil zijn, maar tegelijkertijd zegt dat je lijdt aan aandoeningen waardoor je geen behoefte aan geluk hebt/het niet ervaart klinkt dat wat tegenstrijdig.
Maar de kernvraag is dan natuurlijk; als je alles in de wereld kon hebben, waarvan zou je dan zeggen 'hier word ik echt gelukkig van, nu voel ik me goed'? En wat houdt je tegen om daar naartoe te werken?
Dat is fair enough. Maar wat houdt je nu tegen om gewoon je boodschappen te laten bezorgen, een baan te zoeken waarbij je vanuit huis kan werken, en het beetje sociale contact waar je misschien toch behoefte aan hebt lekker online te zoeken, en verder als kluizenaar te leven? Als dat is wat je graag wil lijkt me dat niet super moeilijk haalbaar, toch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja ik ben gediagnosticeerd met schizoïde persoonlijkheidsstoornis met schizotypische trekken.
Natuurlijk wil ik gelukkig zijn, maar gelukkig voor mij is, dat ik niet hoef te participeren in de maatschappij. Maar dan verpieter ik ook, ik wil gewoon niet de stress dealen van sociale dingen en zo. Ik merk dat dat mij kapot maakt. Eigenlijk wil ik gewoon met rust gelaten worden, ik had vrachtwagenchauffeur of zo moeten worden.
Verkeerde opleiding gevolgd, kan nu niet zo heel makkelijk omscholen, zeker nu ook een appartementje ga kijken. Of ik moet van de koop af zien en de boete betalen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is fair enough. Maar wat houdt je nu tegen om gewoon je boodschappen te laten bezorgen, een baan te zoeken waarbij je vanuit huis kan werken, en het beetje sociale contact waar je misschien toch behoefte aan hebt lekker online te zoeken, en verder als kluizenaar te leven? Als dat is wat je graag wil lijkt me dat niet super moeilijk haalbaar, toch?
Ga je ook naar een hele andere woonplaats ver van waar je nu woont dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:55 schreef Hetekip het volgende:
Dat zou kunnen, maar goed als ik ga verhuizen nieuwe huisarts en alles....
Het liefst wil ik eigenlijk gewoon rust aan mijn hoofd.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |